נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הרעיון להוציא לאור חוברת המכילה את כל מותגי הבירה בישראל נמצא אצלי בראש עוד מאז שאחזתי לראשונה את הספרים של מייקל ג'קסון ז"ל. ואני לא מתכוון לזמר, אלא לעיתונאי הוויסקי והבירה המהולל. הצבעוניות, עושר האינפורמציה, הפרקטיות וההנאה שהיו כרוכים בדפדוף בספרים אלו הם מהגורמים העיקריים שמשכו אותי אל עולם הבירה מלכתחילה.  

בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה בתחום הבירה כאן בארצנו הקטנה, וכמות המותגים שהגיעו אלינו מחו"ל ושהחלו להיות מיוצרים פה לאחרונה הגיעה לרמה שמצריכה מעקב מסודר שירכז בתוכו את כל המידע, השמות, הסוגים, הסגנונות והטעמים.  

אני גאה להציג בפניכם את הגרסה הצנועה והמקומית שלי לחוברת מותגים. היא אוגרת בתוכה שנים רבות של עבודת מחקר ותשוקה, לרוב ביחד, על מנת לרכז ולעשות סדר במתרחש בתעשית הבירה המתפתחת שלנו. אם עד לפני שנה או שנתיים זה היה מסתכם בחוברת דקה, הרי שב- 2011 יש לכם הקוראים את העונג להחזיק ביד ספר של ממש עם כ- 300 עמודים מעוררי צמאון. מטרתי הייתה לכלול את כל הבירות שניתנות להשגה באופן מסחרי בישראל, מקומיות ומיובאות כאחד, כולל כאלו שכבר ידוע בוודאות שיצוצו על המדפים בזמן הקרוב.


כל בירה קיבלה עמוד שלם, כולל לוגו ותמונה, נתונים 'יבשים' כגון אחוז אלכוהול, ארץ מוצא, סגנון, שנת לידה ושם המבשלה, וכן תיאור קצר ואובייקטיבי של מאפיייניה, אנקדוטה אחת או שתיים עליה ולסיום המלצה לטמפ' הגשה מומלצת, כוס מתאימה ועם איזה אוכל כדאי ללגום אותה.
על מנת לתת עוד ערך מוסף, החוברת גם נפתחת עם מספר עמודי טקסטים כלליים על בירה (הסטוריה, סגנונות, חומרי גלם, תהליך היצור, בירה ובריאות ועוד). 

מעבר לריכוז האינפורמציה, החוברת היא גם יופי של כלי שיכול לעזור בסיטואציות 'אלכוהוליות' רבות - תחשבו כמה פעמים נקלעתם למצב בו רציתם להזמין בירה מעניינת שקראתם עליה או שטעמתם פעם, או שרציתם להמליץ עליה לחבר אבל אחרי לילה של 3-4 כוסות ממנה פשוט לא הצלחתם להזכר בשמה.
או למשל אם אתם ברמנים ורוצים להרשים את הלקוחות עם הידע שלכם, אבל במקרה שכחתם מה מיוחד בבירה הספציפית שהמלצתם עליה. שלא לדבר על זה שלא יכול להיות ספר "שירותים" יותר מעניין מזה... 

כמו בירות שמומלצות ליישון, גם על חוברת זו יש שנת לידה. בכוונתי להוציא מהדורות נוספות בעתיד ולרענן את המותגים המופיעים בה, בשאיפה שככל שיעבור הזמן העובי של החוברת רק ילך ויגדל.

אני מתאר לעצמי שתמצאו בחוברת בירות שכלל לא ידעתם שקיימות בארץ, ואין לי ספק שגם תרגישו בחוסרן של כאלו שהייתם בטוחים שהן עדיין כאן. 

בימים אלו ולקראת פתיחת 'עונת הבירה' החמה, יחל שיווק של החוברת בנקודות מכירה ספוגות בירה ברחבי הארץ ובאתר הרשמי של Beer & Beyond, מיזם הבירה שלי.

את החוברת כבר ניתן למצוא נכון להיום באזור המרכז בחנות שר המשקאות ומסעדת פורטר ובניו, באזור ירושלים במיה בר ובחנות א.א. פיופ, באזור הצפון במבשלות סלארה וליבירה ובפאב הדאנק, ובדרום במבשלת קרלסברג באשקלון. 

מחיר מומלץ לצרכן: 50 ₪.

סיטונאים ובעלי עסקים בתחום הבירה המעוניינים למכור אצלם את החוברת מוזמנים ליצור קשר לקבלת מחירים סיטונאיים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שחר הרץ

שותים מסביב לשעון
להרטיב את הנגב
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר