נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תקופת החגים היא תקופה טובה לחפש מקומות מפלט עם הילדים, מקומות שבהם יש אווירה טובה, אנשים טובים, ואוכל טוב. הגענו למאמא מיה עם הילדים (3 ו-5 ), לאחר שגילינו במקום אטרקציה ייחודית - מכונה לייצור פסטה טרייה, הממוקמת בחלל המרכזי של המסעדה. צוות המטבח במאמא מיה מכין כל יום פסטות טריות במכונה איטלקית מקורית, מרשימה, שנדמה כי יצאה ישירות מסרט איטלקי של פליני.

אוהבי המכניקה וילדיהם, יתרשמו וודאי לגלות כי המכונה עובדת למעשה כמו אקסטרודר – מכניסים חומרי גלם (חיטת דורום וחיטה רגילה כקמח, ביצים ומים), בורג עליון מערבב את החומרים וכאשר הבצק מוכן הוא עובר דרך ה"ראש" שיוצר את צורת הפסטה. יש כמובן "ראש" שונה לפטוצ'יני, לספגטי, לפוסילי וכן הלאה ו"ראש" שונה לכל עובי. חובבי הקולינריה שבינינו (וילדיהם) המסוקרנים מהתוצאה, אוכל לספר שהפסטה יוצאת מהמכונה כמעט אל דנטה. אז את הילדים כבר הזכרנו? הם הוקסמו למראה פעולת המכונה המיוחדת. בהחלט חוויה שלא רואים כל יום. 
 
סיפור ישן נושן
זה כבר 30 שנה שמאמא מיה קיימת, בועטת ומאכילה בפסטה טרייה את תושבי הצפון ומבקריה.  בימים אלו החליט הבעלים לחשוף קצת מסודות המטבח המפואר ולחלוק עם אורחיו את חוויית ייצור הפסטה. ממש כמו במסעדות המשפחתיות באיטליה.

בדרך לשולחן סיפרו לנו העובדים שבחול המועד סוכות, תיערך הצגה יומית של הכנת פסטה ואף יוקרן במקום סרט (בחדר הפרטי הממוקם בקומה השנייה). אופציה נהדרת לשילוב ארוחה והפעלה לילדים בחג. 

אז מה היה לנו?
מיד כשהתיישבנו הוגש לשולחננו מגש חמוד ועליו 4 לחמניות אישיות וטעימות, עם מטבל עגבניות שום ועשבי תיבול. מדובר במנת הבית המוגשת לכל אורח, טעימה לחיך ומרגיעה את הרעב של כל בני המשפחה... מבחינת התפריט לילדים לא הייתה התלבטות. הם הזמינו מיד מנת פטוצ'יני פונגי ברוטב שמנת ופטריות (55 ₪), העשויה מהאטריות שזה עתה צפינו בהיווצרותן. מנה טעימה ולא מתחכמת המתאימה לכל אחד, שהגיעה בגודל נכבד ביותר שגם מבוגר יכול לשבוע ממנה. שני הילדים חלקו מנה אחת וליקקו את האצבעות.

אפשרות נוספת שיש במאמא מיה היא הוספת יין הבית לארוחה, כנהוג במסעדות האיטלקיות הביתיות. המבצע בו יצאה מאמא מיה לאחרונה הוא שתה כפי יכולתך ב- 20 ₪, כשיין הבית הוא שאטו רוז' של יקבי כרמל. מדובר ביין איכותי ומרענן, המורכב מקברנה סוביניון ומרלו. יין צעיר, זורם ולא מתחכם, קל מאוד לשתייה ומתאים לליווי המנות האיטלקיות המתובלות.

המנה מנצחת
עבורנו המבוגרים, הייתה הבחירה מעט יותר מאתגרת. מגוון המנות, הרטבים וסוגי הפסטות דרשו העמקה ותשאול של המלצר. בסופו של דבר החלטנו לחלוק 2 מנות - האחת רביולי בטטה (59 ₪)  והשנייה פורמג'ר (60 ₪). שתי המנות היו עשירות בטעמים ומצוינות, אך את ההצגה גנבה ללא ספק  הפ'ורמג'ר – גבינת פיקורני, איטליאנו, פרמז'ן וצהובה, ששחו ברוטב שמנת איכותי. המנות היו כל-כך עשירות ונדיבות, שבסופו של הערב עוד זכינו לקחת  Take away.

הפתעה נוספת חיכתה לנו גם בקינוח עם עוגת השוקולד החמה (29 ₪). מיד כשהגיעה לשולחן עיניי הילדים נצצו, כפיות נשלפו והקרב על השוקולד יצא לדרך... מדובר בעוגה טעימה במיוחד, מצופה בשוקולד חם, המוגשת עם שני כדורי גלידה ומנת קצפת נדיבה, לשמחת כל המשפחה. בהחלט קינוח גדול המספיק למשפחה שלמה. מסתבר, שמאמא מיה היא בחירה מצוינת לערב משפחתי שבו כולם, מקטנים ועד גדולים יימצאו בה את מבוקשם. האווירה ביתית ונעימה והאוכל מוכן עם הרבה אהבה. ללא ספק תמורה מצוינת לכסף שלכם.

חשבון בבקשה 
פטוצ'יני פונג'י - 55 ₪
פטוצ'יני פורמג'ו - 60 ₪
רביולי בטטה - 59 ₪
קנקן לימונדה - 29 ₪
עוגת שוקולד חמה - 29 ₪
פעמיים הפוך קטן - 24 ₪
סה"כ - 256 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר