נגישות
נגישות

על צלפים ואנשים

צלפים, קצת כמו תכניות בערוץ 10, גורמים לאנשים להגיב בקיצוניות: או שאתה מאד מאד אוהב אותם, או שאתה מתעב אותם...אז לאלה מכם שאוהבים צלפים (להלן "המבינים") הנה כמה עובדות לגבי צלפים ואפילו חצי מתכון

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
אבי ג'יבלי
אבי ג'יבלי
תאריך פרסום: 09/10/2005, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
צלפים, קצת כמו תכניות בערוץ 10, גורמים לאנשים להגיב בקיצוניות: או שאתה מאד מאד אוהב אותם, או שאתה מתעב אותם...אז לאלה מכם שאוהבים צלפים (להלן "המבינים") הנה כמה עובדות לגבי צלפים ואפילו חצי מתכון:
· צלפים הם בעצם ניצני הפרחים של הצמח Capparis spinosa (או "צלף קוצני", לקרציות...). הצמח גדל בעיקר בגבעות באיזור הים התיכון ובחלקים מסוימים באסיה וכשהפרחים אכן פורחים צבעם אפרפר ובו אזורים כחולים/סגולים.
· ניצני הפרחים נאספים ביד (כן כן, עדיין), מיובשים בשמש ואז מוחמצים (במלח, חומץ ואפילו ביין).
· קיימים בשוק צלפים בגדלים משתנים: Nonpareil (הקטנים ביותר) ולאחריהם Surfines, Cappucines, Capotes, Fines והגדולים ביותר (כגודל זיתים) הם ה-Grusas (14 מ"מ קוטרם ואף יותר)
· ניתן להשיג כיום בשוק גם Caper Berries: אם מניחים לניצני הפרחים לפרוח ואלו מתפתחים לפירות (כמו ביסודי: אבקה עוברת מצמח לצמח, יש האבקה, תאי מין מתאחים...תשאלו מבוגר...) אזי ניתן להעביר את אותם פירות את אותו תהליך שעוברים ניצני הפרחים (הצלפים ה'רגילים'). מומלץ מאד בסלטים, רטבים, עם דגים או עם עוף (ויש כאלה שמוסיפים אותם במקום זית למרטיני).
· כדי להוציא מהצלפים מקסימום של טעם, כדאי למעוך אותם (לא כדאי לקצוץ) ולהוסיף אותם ממש לפני תום הבישול.
· לסיום, הסלט החביב עלי ביותר: עגבניות שרי חצויות, חסה (מכל סוג שהוא, לקרוע את העלים, ל-א לחתוך), בצלצל סגול חתוך לטבעות דקות, צלפים מעוכים קמעא, מעט עירית קצוצה ופטרוזיליה. את הכל בקערה, ממליחים, מפלפלים, שמן זית ובלסמי, טיפ טיפונת של רוטב טבסקו ירוק (או, לחלופין, מעט וואסאבי) מלמעלה מגרדים רוקפור, מוסיפים מעט קרוטונים מתובלים ואוכלים עם לחם קלוי. הרווחתם !

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אבי ג'יבלי

הזירה - הפתעה במתחם הסינרמה
לונדון סוג א'
אבטיח? מלוח?
בוקר מפנק ברביבה וסיליה
לאס וגאס באום רשרש
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר