נגישות
נגישות

משחקי השף – משימת הדחה שנייה ומוזרה

מה הקשר בין דבש, קוטג' ופורל, איך עובדת הזוגיות בין מסקרפונה לשוקיים ומי הודח בגלל חוסר מעוף? על הפרק שבו היצירתיות מנצחת את הזחיחות

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 08/12/2022, 15:42
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סוף סוף הגיע הפרק שבו גם "הבוחשת בקדירה" מרגישה אסף גרניט רק בלי הזקן והאישיות הנרגנת שהפכה אותו לכוכב. למשימת ההדחה האישית המתמודדים היו צריכים לבחור סירים מסתוריים, שהכילו גיהינום על פני אדמה עם שילובים שהבוחשת מכירה מקרוב בתור בשלנית סוג ב' עם אכלנים סוג ז'. דבש, קוטג', שוקולד, דג פורל, בטטה ועוד סוגים רבים וטובים של מרכיבים שלא הולכים ביחד, כמו שעטנז שלם של גרדרובה של סטטיק ובן אל. המתמודדים האומללים, אך יש לומר אמיצים ומדוכאים, היו חייבים להרכיב מנה מכל חומרי הגלם שבסיר, וכמובן שהמנה גם הייתה צריכה להיות טעימה, בזמן שהשופטים העבירו דאחקות בצד וחלמו על ארטישוק מעופף. אז מה היה לנו כאן? איזה סירים הפתיעו? מי עצבנה את הבוחשת, מי היה הפייבריט של הפרק ולמה גרניט בעט?

משתתפת בתכנית משחקי השף לובשת חלוק אדום חיוך של התחלה. צילום מסך: רשת 13

כשהחלומות מתרסקים על סירים פשוטים

הפתעת הפרק הייתה דווקא הסירים הפשוטים שהכילו קומבינציה של פורל ובטטה, בשר טחון ועגבניות, סויה ודג, תכלס שילובים שפגשנו במסעדות ובארוחות חג ולכן השופטים ציפו לגדולות ונצורות וקיבלו 'יוק'. תום לוי קיבל שילוב מעניין של שוקולד, שום, אנטרקוט והשופטים – שטרית, רזי, מושיק אמנם אהבו את המנה אך היה חסר להם השום שבה. קרן אופק לוזון קיבלה דג וסויה והמתיקה את הסויה עד מוות בשעה שמושיק אמר לה כמה שהוא מצפה ממנה ליותר, שטרית לא עף על הסוכר וגם לא על הדג שישב אל מול הסוכר, והמתין לחיבור שביניהם. הבוחשת חייבת להודות על כך שהפרק הזה היה רגע ראשון בו קרן חייכה ויצאה מקיפאון הפריזר שמשמר אותה. היא הודתה שיש לה 'קראש' מקצועי על  ליאור שבא כי שתיהן אימהות, שתיהן מוכשרות ושתיהן קצת קפואות. ולסיום סיומת של המקצה הקל יש לנו את משה סיבוני שקיבל פורל ובטטה והכין מנה שע"פ השופטים הייתה חסרת מעוף. השופטים טענו שהמנה לא הראתה להם את יכולותיו של סיבוני כטבח, למרות שרזי שלנו דווקא אהב את החמאה השרופה. הבוחשת מתמחה בשריפת מאכלים, רזי אתה מוזמן בכייף בסופ"ש הקרוב.

צילום מתוך התכנית משחקי השף רכיבים מוזרים. צילום מסך: רשת 13

המתמודדים שעברו אבל לא העיפו - ומי מעיפה את הבוחשת?

וכמו בכל תחרות יש את מקצה האמצע, המתמודדים שעשו מנות טעימות – מספיק טעימות כדי לעבור הלאה אך לא מספיק טעימות כדי לקבל כתר. מיה אורן האצילית שלרגע נראתה כמו צארום במראה – מעין בבואה שלו מיקום מקביל ומזליסט יותר, קיבלה בשר טחון ועגבניות שזה בתכלס חומרים פשוטים ביותר והרכיבה מהם קבב טורקי שהיה נראה אש. הרוזנת רות פון שטראוס עשתה מנה שנראתה כמו ציור של קנדינסקי אחרי בקבוק וודקה - של גזרים ויוגורט עם ביצת עין. רז לא מבסוט מהביצה, מושיק לא מרוצה מהתוצאה וביצת העין טסה לסופ"ש בפריז. זהר ששון שבה אלינו גם הפעם מלאה בדמעות תנין על כמה שאין לה ביטחון וכמה שהיא לא מוצלחת - ובסוף היא קוטפת מחמאות וממשיכה לבכות ולעצבן את הבוחשת. אני יודעת, ראינו את המיני דוקו על חייה של זהר, המורכבים ובאמת לא פשוטים ועדיין, הבוחשת מתקשה להבין את כל חוסר הביטחון הזה וחושבת שמדובר במסחטת רגשות מיותרת לגמרי. ולך זוהר – את יפה, מוכשרת, חכמה ובשלנית טובה. אז אולי די עם ההנמכה העצמית הזו?

אסף אטיאס המשתתף במשחקי השף בעיטה?  צילום מסך: רשת 13

על האמיצים והמעיזים – אלו שכשלו ואלו שצלחו

אז אחרי שני פרקים מיותרים שחשפו בפנינו את חייהם של המתמודדים משל היינו חלק מתחקיר של אמנון לוי, הגיע הזמן למשימה מיוחדת שחשפה בפנינו מי פחדן שנשאר נאמן לבטוח ולמוכר, ומי אמיץ שמעז... אביב אלבו, אחד המתמודדים שהבוחשת אוהבת בגלל שלא משנה מה קורה הוא תמיד מחייך ואופטימי (וכמה כייף לראות מישהו שלא מנצל את דקות התהילה כדי להביא את המסכנות שבחייו) קיבל קוטג', דבש ודג. בלי למצמץ הוא רוקח מנה טעימה של פילה דניס שיושב על רוטב עם נגיעות של קוטג' ודבש, מנה שמעיפה את השופטים בתחכום שלה. גם גיא רוזמרין קיבל קומבינציה מהשאול של דג פורל, קוטג' ובקר והכין מנה טעימה למרות החיבור המאתגר הזה והכל ברוטב של שנקליש, סוג של גבינה עם שם שמזכיר מחלת עור חשוכת מרפא. ליאור שבא קיבלה כוסברה ופרמז'ן ועשתה מנה עם ביצה עלומה שהבוחשת מודה שלא הייתה רוצה לקבל כזו במסעדה, אלא אם כן אנחנו בישורת האחרונה של כדור הארץ. אביב איכהולץ הכין מנה טעימה אך חסרת מעוף של סינטה כבד עם פלפל וביצת עין ועדן פרויימוביץ' הרגה אותנו עם קישוא ממולא בבשר שהיה נראה כמו גבר שתש כוחו.

 בסוף הם צריכים לאכול את זה. צילום מסך: רשת 13

המצטיינים של היום הם הבטוחים של המחר

שלושת המצטיינים שיוכלו לישון בשקט ולחלום על שנקליש במזווה הם חי צארום, פריאל שבו וכפיר ינין שהביאו מנות יצירתיות עם ים של מעוף וטעם. פריאל שבו קיבלה שני סירים עם שמנת מתוקה, סויה ועדשים ירוקות ורקחה מנה שנראתה כמו מזון יבש לחתולים אך ככל הנראה הייתה טעימה ומעניינת כי השופטים עפו על טקסטורות העדשים. חי צארום שגם הוא מהאופטימיים שבחבורה עם חיוך תמידי ומצב רוח בשמיים, קיבל צ'ילי חריף, מסקרפונה, סינטה ושוקיים, והכין מנה יפהפייה של רולדת סינטה מצופה עם מוס מסקרפונה בקוקוט קטן ויפה. גרניט סיכם את המנה הזו 'מישהו כאן התפרע' ועף על הביס היפה והמושלם הזה. גם כפיר ינין קיבל סיר מרושע של בורגול, אנטרקוט ומוסר ים אך בזכות היצירתיות שלו הוא ניצח והכין מנה שעשתה לשופטים טוב ולבורגול אושר גדול שמישהו סוף סוף מבשל אותו טעים. צארום התרגש מהזכייה ואמר שעולות לו דמעות בעיניים כשמדברים עליו דברים טובים – צארום, מגיע לך דברים טובים כי אתה כולך טוב ועם חיוך פנימי שמנצח גם מסקרפונה.

 שעטנז לא ברור. צילום מסך: רשת 13

טקס הדחה מפתיע ובעיטה צפויה

לא יודעת מה אתכם אבל אני כבר מחכה לראות את גרניט עצבני. כן, מה לעשות, מדובר בדקות מסך שהם 'פרייסלס', והנה קיבלנו הפרק טעימה קטנה לאספי שלנו שאנחנו כל כך אוהבים. הרגע הזה התרחש כשגרניט בעט בישבנו של חצי שרקח קציצות כתומות. איזה אושר עילאי לראות אותו מתחבר לשורשים של מהותו  - WELCOME BACK! אישית, הבוחשת הופתעה לגמרי מכך שמבין שלושת האחרונים – הוד רוממותה פון שטראוס, סיבוני ועדן פריימוביץ' דווקא סיבוני הודח. הבוחשת סברה שהוא כמה רמות מעל האחרים, אבל כנראה שהשופטים ממש לא אוהבים בטטות שרופות. מוזרים. הנבחרת האפורה איבדה את אחד המתחרים החזקים ביותר שלה אך נותרה עם חבורה של אופטימיים וחצי. (התחכמות על הכינוי של אסף אטיאס שרקח עבורו גרניט, למרות שהוא בעצמו די חצי...).

 גזרים מהטאבון. צילום מסך: רשת 13

שורה תחתונה – אם יש מסר אחד שכדאי לכולנו לקחת ולאמץ חזק מהפרק הזה הוא להיות אמיץ, יצירתי, לחשוב מחוץ לקופסא או במילים אחרות לעוף מחוץ לעצמנו ולשבור את תקרות הזכוכית שיש. הסירים, ממש כמו החיים, מזמנים לנו חוויות חדשות ולא צפויות ורק מי שישכיל להגדיל ראש ולהפוך לימון ללימונדה, ינצח. הבוחשת מבסוטה כי יצאה לה פסקת סיום מאוד רוחנית...שנקליש! לבריאות!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף