נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הצפון ואני
במסגרת עבודתי בצפון, אני נוהג לעבור מדי פעם ליד העיר העתיקה בצפת. בירת הגליל העליון הידועה בעיקר בקברי הצדיקים והמבנים עתיקים המעטרים את רחובותיה, המוסברים לכל עובר אורח על ידי מדריך הטיולים התורן. למרות היכרותי עם העיר, אני מודה שמעולם לא העמקתי בביקור האתרים ההיסטוריים או לחילופין במסעדות הרבות המאכלסות אותה. כל זה השתנה השבוע. 

צדיק בעיר
ביום רביעי קריר, רעבים עד מאוד לאחר טיול רגוע בצפון, הגענו אני וחברי הטוב אסף למסעדת האר״י 8. מיד בכניסה הורגשה החמימות המחבקת של המבנה העתיק, הנושא על כתליו 120 שנה של חוויות ואירועים מתקופות קדומות. בתוך המסעדה ששימשה בעבר כאורווה לסוסים, נמצא גם חדר אירוח המיועד לאירועים כמו הרצאות וימי הולדת. לא רבים יודעים שבעברו תפקד כבור מים והתגלה לגמרי במקרה.
את פנינו קיבלה שירן, סטודנטית לרפואה והמלצרית שלנו לאותו ערב, שבמקרה לומדת במכללת צפת הממוקמת כדקה הליכה מהמסעדה. כמו שירן, לא מעט מאנשי הצוות שאבירם זייד, בעל המקום, מעסיק הם סטודנטים מהמכללה. מדובר בצעירים בעלי גישה חיובית, חיוך רחב, אדיבות ורוח טובה ואת כל זה, מרגישים כבר כשנכנסים בדלת.

מקום לכולם
הישיבה במקום, הזכירה לי במעט את הברים באירופה. האווירה החורפית מלווה בתאורה חמימה ובמוסיקה שקטה שמשרות רוגע על כל באי המסעדה. בסמוך למקום מושבנו, הקים אבירם פינת יצירה לילדים, המספקת שקט להורים כך שיוכלו להתפנות להנאת האכילה. מעבר לעסקי המסעדנות, מפיק אבירם אירועי בר-מצווה בעיר הכוללים הסעות הלוך וחזור, תיאום בית כנסת מבין מבחר בתי הכנסת המיוחדים ומספק קייטרינג לבוקר שאחרי. את שירותי הקייטרינג של המסעדה ניתן כמובן להזמין לכל אירוע פרטי אחר בתיאום מראש.
עוד בטרם הגיעו המנות הראשונות, הופיע על שולחננו כיכר לחם טרי ופריך הישר מהתנור לצד מבחר סלטים צבעוניים (24 ₪), בניהם פלפלים קלויים וסלט גזר, שהיו לא פחות ממעולים. הסלט המפתיע מכל היה הטחינה, שהייתה בעלת מרקם מיוחד שלא טעמתי לפני כן. אני חייב לציין שאיני חובב גדול של טחינה, כך שזו שינתה את דעתי באופן גורף.

צוהר לבאות
את הארוחה פתחנו בשתי מנות מעניינות. הראשונה - קבבוני טלה (48 ₪) שהגיעו על מצע חציל מעושן וטחינת הבית (שכבר ציינו שאהבנו עד מאוד) בשילוב תיבול קל ופיסטוקים. מעדן. השנייה ואולי המפתיעה ביותר באותו ערב הגיעו על מצע של חציל מעושן וטחינת הבית (שכבר אמרנו אהבנו עד מאוד). השנייה – מעולה לא פחות ואפילו מפתיעה, הייתה כבד האווז (100 ₪). חבילת הטעמים של פטה הכבד בשילוב מתיקות ריבת הבצל ופירות היער, לצד הטוסטונים הפריכים סיפקו פתיחה (או סיום למי שיחפוץ) מושלמת לארוחה.
בהמשך, ביקשנו לנסות את המנה ששמה הגיע למרחוק - מנת המיקס גריל הזוגית (190 ₪). מדובר במנה עיקרית אידיאלית (שמתאימה בכיף לשלושה אנשים רעבים מאוד), 800 גרם המשלבים את כל הטוב שיש למטבח של אבירם להציע - נתח קצבים מעולה, שיפודי אנטריקוט, פרגיות, צ׳וריסוס, קבב ומי בקר. ברקע, זכור לי שגם הוגשו סלט ירקות טרי ותוספת לבחירה אבל כנראה היינו עסוקים מדי בבשר...

פרידה מתוקה
לקראת סוף הארוחה ניגש אלינו שף המסעדה, אריה אדלר, לשאול על המנות. בניגוד למסעדות אחרות בהן השף מראה נוכחות כדי לצאת ידי חובה, אריה ישב לצדנו דקות ארוכות וביקש לשמוע בכנות את רשמינו על חווית האכילה ואף בצניעותו הגדולה לקבל מאיתנו, סועדים פשוטים, הצעות לשיפורים. לא טריוויאלי בכלל. קפצנו על ההזדמנות וביקשנו לדעת את סוד מאחורי כבד האווז ששיגע אותנו, אבל אריה סירב בנימוס ונאלצנו להסתפק בטעם הטוב שנשאר.
שבעים עד תום, החלטנו להזמין את מנת פאי התפוחים (בכל זאת קיבה נפרדת, 33 ₪). לצד שתי כוסות תה עם חליטת הבית (10 ₪), טרפנו את הקינוח העצום שמספיק לזוג וסגרנו ערב מפנק במיוחד. בדרך לרכב עוד ניסינו להחליט מי ינהג. הבטן הייתה מלאה, הראש כבר היה במקום אחר וכל מה שיכולתי לחשוב עליו זה שבפעם הבאה, חייבים להגיע יותר רעבים!

חשבון בבקשה
לחם הבית ומזטים - 24 ₪
קבבוני טלה על חציל מעושן עם טחינה וסילאן – 48 ₪
כבד אווז עם ריבת בצל וטוסטים – 100 ₪
מים מינרלים – 10 ₪
מיקס גריל זוגי – 190 ₪
פאי תפוחים – 33 ₪
תה בחליטת הבית - 20 ₪ (10 ₪ לאחד)
סה"כ – 425 ₪ לארוחה שיכולה להספיק בכיף לארבעה אנשים


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צדיקים, בטנם מלאה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר