נגישות
נגישות

משחקי השף – מושיק עושה סטנד-אפ, ומלחמות השופטים

האם גרניט ותומר הם תאומים שהופרדו? למה מושיק סטנדאפיסט, מי הבשלן של משפחת נתניהו, למי נתקעו גבעולים ומה גרם לגרניט להזיל דמעה? כל המטעמים נמצאים כאן!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 21/09/2022, 13:41
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ממתי זה הפך לחוק שכמעט לכל מתמודד יש סיפור קורע לב מאחוריו, שמסייע לו לעבור שלב, או לכל הפחות לגרום לבכי תמרורים בקרב השופטים? איפה הם אותם אנשים פשוטים שרק רוצים לבשל אוכל טעים, אך לא מחזיקים בסיפור חיים מעורר פלצות? הייתכן שאותם מתמודדי רפאים מוכשרים הפכו משעממים ולא רלוונטיים, ונמחצו על ידי צי של מתמודדים עם רקע בעייתי? כך זה נראה. "משחקי השף" הגיעה לעונה ה-6 עם 6 שופטים על ארבעה מתמודדים בכל פרק, שזה יחס שאולי שווה לשאוף אליו גם בחברה האזרחית – דמיינו אוטופיה בה יש 6 שוטרים על כל ארבעה אזרחים? נשמע שככה נוכל לשים סוף לעולם הפשע המודרני.

אבות בישלו בוסר ותבשילי בנים תקודמנה
בפרקים האחרונים נחשפנו 'ביג טיים' לילדים של השופטים שפרצו לנו לפריים טיים מבלי שנדרשנו לכך. ככה לפתע הפכה תכנית ראליטי לשפים שבישול זורם בדמם ל'קשר משפחתי' בו בכל פרק (כמעט) יש ילד עולץ שבא 'לתת בראש' ולהראות לאבא שגם הוא יכול; תחילה הילדים של שטרית נכנסים לאולפן באופן די פאתטי באחת ההפסקות כדי לתת כיפים. שטרית המתוק מציג אותם לשופטים החדשים הלוא הם תמר כהן צדק, תומר אגאי, רז רהב, הילדים נראים מבוהלים משל עומדת לתקוף אותם שקשוקה, כששנייה אחרי תמר ורז מתחרים ביניהם מי עושה גלגלון יותר טוב מה שנראה כמו תחרות גלגלונים בבית הזהב השכונתי. שיא השיאים הוא הגעתו של רז אגאי הבן של תומר שהכין סוג של סופריטו שכל השופטים רצו לזעוק מרב שהוא היה חובבני, מתוק, לא מיוחד ולא ממש טעים, ולמרות זאת הוא עבר (פרוטקציה מאץ'?). אגאי הבן עבר עם ארבעה סכינים וסיפק את הסחורה בזה שסיפר על אביו הנוחר, ואפילו עשה על זה קטע סטנד-אפ שלם כדי לסלול לעצמו מסלול בפרונט. ויש לציין כאן את משפט המחץ של שטרית בראותו את רז " איזה חתיך יא וואלי" אז באמת הוא חתיך ובאמת יא וואלי על הבאת הבנים של למסך...

הבן של. צילום מסך מתוך "רשת 13".

גרניתור – הברנז'לינה של משחקי השף
הפרקים האחרונים העניקו לקשקשנית שבבי מידע עסיסיים כמו הפרגית של רז (אגאי, הבן של..) על היחסים והדמיון שבין גרניט לאסף שנראים ממש כמו תאומים רק לא מאותה שלייה. תומר מספר ברגישות על העבר הבעייתי שלו ועל החיבור עם אמא שלו שבישלה מהמקום הנכון והמסירות וכמה שאצלו במשפחה פתרו הכל באוכל – בניגוד לקשקשנים שאצלה פותרים הכל במשלוחי אוכל. הוא סיפר על המזווה שגרם לו להתחיל לבשל – לאחר מות אימו תומר ראה שבמקום התבלינים שלה מונחות קופסאות של 'מנה חמה' ואבא שלו אמר לו ש'זה העתיד'. אז תומר החליט שמעתה והלאה הוא יהיה הבשלן של הבית כדי לעשות אוכל טוב וכדי שהאחים שלו לא יסתובבו ברחובות, כי אוכל מחבר ומניע את העולם. ואז גרניט, כידוע רגשן בפני עצמו שגדל עם המון מכשלים ומחסומים, מוסיף ש'אוכל מניע את העולם ולא כסף ולא סקס' (הקשקשנים יכולה לחלוק על עניין הסקס אבל זה כבר למדור אחר). בהמשך גרניט אף ייספר על הקרבה שבין האוכל של תומר לאוכל שלו, טעמים דומים, בישול דומה, חשיבה דומה ואם יורשה לי להגיד גם בפריזורה אין איזה שוני קיצוני..

יודל'ה VIA קתרינה -מי ינצח ומי יזלוג כמו חלמון רוטט?
מעבר ואולי בנוסף לדמיון שבין שני טייקוני הקולינריה מתנהל בין השניים מעין קרב סמוי של כמה מהמתמודדים מגיעים מהמטבחים שלהם, במילים אחרות הקרב בין יודל'ה של גרניט לסנטה קתרינה של תומר, קרב שיכריע מיהו המנטור המשפיען ביותר בתוכנית. במחנה של גרניט יש את רות פון שטראוס בחורה שהיא כל כולה כור היתוך בין אוסטריה לתימן עם כינוי מוזר בשם "מזל" שעושה ברוסקטה עם שסק, לבנה, דג על לחם וטוענת שהיא מכינה כריכים לאנשים שאוהבת – ממש כמו הבוחשת רק בלי המישמש כי אם היא הייתה מכניסה מישמש לכריכים של הצאצאים היא הייתה מקבלת שסק ללבן של העין. רות חונכה וגדלה על ברכי יודל'ה והיא עוברת בקלות לשלב הבא.
אסף אטיאס גם הוא במחנה של גרניט, עבד כמה שנים טובות ב'מחניודה' והגיש לנו לפת בטקסטורות שונות. בזמן שהוא מטריד את הלפת גרניט משחק אותה לחוץ ואומר במשחק של שנה א' בניסן נתיב כמה שהוא היה רוצה שלא יבוא מתחרה שהיה עובד שלו, ואז לאחר טעימה קלה אומר "כמה חבל שלא עובד אצלי" והבוחשת שמה 1000 שקל אם הוא לא יודע מי המתחרה אוחז הלפתות.


אדון לפתון מספר גם על עברו המופרע (איך לא....) ואמר כמה שאצל גרניט פרקו ובנו אותו מחדש והפאזל מקבל 6 סכינים ואומר תודה, גרניט אומר לו תודה, הוא אומר לגרניט תודה והבוחשת אומרת תודה לטוסט שמולה שאומר תודה לעגבנייה שחופרת לו בפנים שאומרת תודה לזיתים שעושים לה צרבת. חייל נוסף שעבד ב'מחניודה' הוא משה סיבוני שגם שימש כשף של משפחת נתניהו ומסגיר סודות מדינה שיאיר אוכל טבעוני, ביבי אוהב המבורגר ושניצל ועם הסיפורים והמנה הטעימה סיבוני עובר הלאה ונוטש את משפחת האצולה. בצבא הנגד הלו היא ממלכת סנטה קתרינה הגיע מתמודד חדש בשם גיא רוזמרין שהיה בעברו סו שף של תומר שהכין נתח דג עם עלים ועשבים שנתקעים בגרון. גיא נטש את סנטה כי הרגיש שהוא צריך הפסקה וכעת הוא חזר בכל אונו כדי להראות איך ניתן לחנוק שופטים עם גבעולים. רוזמרין כמובן עבר ורק הקשקשנית חושבת על האירוניה שאדם בשם רוזמרין חונק עם גבעולים ועד כמה שם משפחתו השתלט על תכונותיו!

ריגשו כמו פבלובה נכונה
אין מה לעשות וצריך להודות על האמת שהיו כאן כמה סיפורים מרגשים במיוחד שגרמו לקשקשנים לאכול קרטיב דובדבן וללעוס את המקל עד שהוא איבד צלם מקל. כמאל אלעביד המכונה קרלוס שהביא כרישות בשלל סגנונות סיפר על אביו שהיה הבעלים של 'אלוף החומוס והפול' שהעדיף את המסעדה על פני ילדיו ועד היום הוא לא ממש בתמונה כמו שאומרים. היו גרושים קשים, ימים קשים, וקרלוס ברח מהלימודים והתחיל לעבוד בשיפודיות, בתי קפה, מסעדות, נשאב לחיי הלילה של תל אביב, עשה בעיות לאמא שסילקה אותו מהבית עד שהוא התאפס מחדש. קרלוס מספיק גבר כדי להודות שהוא מחפש מנטור וכולנו דומעים מהתרגשות על הרגע הכנה הזה, כולם מעבירים אותו ואת כרישותיו וגרניט מצהיר שהוא רוצה להיות המנטור שלו (לא חשבנו אחרת..). זוהר ששון, מספרת כמה היא משוגעת, מופרעת, נפלה לסמים עברה מרכז גמילה וכמה עולם הבישול הציל אותה מהמעמקים וחידד את מי שהיא. בזכות החרשוף ועלי המנגולד שנשמעים כמו כינוי לבני זוג מכוערים במיוחד, זוהר מקבלת 6 סכינים ועוברת הלאה כשהחרשוף נושף בעורפה. נינו המתמודדת החיננית מגאורגיה באה עם חיוך מתוקי וזוג שיניים לבנות למות הכינה אוכל גרוזיני בכלי אותנטי שנראה כמו הדבר הכי טעים עד כה על מסכי השף. נינו מספרת סיפור מצחיק לכאורה על הכרותה עם בעלה, גרו דלת מול דלת, הוא הביא המון נשים ובילויים הביתה והיא אמרה לעצמה ש'מי שתתחתן אתו מטומטמת' אז מי אנחנו שנשפוט שיפודי חצ'פורי?

התנשאות על המתחרים – סיפורו של סטנדאפ שעושה לי חינקלי בגרון
שיא השיאים או אחד הרגעים הכי מביכים בפרקים האחרונים היה הסטנדאפ של מושיק ותומר שלקחו צעד אחד קדימה את מעמד השופטים שלהם ו'ירדו' על המתמודדים תך שהם מנסים להעמיד 'שואו' משל היו מינימום אדיר מילר.
המקשקשת תוהה ממתי שופטים מחכים את המתמודדים ולמה השניים בטוחים וזחוחים לחשוב שאילו הם היו נשפטים על מנותיהם הפלצניות הם בהכרח היו עוברים שלב?? הניסיון לתת כאן קריצה קומית לא ממש צלח מה גם שהם נראו כמו פגישת מחזור של המפטי דמטי שבאו היישר ממלכת המעוגלים והממושקפים – הנה, גם אני 'ירדתי' עליכם, כיף ומצחיק – נכון? כל השופטים מגחכים והיחיד שנראה כאילו אינו חש בנוח הוא שטרית שכנראה ההומר הזה יושב עליו כמו יונית לוי על קצפת...
שורה תחתונה – פרקים מורכבים, היחסים שמתחילים להיות טעונים וסוערים בין השופטים, אמנם מתחת לפני השטח אך בגדול ובהתמדה. וגם - הבנים של השופטים כובשים את הריאליטי. בקיצור, משעמם זה לא. שווה לחכות כי בהמשך עוד יהיה כאן 'שוס' גדול.

מושיק חובב הסטנד-אפ. צילום מסך מתוך "רשת 13".

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

מצעד תוכניות הבישול הכי ישראליות והכי שוות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
המאכל של המדינה
הצטרפו לטרנד: טרנדים חדשים במסעדות הישראליות 2024
המנות הכי ישראליות של 2024 - איפה הכי שווה לאכול?
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות