נגישות
נגישות

מאסטר שף – שלישיית הגמר הצפויה נחרצה!

חצי הגמר של מאסטר שף התחלק בין שלושה מנצחים שלא נתנו למשימה המלחיצה להשפיע על יכולות הבישול הנהדרות שלהם, לבין שתי מפסידות טרגיות שאיבדו את זה לחלוטין

הבוחשת בקדרה חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 23/10/2022, 10:34 תאריך עדכון: 23/10/2022, 12:20
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עוד לא הספקתי לומר רובינזון קרוזו, וכבר עונת העשור המוצלחת של מאסטר שף דוהרת לעבר הגמר, שייערך במוצאי שבת הקרובה. פרק חצי הגמר אילץ את המתמודדים להתמודד עם משימה אסטרטגית (שכחו שפה זו לא הישרדות), המלווה בלחץ היסטרי. אלה שצלחו את הלחץ, הצליחו לחשוב במהירות על מנות שהן "יציאה" (כך לפי הבשלנית מיכל), לא התמהמהו יותר מדי והצליחו לדייק את היכולות שלהם לכדי לפחות מנה אחת שהיא יצירת אומנות. אז שאפו לשלישיית הגמר הכה צפויה שעשתה זאת: מיכל, יניב והלל. לעומתם, אלו שהכינו מנות מפוקששות, לא ממש יצירתיות ובהחלט לא מדויקות, אשר כמעט ולא מבטאות את כישורי הבישול שלהן, נותרו מאחור. אז נפרדת מכן בעצב רב, שני וסיון. מה עוד היה לנו בחצי הגמר, שכמעט גרם לבוחשת לחטוף התקף לב? את כל זה ועוד, בשורות הבאות...

שלישיית הגמר. צילום מסך מתוך "קשת 12"
האם הלל הוא חתול בעל תשע נשמות?
למתמודדים הוקצו שעתיים וקצת להכנת שתי מנות. יחד עם זאת, הייתה להם אפשרות להגיש מנה ראשונה מהר ככל אפשר, ואם השופטים קבעו פה אחד שהמנה מספיק טובה, הם היו יכולים לעלות לגמר מבלי להכין את המנה השנייה. הלל נקט בטקטיקה של "הכל או כלום"; הוא בזבז כמעט את כל הזמן בהכנת המנה הראשונה, שהיא למעשה סוג של לאפה במילוי פרגית עם רוטב של פומלית! השופטים הזדעזעו לגמרי, ואמרו שמדובר באחת המנות הגרועות שלו. ובדיוק כשהבוחשת הייתה בטוחה שזהו הסוף של הלל בתחרות, כיוון שהיו לו רק דקות קצובות להכין מנה נוספת, הוא קם לתחייה כמו עוף החול, או כמו חתול בעל תשע נשמות שתמיד נופל על הטוסיק, והכין מנה מהממת ויצירתית של מרק סברס. ומי הכי שמחה מההישג המטריף של הלל? אנסקי המאוהבת כמובן! ואם קראתם את הטורים הקודמים שלי בנושא, הגעתו של הלל לגמר הייתה צפויה לחלוטין. אני שמה את כל הז'יטונים שלי על הניצחון הבלתי נמנע שלו בגמר, גם בגלל הכישרון שלו, וגם בגלל התמיכה העיוורת של אנסקי בו לאורך כל הדרך, למרות שהכין מנות גרועות שהספיקו כדי לזרוק אותו מהתחרות.

תמיד נופל על הטוסיק. צילום מסך מתוך "קשת 12".
מיכל ויניב עשו זאת בגדול!
מיכל, המתמודדת הכי יצירתית בתחרות, באה עם אסטרטגיה מוכנה מראש, במסגרתה החליטה להגיש את המנה הראשונה הכי מהר והכי טוב שהיא יכולה. היא באמת הגישה את המנה היפה והטעימה שלה כראשונה. איך אני יודעת שהמנה הייתה טעימה? כי השופטים פשוט עפו עליה. רובם טענו שהמנה הזו מספיקה בכדי להעלות אותה לגמר, פרט לרותי שהגיעה לפרק עם מסיכת השופטת הקשוחה והלא מתפשרת, וסיכלה למיכל את העלייה לגמר לאחר המנה הראשונה, בטענה שלא מדובר במנה מספיק טובה. אבל לא נורא, מיכל התעשתה על עצמה מהר מאוד והכינה מנה שנייה מהממת ביופייה של רביולים צבעוניים בשלל צבעים, שהקפיצה אותה לגמר. יניב הכין למנה הראשונה פסטה שחורה עם כבד אווז, מנה שהשופטים קטלו לחלוטין פה אחד, בטענה שזו מנה ממש לא טובה. אך יניב לא נתן לכך להרוס לו את המורל ואת הביטחון, והכין מנה שנייה חלומית – מנת מרק רגל תימני בסגנון ראמן. השופטים התאהבו במנה, החמיאו ללא סוף והעלו אותו לגמר בפשטות.

לגמרי מגיע לו. צילום מסך מתוך "קשת 12".
המפסידות הטראגיות שנתנו ללחץ להכריע אותן
אין ספק ששני וסיון הן בשלניות נהדרות, יצירתיות עם יד מתבלת מושלמת. אך אופן ההתנהלות הכמעט זרקני שלהן הפיל אותן באחת המשימות החשובות של העונה. סיון החליטה להכין למנה הראשונה טארט שקר כלשהו, שממש לא מתאים לגמר! השופטים אמרו שזה נחמד, אבל לא עפו ושלחו אותה להכין מנה שנייה. במנה השנייה, הכינה שישברק בינוני לחלוטין, שגרם להרחקתה הסופית מהגמר.
בדומה לסיון, גם שני הכינה מנה ראשונה לא מספיק טובה, של תבשיל מוח עם כמות שמן לא הגיונית, מה שבטוח גרם לשופטים צרבת קשה... היא כמובן לא קיבלה שבחים על המנה כמו שציפתה, מה שהכניס אותה ללחץ מטורף בעת עשיית המנה השנייה. היה נראה שהיא ממש מאבדת את זה ונותנת ללחץ להכניע אותה, וכך היה. היא הכינה מנה לא ברורה של טארט שוקולד לבן, הבצק לא ממש הצליח לה, אז היא הגישה אותו מפורק, עם קולי תות וקצפת. סליחה שני, אבל המנה הייתה נראית כמו של ילדים בגן; ממש לא מנה שיכולה להעלות אותך לגמר. וזה בדיוק ההבדל בין אנשים שפורחים במצבי לחץ ולרוב מנצחים, לבין אנשים שמתבלבלים וקופאים במצבים הללו. חבל.

הלחץ הכניע אותה. צילום מסך מתוך "קשת 12".


שורה תחתונה, חצי הגמר היה מרתק אך לא ממש מותח – הלל, מיכל ויניב היו לגמרי ההימור של הבוחשת. הלל, בגלל הקסם שלו, יניב בגלל הכישרון ומיכל בגלל היצירתיות הנדירה. אז כמו שהבנתם מהחפירות האינסופיות שלי בנושא, אני מהמרת על הניצחון של הלל! ומה ההימור שלכם?

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

מצעד תוכניות הבישול הכי ישראליות והכי שוות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
בואו לאכול איתי עונה 7 - פרק פתיחה