נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במדינות רבות בעולם מסעדות דרכים מהוות תת-ז'אנר מובחן ומיוחד, בעל מסורת עשירה ומכובדת. בארצנו הקטנטונת הדרכים כנראה לא ארוכות מספיק כדי שמסעדות כאלה יתפתחו באותו אופן. ובכל זאת, פה ושם אפשר למצוא מסעדה שנמצאת מחוץ למתחמי ההסעדה ומרכזי הערים. צ'רלי היא אחת כזו, הממוקמת בתחנת דלק על כביש 4, בפאתי העיר חדרה. על אף שתת הז'אנר הזה נדיר במחוזותינו, היא מייצגת אותו בכבוד. בצ'רלי ימצאו עוברי אורח (וכמובן שגם מי שבא במיוחד) אוכל טעים במחיר הוגן, אשר ישיב אותם לכביש שבעים ומרוצים.

50 שנים בתחום הדגים
הגעתי לצ'רלי אחרי יום עבודה ארוך, שנמשך הרבה יותר מדי מעבר לשעות העבודה הרגילות שלי, ושלא פסק גם כשעזבתי את המשרד ונכנסתי לאוטו. שלא מבחירה, מצאתי את עצמי בשיחות טלפון במשך כל הדרך, ושמחתי על ההזדמנות לקטוע אותן כשהגעתי למסעדה. לא פחות מששמחתי להפסקה, ששתי לקראת ארוחת ערב נעימה עם אמי היקרה, אשר הצטרפה אלי לביקור בצ'רלי.

בעלי המסעדה, צ'רלי בכבודו ובעצמו, נמצא בעסקי המסעדנות כבר למעלה מ-50 שנים. באמתחתו לימודי טבחות ב"תדמור", ניהול והובלת מסעדות בבתי מלון, ושנים ארוכות של הפעלת מסעדה מצליחה בחוף קיסריה (אשר נקראה גם כן "צ'רלי"). לאחר כמה שנים של הפסקה, הקים צ'רלי את המסעדה שלו במיקום חדש. היום, כמו אז, הוא מתמחה בהכנת דגים טריים, ובאירוח מכל הלב. לא קל לו להיות רחוק מהים, אחרי הכל הוא נולד וגדל לידו במרוקו, וגם כשהגיע עם משפחתו לארץ חיפש את הים, והתעקש שיעבירו אותם מנצרת עילית לאור עקיבא. אז עליו אפשר לסמוך שיביא את הדגים הטריים ביותר, ושיתייחס אליהם בכבוד הראוי להם. 
לברק אפוי

תתמקדו בים
המקום מרווח ורחב ידיים, מתאים לעריכת אירועים ולאירוח קבוצות. ואכן, לעיתים נערכים במסעדה ערבי טברנה, מרובי משתתפים ושמחה. אך גם מי שרוצה להתמקד באוכל ולהגיע בהרכב משפחתי מצומצם, יתקבל בשמחה ויוכל ליהנות ממטעמיו של צ'רלי. בתפריט המגוון גם מי שאינם חובבי דגים ימצאו בקלות מה לאכול, אך המלצת השף – אליה אני מצטרפת בחום – היא להתמקד בדגים.

לפתיחה הגיש לנו צ'רלי מבחר סלטים (15 שקלים לאדם בהזמנת מנה עיקרית או 30 שקלים לאדם ללא מנה עיקרית), מתוכם נהנינו במיוחד מהחציל הקלוי. התריתי באמי שלא תתמלא מהפתיחים, וטוב שכך - כי העיקריות היו השוס. לברק שלם אפוי עם עשבי תיבול (75 שקלים) היה מעולה, עשוי בדיוק במידה הנכונה, ומתובל ביד אומן.

לא הצלחנו להחליט איזו מנה בשרית לטעום, אז צ'רלי פינק אותנו בטעימות שנות – אנטריקוט עסיסי (95 שקלים); שיפודי פרגיות מצויינים (65 שקלים), וקבב ביתי (58 שקלים) עשיר בטעם. ממש ניסינו שלא להתמלא מהתוספות ולהשאיר מקום לקינוח, אבל פרוסות הצ'יפס שנעשו במקום היו כה טעימות, שגם אחרי שהכרזנו שאנו שבעות, המשכנו לנשנש עד שלא נותר מהן זכר.
שיפודי פרגית וקבב ביתי

סיימנו את הערב עם טעם טוב ובשיחה נעימה ומעניינת עם צ'רלי. חזרנו כל אחת למכוניתה, ויצאנו כל אחת לדרכה, לוקחות איתנו זיכרון מוצלח של מסעדת דרכים, מיוחדת במיקומה ובעיקר בזכות מקימה.

ממוצע ארוחה: 65-110 שקלים לאדם

צ'רלי, כביש 4, חדרה. 053-9344978

* הכותבת היתה אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
צ'רלי בזכרון יעקב
053-9344978

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר