נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בקרוב הנוף הנשקף מחלון ביתי - הרי ירושלים, עצי הפרי ועשבי התבלין בגינה הרחבה - יוחלף. אינני פועל מיוזמתי, חס ושלום, בסך הכל נטמע בעדר, הולך עם הזרם ומנסה לשרוד בעולם מטורף. כן, גם אני עובר לתל אביב. אי אפשר לחמוק מהמחשבה שעיסוק באומנות מחייב גם פן ריאליסטי, חיפוש מתמיד אחר רעיונות וכמובן במה להציג אותם. יש הבדל אם את הטקסטים שלי יקריאו משה איבגי ורונית אלקבץ או שחר חסון ועדר המצחיקנים בשולי לוח השידורים. בשורה התחתונה צריך להתפרנס, לעבודה צריך להגיע (עדיף עם ארבע על ארבע שלא ראתה טיפת שטח) וכמובן שצריך לאכול. אני בסך הכל אחליף את הנוף, זכוכית כפולה ומזגן עוצמתי יבודדו מזיהום האוויר והמחשבה.

אז לפני הכניסה לסוכנות הרכב ונסיעת מבחן עם יגואר פתוחה, או החתימה על המשכנתא באפקה, נראה לי שבינתיים מספיקה רק טעימה. הביקור ב-'Frame' היווה מעין מנת פתיחה מפתה לחיים שממתינים לי ברמת החי"ל. בין עשרות מסעדות ובתי קפה המשרתים את אלפי הבדרנים והעסקנים של עולם התקשורת בישראל, הבולטת מכולן היא 'Frame'. המסעדה משדרת איכות, לאו דווקא הוד והדר מרתיעים. העיצוב נע על הציר שבין כסאות עור מפנקים, אהילים רחבים ולבד אדום על הקירות ובין מסכי פלזמה אישיים ומקרן עם סיקור המחזור של הבונדוסליג. להפתעתי כל המרכיבים הללו חיים בשלום זה עם זה, מוזיקת רקע מגוונת בווליום נעים מסבירה דרך האוזן שהכל אפשרי.

פתחנו, פרל'ה ואני, את הערב עם צמד משקאות הבית (48 ₪), זה של היום וזה של אתמול. פרל'ה הגיבה ראשונה וזכתה בצ'ויה פסיפלורה, ואני, שעדיין סוקר את החצאיות שעל הבר, לוקח את הואן גוך רימונים, מיץ חמוציות וסאוור. המשקאות מתוקים ועתירים באלכוהול, מזכירים שבאנו ליהנות, עוד לא לעבוד. כדי צמצם את ההתלבטות לגבי המנות הראשונות אנו מתרכזים בתפריט הסושי. בהמלצת המלצר, ירושלמי לשעבר שהקסם עדיין לא התנדף ממנו, אנחנו בוחרים במעטפת ספייסי טונה וטוביקו (52 ₪) ומקיטורי סלמון חם (39 ₪).

מספר טיפופים על מסך הפלזמה וצמד אסייתים מופיע על המסך ומגלגל סושי במרץ. כן, אפשר להתחבר למצלמה שממוקמת מעל ראשי הטבחים ולצפות בהכנת המנה בזמן אמת. הקרבה לבניין של חברת קשת בוודאי מסבירה את מיקום המצלמה והזווית... החדירה לאינטימיות של המטבח מעט מלחיצה, והסושי מגיע בזריזות כדי להתעסק בדברים החשובים באמת. שני הרולים עמוסים בכל טוב, שכבת אורז דקיקה עוטפת כמויות מכובדות של דג נא ומעט ירקות שמוסיפים לרעננות והמרקם. הרולים האלו בהחלט מצדיקים את הפרס הראשון שהעניקה חברת קיקומן ל-'Frame' במסגרת תחרות הסושי הארצית.

לעיקריות אנחנו מזמינים ציאז'ה (58 ₪) - נתחי פילה בקר וחצילים מוקפצים ברוטב אסייתי מוגשים על מצע אורז וביצים; דג היום (88 ₪) - פילה סלמון צלוי בגריל ברוטב שמנת וחרדל, עם סלט ירוק; ורק בשביל הכיף מוסיפים גם חמישיית שרימפס בטמפורה (49 ₪) על מצע קוביות בטטה וגווקמולי. שלב ההמתנה הפעם לא הסתכם בהצצה במסכי הטלוויזיה, המסעדה התמלאה ואפשר היה לחקור את הפרצופים מסביב מבלי להרגיש מאוים או נבוך. אנשים יפים. ללא ספק האיזור הזה בצפון תל אביב מושך אליו גם את הכישרון וגם את המראה, אפילו עיניה של אשתי נדדו אחר עיכוס עקבים עם קו חצאית גבוה במיוחד.

שוב לא היה הרבה זמן להשתהות ושתיקות בין בני זוג שעומדים להעתיק את מקום מגוריהם, והמנות הגיעו במהירות הבזק. למרות שמדובר במנות שונות בתכלית זו מזו, רמת הדיוק והביצוע הייתה גבוהה ביותר. הדג נשמר עסיסי וקיבל את הטעמים החזקים של הגריל, הפילה היה רך ונמס בפה והתוספות הגיעו בכמות אדירה שלא היה בכלל סיכוי שנגרד את חצי הכמות. השריפמס נחו על הר מפואר של אבוקדו ובטטה מתקתקה, והייתה זו הפעם הראשונה שהצלחתי לחסל מנה בשמן עמוק ללא מפגש אחד עם צלוחית המיונז - קרם האבוקדו פשוט עושה עבודה טובה יותר. לאחר שפונו הצלחות, עדיין עם כמות אורז נכבדת עליהן, קיבלנו זמן איכות זוגי לעיכול והמתנה לרגע בו נפנה לסיום המתוק של טיול ההכרות.

התחממנו עם שני ספלי הפוך גדולים (14 ₪) ודפדפנו בתפריט הקינוחים. לשמחתנו, המלצר שפיתחנו איתו אחווה ירושלמית כיוון אותנו למנה המנצחת - Frame  ברולה (42 ₪) - גנאש שוקולד חם, מעליו קרם ברולה קפוא, רוטב שוקולד לבן ובננות מקורמלות. אה, והיה גם עלה נענע, אולי כמחווה למערכון הגרוטסקי של מונטי פייתון. קצת ציניות במקומות הנכונים מעידה על מודעות וחוש הומור בריא. שיא השחיתות? לא של האנשים המכובדים שמשרדיהם מקיפים אותי כעת, אלא יכולת ההמצאה שמאגדת את כל מה שיכול להיות טוב בקינוח לכדי מנה אחת מנצחת.

זה אולי המוטו הקפיטליסטי-ארטיסטי שמנחה את מעצבי דעת הקהל בישראל, השחיתות לא נתפסת כדבר שלילי, אלא רק קריצה קטנה, בטוב טעם, למנהלים האמיתיים של המדינה. ברמת החי"ל מתעסקים בבידור ובשואו ביזנס, מספקים מסגרת נאה ואפילו מרשימה לחיים הטובים, בין אם מדובר במקלט הטלוויזיה או הנוף שנשקף מבעד לחלון בירושלים.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-Frame? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה