נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם יש מילה אחת שהייתי צריך לבחור בה כדי לתאר את מסעדת מינה טומיי שממוקמת במרכז קסטרא בפאתי חיפה היא הייתה ללא ספק "חגיגה". החגיגה הזו באה לידי ביטוי בכל אספקט אפשרי במקום: זה מתחיל באתר הבית של המסעדה, ממשיך באריחים הצבעוניים שמעטרים את קירות המטבח הפתוח, מגיע למנות המושקעות ומסתיים בחיוך שעולה על שפתי הסועדים שגודשים את המקום בכל ימי השבוע ובכל שעה שהיא.

המינה טומיי היא בכלל חגיגה מיוחדת לאלו שאוהבים לאכול מנות אסייתיות אותנטיות ושמאמינים שאוכל תאילנדי למשל הוא יותר מכמה ירקות מוקפצים בבאגט. יתרה מזאת -  חלק לא מבוטל מהמנות של המינה טומיי מצדיקות בעיניי נסיעה מיוחדת מתל אביב, והסמיכות של הקסטרא לתחנת הרכבת אפילו מאפשרת את זה.

הטיול הגדול במזרח הרחוק
מה שיפה במינה טומיי זה שבמקום אחד ניתן לטעום מנות מחמש ארצות שונות: יפן, תאילנד, הודו, ויאטנם וקוריאה. פה לא תמצאו מנות שמורכבות משעטנז אסייתי שמהול בהרבה סויה וג'ינג'ר, אלא מנות מוקפדות שכל אחת מהן מייצגת מטבח ספציפי שמאחוריו מסורת קולינרית רבת שנים, ייחודית ומרתקת. האמת היא שאף פעם לא ביקרתי במזרח. הטיול הגדול שלי אחרי הצבא התחיל בדירה מתפוררת בדרום תל אביב והסתיים אחרי שנה באוניברסיטת חיפה, כך שאפשר להגיד שהכי קרוב למזרח הרחוק שהגעתי היה לאכול במינה טומיי על בסיס כמעט קבוע.

בצהריים של יום ראשון של תחילת מאי החלטתי להזמין את פסי, החברה הכי ותיקה שלי (עשרים שנה, לא פחות) לארוחת שחיתות במינה טומיי. פסי בדיוק קיבלה תפקיד נחשק בחברה שאסור לי לומר את שמה, אני בדיוק עברתי למנרה וכרגיל היה לנו על מה לדבר. החלטנו לשבת על הבמה היפנית, וכך כשרגלינו מתנועעות באוויר וישבנינו על כריות שהונחו על הרצפה, עיינו בתפריטים הגדולים של המינה טומיי ותוך שנייה שכחנו שיש בכלל על מה לדבר ולרכל.

הסושי הכי טוב בעיר. מסעדת מינה טומיי

הסושי הטוב בעיר
כדי להבין איך קרה שאפילו ביום ראשון בערב המקום מפוצץ בקטע אחר, מספיק לטעום רול אחד של סושי במינה טומיי. אתם מבינים, אין לי בעיה לשלוף לכם שמות של חמש סושיות חיפאיות, אבל מה שנפלא במינה טומיי הוא שהגם שהסושי הוא לא לב לבו של התפריט, עדיין מדובר על הסושי הטוב ביותר שניתן למצוא בחיפה. אני הלכתי על מאגורו מיסו רול – אבוקדו, מלפפון ואספרגוס עטוף בטונה איולי מיסו וטוגרשי (39 ₪) ופסי הזמינה סאן שיין רול – סלמון, אבוקדו ואספרגוס עטוף באצת נורי וסלמון טמפורה (39 ₪). מה אומר ומה אגיד? לנשק את הידיים של הסושי מן המוכשר ולהודות לאל הטוב על מנעמי החיים שסיפקו לנו היפנים.

לוקח ת'זמן
יצא לי לאחרונה לשבת בלא מעט מסעדות, ולצערי התרגלתי כבר לקוצר הרוח שמאפיין את השירות של המלצרים בימינו. גם אם זה לא נעשה במודע, הרי שישנם מסרים רבים שמועברים לך כשאתה מתלבט בנוגע לשתיים או שלוש מנות במשך זמן רב מדי, שרובם מכוונים אותך להחליט כבר כי אתה מתחיל לעלות על העצבים. במינה טומיי הסיפור שונה לגמרי. המשמעות המילולית של צירוף המילים מינה טומיי הוא הכל שקוף או הכל ברור, ואין ספק שהמקום עומד מאחורי שמו. נראה כי עד אשר המלצר לא בטוח כי הבנת את כל הסודות הקטנים של התפריט ועד שהכל ברור לך עד תום, הוא לא יהיה שקט. מעודי לא ישבתי במקום שבו המלצרים הפגינו כלפיי אורך רוח שכזה וסבלנות כזו חרף שאלותיי הרבות, ויש לומר מתישות לעתים. התחושה שמתקבלת במינה טומיי היא שאתה האורח היחיד במסעדה.

לא על האוכל לבדו
הייתי שמח לכתוב לכם על הקום פאי צ'יקן (52 ₪) הנפלא שפסי אכלה או על הפאד קאפאו (53 ₪) המצוין שדגמתי, אבל מפאת קוצר היריעה ברצוני לשתף אתכם בנוגע לתפריט האלכוהול במקום. החגיגה עליה דיברתי מוקדם יותר מתבטאת גם במבחר האלכוהול המרשים, שכולל לא רק שלושה סוגי בירה מהחבית ומספר סוגים של בירות אסייתיות, אלא גם מבחר יינות ולא מעט קוקטיילים מדליקים וייחודיים. אני למשל הזמנתי מוחיטו אסייתי (36 ₪) שתובל במידה מדויקת של ג'ינג'ר ולואיזה, ופסי זכתה להתענג על דאקירי אסייתי (36 ₪) שהכיל בנוסף לרום ולאייריש קרים המתבקשים גם חלב קוקוס ויסמין. התוצאה? חיוכים שהלכו והתרחבו ושהגיעו לשיאם בקינוחים.

קרם ברולה עם טוויסט אסיאתי. מסעדת מינה טומיי

סיום מתוק
מה שתמיד מכעיס אותי במסעדות אסייתיות בישראל הוא שלא משנה כמה קשה להגות את שמות המנות בתפריט, עדיין בסופו של דבר יגישו לכם לקינוח עוגת שוקולד חמה ועוגת גבינה פירורים. מה שתמיד משמח אותי במינה טומיי הוא שסופסוף יש הזדמנות לטעום קינוחים אסייתיים או לכל הפחות קינוחים "מערביים" עם ניחוח וטוויסט אסייתיים. כך למשל לקרם הברולה הצרפתי והטוב שמגיע במינה טומיי חצי קפוא ומלווה בטוויל שקדים פריך הוסיפו נגיעות של למון גראס (36 ₪) ולצד זה קיבלנו בשמחה בננה לוטי (29 ₪), מנה קלאסית שאי אפשר לדעת ממנה די.

לאחר שיצאנו מהמינה טומיי קלטנו שרוב הארוחה שנמשכה שעתיים תמימות לא דיברנו על שום דבר שקשור לחיים שלנו. "לא נורא" אמרה פסי, "נקבע לשבוע הבא?". "אותו מקום, אותה שעה" השבתי. לפעמים העדכונים הם רק תירוץ, אתם יודעים.

חשבון בבקשה
מאגורו מיסו רול – 39 ₪
סאן שיין רול – 39 ₪
קום פאי צ'יקן – 52 ₪
פאד קאפאו – 53 ₪
מוחיטו אסייתי – 36 ₪
דאקירי אסייתי – 36 ₪
בננה לוטי – 29 ₪
קרם ברולה – 36 ₪
חליטת תה יסמין בקנקן זוגי – 17 ₪
סה"כ: 337 ₪

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר