נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמדי שנה בין יום רביעי לחמישי, בשבוע השלישי של נובמבר, בדיוק בדקה אחת לחצות, יחלו חגיגות הבוז'ולה, אבל מהו בעצם יין הבוז'ולה?

ראשית, נתחיל מאזור הכרמים - הבוז'ולה הוא חבל ארץ צרפתי השוכן במזרח ארץ היין, במחוז בורגון. כאשר כל כולו שופע כרמים מזן גאמיי נואר, ממנו מייצרים את יין הבוז'ולה, זהו יין צעיר, לא מתוחכם, שזכה לטריק שיווקי מדהים, כאשר הכריזו יצרני הבוז'ולה בצרפת על התאריך המדויק, והחלו כללים קפדניים על קיום טקס ההשקה. הטקס המסורתי זכה לתשומת לב ולמסתוריות מהולה בהתרגשות, ומצרפת התפתחה החגיגה לכל העולם והדבר נהפך לליל שתייה עליז.

על הבוז'ולה לא חלים כל כללי הטקס המיוחסים, לא מיישנים אותו (נהוג לשתות אותו כשלושה חודשים אחרי ההשקה, לא יותר), לא מרחרחים, טועמים, מגרגרים, מתאימים לו מנות ודנים בו בכובד ראש, פשוט שותים אותו, בהנאה גמורה, בטמפרטורה קרירה כמו יין לבן ועדיף עם חברים. בצרפת מחירו זול עד כדי שערורייה (דמיינו שאתם קונים שני בקבוקי קולה בסופר, ככה הצרפתי הממוצע מתייחס למחיר הבקבוק) כאשר מייבאים אותו לארץ, מחירו מאמיר מעט עקב מיסוי ופוגם בספונטניות שבלגימתו. בשנים האחרונות עם התפשטות החגיגות החלו גם היקבים המקומיים לייצר יין מזן גאמיי נואר (מה שנקרא 'בסגנון בוז'ולה', היות שהשם עצמו מוגן) וגם אנחנו יכולים ליהנות מיין קליל במחיר אטרקטיבי שנהוג לשתות אותו בכמויות גדולות.

הכנו לכם רשימה נבחרת של חגיגות הבוז'ולה המתקיימות השנה ב-14 בנובמבר, יום ד'. בארץ, להבדיל מצרפת, לא נהוג להגיע לעבודה עם 'האנג אובר' למחרת חגיגות הבוז'ולה, כך שניתן להבין מדוע חלק מהמקומות מושכים מעט את החגיגות אל תוך סוף השבוע.

מתחם BIN 281 יקיים חגיגת בוז'ולה גדולה שבמרכזה דוכני טעימה של מגוון יינות רחב בעלות של 40 ₪ וקבלת כוס מהודרת מתנה. בחצות החגיגה תגיע לשיאה, אז יפתחו לטעימה יינות הבוז'ולה של בציר 2012 - לואי ז'אדו בוז'ולה נובו 2012  וג'ורג' דובף בוזו'ולה נובו 2012. במהלך הערב, תהיה אפשרות להזמין אוכל קל בתשלום - מקלוני גבינה, meat&chips, קורנביף וכרוב כבוש במרלו ועוד מנות מעשה ידיו של השף מאיר קרנש. חנות המתחם תציע החל מהשעה 21:00 ועד 23:00 15% הנחה על קניית 6 בקבוקים מיינות הטעימה, ו- 10% הנחה על רכישת בקבוק אחד מיינות הטעימה (אין כפל מבצעים, עד גמר המלאי).

במרינדו מעדיפים לגלוש לכיוון סוף השבוע, ומתחילים בחגיגות רק בחמישי בערב. מרינדו בכניסה לעין גב תציע טעימה ממבחר גדול של יינות מיקבים בארץ ויינות מרינדו, ותפריט בניחוח צרפתי: מרק בצל צרפתי סמיך, פטה כבד עוף לצד ריבת בצל, פלטת גבינות צרפתיות, תבשיל ביף בורגיניון, כריך רוסטביף בחרדל וסילאן, תבשיל עוף בסגנון צרפתי ולקינוח: קרם ברולה קלאסי ועוגת תפוחים טארט טאטן. את הארוחה תלווה מוסיקת שנסונים צרפתיים. המחיר, הכולל טעית יינות, משתנה לפי המנות.
"מרינדו בנמל" הכשרה הממוקמת בטיילת קיבוץ עין גב תגיש את יין הבית במחיר מיוחד של 12 ₪ לכוס יין אדום לצד תפריט הבשרים העשיר.

אירועי הבוזו'לה בגליל כבר הפכו שם דבר בקרב חובבי היין. השנה הם יחלו ביום חמישי, ה- 15 בנובמבר, בשעה 19:00 בחאן החמור הלבן בצפת. בהילולה המסורתית ישתתפו יקב תבור, יקב הרי גליל, יקב ברעם,יקב בן דוד ויקב מור, שימזגו לכוסות יינות צעירים ופירותיים. טעימות ממטבחו של מנהל החאן ושף הבית מקסים בן אבו ומגשי עץ קטנים עם גבינות צאן ממחלבת כמונים יוגשו לצד טעימות היין.

באנאבלס בחרו השנה להביא את יינות הבוזולה  מהיקב של ג'וזף דרוהין הממוקם בעיר בון במרכז בורגון, והינו אחד מהיקבים הותיקים והגדולים של האזור. ליקב היוקרתי חלקות נבחרות באזור בוז'ולה, הנמצא בחלקו הדרומי של אזור היין בורגון. היין נעשה על טהרת ענבי 'גמאיי נואר' - אך ורק מחלקות בדרגת האיכות: בוז'ולה וילאז'.
בערב הבוז'ולה  בנוסף למנות השרינג הידועות  של אנאבל'ס, תוגש פלטת גבינות ייחודית ולצידה יין בוז'ולה.
פלטת גבינות זוגית  הכוללת 250 גרם גבינות רכות, קשות וכחולות, עם לחם כפרי ופירות העונה במחיר של 120 ₪. פלטת גבינות לרביעייה (450 גרם) תעלה 210 ₪. בקבוק מיין הבוז'ולה -  135 ₪. החגיגות יתחילו בערב רביעי החל מהשעה 19:00.

במסעדת המיטבול יפתחו את חגיגות הבוז'ולה עם יין קוט דה רון טרה ויטיס מאזור עמק הרון שבצרפת. היין מזן סירה משתלב מצוין עם מנת הבוצ'ר של המיטבול. לכבוד החגיגות, מי שיזמין בוצ'ר במשקל של  1 ק"ג יקבל שתי  כוסות  מהקוט דה רון.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי
האג'נדה שלנו: בית קפה, מסעדה חלבית וסושי בר