נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שנינו לא אנשים של בוקר ובטח ובטח לא של ארוחות בוקר. אחד מאיתנו לא עוצם את עיניו לפני ארבע לפנות בוקר ובהתאם לכך גם לא פוקח אותן לפני אחת עשרה בצהריים ועם אחת מאיתנו אין על מה לדבר לפני שתיים עשרה. אחרי שנתיים יחד ניתן לספור על אצבעות יד אחת את מספר ארוחות הבוקר שחלקנו - כולן באותו בית מלון סודי ואף לא אחת מהן שזורה בחיי היומיום התל אביביים.

ברוח התחדשות האביב שמנשבת השנה במקביל לטרנד שבירת הדפוסים המוכרים שגוררת עימה נסיגת מרקורי הוחלט פה אחד שהגיע הזמן לצאת לשם שינוי מהשכונה המרכז תל אביבית ולחלוק ארוחת בוקר משותפת.

אין כמו ביסטרו שנפתח לפני כחצי שנה בפאתי פנינת נווה צדק כלוקיישן מבטיח למאורע, אך כדי לא לצאת מאיזון לגמרי קבענו את ארוחת הבוקר לאחת בצהריים. (ארוחת הבוקר יש לציין מוגשות במקום משעה 08:00 לטובת המשכימים שנחתו כאן מכוכב לא ידוע ועד 14:00 בצהריים למען תושבי הכוכב שלנו).

שמש קרירה ואביבית ליוותה אותנו בדרך אל היעד. ביסטרו 1887 ממוקם מול קולנוע עדן המיתולוגי הידוע כקולנוע הראשון בתל אביב, בסופו של רחוב פינס שמהווה מעין הקדמה ארכיטקטונית לשכונת נווה צדק - השכונה הכי אירופאית בעיר מאז 1887.

הביסטרו מוקף בחלונות גבוהים ושקופים, במרכזו בר עץ עם כסאות עץ מעוצבים ומרופדים בכריות בירוק עתיק, פינות ישיבה עם ספות מפנקות ורחבת חוץ עם שולחנות נמוכים הפזורים מתחת לשמשיות.

לאחר שהזרקנו לווריד אספרסו קצר לו והפוך קטן לי, התפנינו לעיין בתפריט המגוון שמציע מלבד אופציות שונות ומלהיבות לפתיחת הבוקר באופן הסימפטי ביותר שנגיע אליהן במהרה, גם מבחר מנות ראשונות מעניינות, סלטים טריים, מרקים, כריכים, פסטות ומנות עיקריות בשריות כגון: סטייק אנטרקוט (300 גרם) המיושן במקום המוצע ב-69 ₪ בליווי שתי תוספות חמות, אך את זה נשמור לארוחה אחרת בשעה מאוחרת יותר של היום.

בהמשך גילינו שבקלות ניתן לפתוח כאן את הבוקר עם ארוחת בוקר, להמשיך לצהריים בשרית, לנשנש ראשונות מפתות לצד אלכוהול זול המוצעים אלו לצד זה במסגרת Happy hour שמחה במיוחד שנמשכת מ-16:00 עד 19:00 וליהנות גם אחרי 19:00 בערב ממחירי אלכוהול שפויים במרכז תל אביב (כמו למשל: 1/2 הייניקן או גולדסטאר מהחבית ב-21 ₪ בלבד! ומצ'ייסרים של וודקה ג'יימסון, ו-וולנטיין ב-10 ₪), אבל עכשיו, עכשיו כשאנו רק פותחים את היום, כל זה עוד רחוק מאיתנו.

על הכוונת כעת קרוק מאדם - טוסט אמנטל ופסטרמה אפוי בתנור, המוגש עם ביצת עין מעל בתוספת סלט ירוק (34 ₪), בוקר צרפתי - חביתה עם חרדל קסיס וגבינת סנט מור המוגשת עם גבינת שמנת, רוקפור וברי, בתוספת סלט ירוק מיץ וקפה או קיר רויאל (47 ₪) ושקשוקה פיקנטית המוגשת בתוספת סלט קצוץ, טחינה וחלה (35 ₪).

שלושת המנות האסתטיות והצבעוניות נראו נהדר אך הקרוק מאדם שהתנוססה לה לגובה כשכיפה של ביצת עין זוהרת בראשה גנבה את כל תשומת הלב. הייתה זו גם המנה המועדפת על הבחור שנהנה מכל ביס שהכיל בתוכו את השילוש הגברי הקדוש: פסטרמה, ביצה וגבינה מותכת.

אני שבקרים צרפתיים תמיד עשו לי את זה חיבבתי יותר את החביתה העגולה והצהבהבה שבמרכזה התנוססה לבנה מלאה ויפה של גבינת סנט מור. שטוחה ואוורירית היא (החביתה) הותירה בפה סיומת עדינה הזהה לזו של מאפה בוקר משובח. הסלט הירוק הטרי והאביבי איזן את טעמה הדומיננטי יפה וחלת הבית הנאפית במקום שהגיעה הישר מהתנור הלכה מצוין עם הטחינה המשובחת והירקרקה (מומלץ להמשיך לטבול את החלה בטחינה גם הרבה אחרי שמסתיימת ארוחת הבוקר) וגם עם השקשוקה הצבעונית והפיקנטית שהוגשה במחבת יצוקה. לצד אלו לגמנו מיץ תפוזים טרי ועז צבע.

כעת כשהבנו שכל מנה מקבלת כאן תשומת לב מיוחדת, התבשרנו שהחל משבוע הבא מושק בביסטרו תפריט חדש ומפתה פרי יצירתו של השף המוכשר גרי כץ שמאחוריו 10 שנים בפרונטו ומלפניו עתיד זוהר, בזאת אני בטוחה. התפריט החדש יכלול תבשילים ביתיים מיוחדים שיתחלפו מדי יום כמו מפרום ומוסקה, קרואסונים ממולאים בכל מני כמו פטה כבד למשל, מנות ראשונות אטרקטיביות ויינות בוטיק ישראליים. כולם יוצעו במחירים נגישים במיוחד ובאווירה בלתי אמצעית ונעימה שמפזר בחלל טל אור, בעלי המקום שיחד עם הצוות המקסים שומר על אינטראקציה קבועה עם תושבי השכונה ועוברי האורח על מדרכות השכונה הותיקה בעיר. בחול המועד פסח דרך אגב יגישו בביסטרו 1887 מנות כשרות לפסח (ללא תעודה).

אנחנו נחזור לכאן זה בטוח בשעות שונות של היום, לבוקר מאוחר, לצהריים מוקדמים, לשעת אלכוהול שמחה או לדרינק רווי אווירה על הבר. מה שבטוח זה שאם כבר בוקר אז שיהיה לפחות בשכונה הכי נצחית בעיר ושימשיך לאחר צהריים זמניים רוויי יינות בוטיק ישראלים משובחים וצדק.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מספר מזל
מספר מזל
רומא בתל אביב
החיים מתחילים ב-90
ג'ויה אהובתי
על דגים ותובנות קיציות
לראות מגבהים אחרים
דייגים בלב ובנשמה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר