נגישות
  • Facebook Messenger

בתור אילתיים מתלמדים, החלטנו אני ושותפתי לספסל הלימודים לשחק בתיירים ולבקר בטיילת המפורסמת. כך מצאנו עצמנו בערב חורף קריר, רעבים ומותשים, מחפשים מקלט מהמוני התיירים (האמיתיים) הצרים עלינו מכל עבר. לפתע נגלה לעינינו שלט כחול קטן עם הכיתוב "לה קוצ'ינה". בצעד גורלי אחד, השתנה הערב מקצה אל קצה. המולת הרחוב הפכה למוסיקה רכה וחמימות נעימה השכיחה מליבנו את צינת המדבר. כל שנותר הוא לעצום את עינינו והנה נחתנו באיטליה.

ברוכים הבאים
מסעדת לה קוצ'ינה, מהמסעדות הותיקות באילת, מעוצבת בסגנון הבית האיטלקי המושלם: החל מהדק הצופה אל הים, דרך ריהוט הגן הלבן בחצר החיצונית, פסלי האבן וארון היין המפואר במרפסת הסגורה ועד לכורסאות העץ והפסנתר הקלאסי בטרקלין. המטבח הפתוח מזמין את האורחים לראות ובעיקר להריח את המנות בעת הכנתן, ואם מתאמצים אפשר אפילו לשמוע את הסבתא מחלקת הוראות בין קרקושי הסירים. במסעדה גם חדר פרטי לאירועים סגורים, המעוצב בקפדנות וכולל בין השאר אח עצים עליו עומד שעון מטוטלת עתיק (500 ₪ לערב, כולל מלצר פרטי ללא הגבלת זמן).

סודות הלב
בעוד שהחצר החיצונית והמרפסת הסגורה מאופיינות באווירה ים תיכונית קלילה המתאימה לערבי חברים או לביקור משפחתי, טרקלין המסעדה מציע אווירה שונה לגמרי. מוסיקה איטלקית שקטה המתנגנת ברקע, אור נרות ואינטימיות מפנקת מעניקים למקום את התואר "המסעדה הרומנטית ביותר באילת". אין זה מפתיע אם כך, כי פגישות ראשונות והצעות נישואין הן דבר שבשגרה כאן, ואם היושב מולך מחליט פתאום לכרוע ברך, הוא לאו דווקא מחפש את המזלג...

דרך הים
את החוויה האיטלקית שלנו פתחנו דווקא בטעם ישראלי – שתי כוסות מרלו "כרם שעל" של יקבי כרמל. הבחירה מתוך תפריט היינות המגוון הכולל יינות צרפתיים, איטלקיים וישראליים, לא היתה קלה כלל, כך שהנחנו לבוריס המלצר לבחור עבורינו את היין, בצעד שהסתבר כמוצלח במיוחד.

את היין ליוו קוביות פוקאצ'ה טרייה שנאפתה במקום ומוגשת בליווי שמן זית, חומץ בלסמי ועגבניות טריות. מן המנות הראשונות בחרנו את ניוקי הסולת המוקרם ברוטב שמנת ופרמזן, שהפתיע אותנו במתיקות מרומזת, ואת מנת המולים עם פולנטה. מדובר בסיר מהביל של מולים טריים השוחים ברוטב יין לבן, חמאה ופלפל חריף לצד קוביות פולנטה עסיסיות. איזון הטעמים המושלם בין חמצמצות לחריפות, המעודן ברכות החמאה, הפך באחת את המנה למנצחת הרשמית של הערב. כמובן שבלה - קוצ'ינה לא שוכחים את איטליה, כך שטעמנו גם מאנטיפסטי פירות הים המגוון, הכולל בין השאר סלט קלמרי וזוקיני, שיפודי שרימפס וטרטר סלמון, שריעננו את החך והכינו אותנו למנות העיקריות שבדרך.

ויוה איטליה
בשלב זה של הערב כבר ניחשנו כי מדובר במסעדה איטלקית, כך שהחלטנו להזמין מנות עיקריות ברוח זו. שותפתי הזמינה פיצה פונגי דקיקה ופריכה, המעוטרת בתערובת פטריות קלויות ופרמזן ומאופיינת בארומת כמהין, ואילו אני הזמנתי ריגטוני פימונטזה – מנה מעולה של ריגטוני אל - דנטה ונתחוני פילה בקר ברוטב שמנת וציר בקר. טעמה העשיר של המנה ודרגת העשייה המדוייקת הוכיחו מעבר לכל ספק כי מדובר במטבח איטלקי קלאסי ומוקפד, שלא נופל במאום מאחיו הרחוקים ברומא או פירנצה.

לאחר המנות העיקריות, הבנו לפתע כי החוויה האיטלקית מתקרבת לסיומה. בכדי לעכב במעט את השיבה הביתה, נעזרנו בפנקוטה משובחת ברוטב דובדני יער וטירמיסו אוורירי בטעם אספרסו. את הקינוחים ליווינו בזוג כוסות של תה ירוק, כי בכל זאת חזרנו לאילת.

חשבון בבקשה
זוג כוסות מרלו "כרם שעל" של יקבי כרמל – 45 ₪ כל אחת (182 ₪ לבקבוק).