נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בימי קדם היו עשירי יפן נוהגים לנכס את רוב הדגה הטרייה והמובחרת לעצמם, מה שהותיר לפשוטי העם בעיקר אורז ומעט אצות פשוטות. כשהצליח דג כלשהו לחמוק מבעד לסלקציה הקפדנית של העשירים, גם אם לא היה כזה שעוד הבוקר שכשך במי הים המזרחי, נהגו העניים לפשוט לו את העור בלי לשאול יותר מידי שאלות. כדי להגן בכל זאת על הקיבה מפני החיידקים המסוכנים המצויים בדגים מאתמול, החלו היפנים לכבוש פרוסות ג'ינג'ר דקיקות בסוכר ובחומץ, ולנשנש אותן לצד הדגים. לשורש הג'ינג'ר יש כידוע סגולות אנטיביוטיות מוכחות, וכך נמנעה הידלדלות אוכלוסייה מצערת בקרב היפנים.

זהו, אם תהיתם למה אני מספרת לכם אגדות עם, מקור המנהג לאכול ג'ינג'ר לצד הסושי עד היום. זה, ולא "ניקוי חך" כפי שסיפרו לנו. על כך למדתי לא בקורס לתרבות יפן באוניברסיטה, וגם לא מטיול ארוך באסיה למרבה הצער, כי אם מפיה הידעני של ציפי גרשונוביץ', בעבר המנהלת של המסעדות קיוטו, יקימונו וסושי-בר בזל, וכעת המנהלת החדשה של מסעדת Frame ברמת החייל.

ל-Frame יש עוד הרבה מה להציע מלבד סושי. התפריט הענק, יחד עם התמונות המגרות שמופיעות על המסכים הקטנים לצד כל שולחן, הניבו התלבטויות רבות בשלב המנות הראשונות. בעזרתה האדיבה של נופר המלצרית, בחרנו להתחיל במנה של יקיטורי פרגית (42 ₪). על שני שיפודים קטנים לופפו חתיכות עסיסיות להפליא של פרגית, ושכשכו בבריכה של רוטב צ'ילי וחלב קוקוס. מנה של גיוזה במילוי חזה עוף וג'ינג'ר (38 ₪), כללה שלושה כיסונים עשירים בטעמם, אם כי המילוי והמעטפת לא חוברו באופן מושלם. מנת הגיוזה מוגשת כאן בליווי סלט שורשים אסייתי, שכלל רצועות של סלק, נבטים ועלים שונים, ברוטב ששילב חריפות משמחת, יחד עם עודף קל של מתיקות. כדי לדגום גם משהו מהמנות המערביות יותר שמציעה המסעדה, בחרנו בסשימי בקר (49 ₪), שהיה למעשה קרפצ'יו שכוסה בהרבה יותר מידי גבינה, אליו צורפה פוקצ'ה חמימה וטובה. את כל זה ליווינו בכוס קברנה של יקב פסגות (42 ₪), יין שעשה רושם די משעמם בהתחלה, אבל טעמיו הסופיים היו משכנעים. הבחור שאיתי העדיף 1/2 ליטר של סמואל אדמס (29 ₪), והיה מרוצה.

בעודנו אוכלים, הלכה המסעדה והתמלאה בקבוצות של חוגגי יומולדת. ה-Frame מתאים במיוחד להתכנסויות מרובות משתתפים שכאלה, שכן התפריט הרחב יכול להציע משהו כמעט לכל אחד. אנחנו, בהיותנו רק זוג, נותרנו שוב די מבולבלים מההיצע, ולכן שמחנו מאוד כשציפי היקרה באה לעזור. "אתם תאכלו סושי!" היא הודיעה באופן שאינו משתמע לשתי פנים, אבל הבחור העקשן והבררן שלי הודיע לה שהוא לא אוהב סושי. "מה זאת אומרת לא אוהב?!" היא הזדעזעה, "אין דבר כזה. לא אוהב דגים? תקבל סושי בלי דגים. לא אוהב אצות? אני אכין לך רול במעטפת טופו." כל אחד אחר היה נשבר, אבל לא הבחור שלי, העשוי ללא חת. "בפעם הבאה" הבטחנו לציפי, שנאלצה להפגין יצירתיות במגש סושי ליחיד, עבורי בלבד. הבחור, לעומתי, קיבל נתח נאה של פילה בקר (119 ₪) ברוטב יין, לצד ערימה של צ'יפס טוב. הוא היה מרוצה מאוד, אי אפשר להכחיש, אבל אני בטוחה שראיתי גם איזה רמז לקנאה על פניו, כשהונח מולי מגש הסושי היפהפה שציפי הרכיבה לי בעצמה.

היו שם שני רולים מהמיוחדים, האחד נקרא מעטפת ספייסי טונה (54 ₪), והוא כולל שמונה יחידות ממולאות בטונה וסלמון, ועטופות בטונה, עם יותר מרמז לחריפות מבורכת. השני מכונה Rainbow - שמונה יחידות עטופות בסלמון, טונה, אבוקדו ושרימפס, וממולאות במחית סורימי (52 ₪), אם כל זה לא מספיק, קיבלתי גם שתי יחידות של ניגירי עטופים בדג בס ובאבוקדו (25 ₪), כי כנראה שציפי זיהתה אצלי קיבולת סושי בלתי מוגבלת. "סושי אוכלים בידיים" היא התריעה כשראתה אותי שולחת אצבע למקלות, ואם קיבלתי אישור מאושיית סושי שכזו, מי אני שאתווכח. היה טעים, אפילו טעים מאוד.

לקינוח בחרנו בגנאש שוקולד (39 ₪), שדורש המתנה של חמש עשרה דקות. ההתראה הזו, שרשומה בתפריט, מצאה חן בעיני. אני בהחלט מוכנה לחכות אם זה אומר שאקבל קינוח טרי ולוהט, ולא כזה שהוכן מראש עד הסוף. כדי להנעים את ההמתנה לנסיך השוקולד, המליצה נופר המלצרית על קנקן של תה יסמין ירוק (24 ₪), המגיע כפקעת סגורה ונפתח אט אט לפרח יפהפה ומלא טעם. אם תזמינו אותו, תקבלו 'ריפיל' כאוות נפשכם.

הגנאש התגלה כשווה כל רגע שחיכינו לו. הוא היה לוהט בליבת השוקולד הנוזלי הנפלאה שלו, עמיד יותר בצדדים ומלווה בגלידת וניל קפואה. ארוחה שמתחילה בראשונות מגוונות, נמשכת בסושי משובח ובפילה איכותי, ומסתיימת בשוקולד לוהט, לא משאירה שום מקום לתלונות. "איזה חיים טובים יש לנו." חייך אלי הבחור באושר בסיומו של הערב הזה, ולי לא נותר אלא להנהן בחיוך רחב ובקיבה שבעת רצון.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-Frame? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עד עצם היום הזה
פינה בלב לפיצה פינו
סלייס אוף לוי'ס פיצה
סיטארה והים
ארץ גשן
לתוך ה-Frame
קפה נמרוד - בין הים לגליל
הרפתקה בפניני לילוש
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה