נגישות
נגישות

דוניאזאד: חוויה עתיקה בגליל התחתון

מסעדת דוניאזאד מצליחה לייצר אווירה אותנטית של תקופה קדומה, לצד תפריט עשיר במגוון סלטים, מטבח ים תיכוני מסורתי ומנות בשר עשויות היטב - שילוב שעלול לגרום לכם לספר עליה סיפורים גם מחוץ לקירות המסעדה

מסעדות בצפון המסעדות של rest
שי ירון
תאריך פרסום: 21/11/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 חוויה ים תיכונית אותנטית. נתחי בשר בדוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)

סיפור המסגרת בסיפורי אלף לילה ולילה הוא על מלך אשר אשה אחת שבתה את ליבו - בתו של הווזיר ששמה הוא שחראזדה. שחראזדה בקשה להציל את עצמה מהמלך וזאת באמצעות סיפורי לילה לאחותה דוניאזדה, אשר איננה יכולה להירדם. את סיפורי הלילה משכה שחרזאדה זמן ארוך ככל האפשר, ובשיא המתח עלה הבוקר על הממלכה. כך היא משכה את הסיפור 1001 לילות, בהם כבר נולדו לה ולמלך 3 בנים, ובמהלך הזמן הפך המלך לאיש נוח ונעים יותר. מבין הסיפורים היו כאלה שהפכו לגרסאות מוצלחות של אולפני דיסני (אלאדין), כאלה שהפכו לשמות של חברות למסחר מקוון ותשלומים (עליבאבא) וכאלה שהפכו לעיבודים הוליוודים דוגמת הגנב מבגדד. באופן מפתיע שמה של אחותה של שחראזדה, דוניאזאדה שהיא למעשה גיבורת המשנה של כל סיפור המסגרת, מעט פחות מוכר וידוע. אבל בזכות מסעדת השף דוניאזאד בעראבה למדנו גם אנחנו על הנסיכה דוניאזאדה, כמו גם על אוכל ים תיכוני מודרני עילי. גם בשם דוניאזד יש גם משחק מילים כאשר דוניא הוא עולם וזאד הוא אוכל, כך שזהו גם עולם האוכל.

עיצוב בהשראת התקופה
בהחלט נראה כי כשבאו לעצב את המסעדה חשבו על ארמון המלך בה סופרו סיפורי אלף ולילה. הכניסה למסעדה דומה לכניסה לארמון עות'מני מעוצב ומפואר. האלמנט העיצובי המרכזי הוא עמוד שעוצב כעץ, וענפיו נשלחים לכל שטחי המסעדה. מעבר לכך כל הריהוט, כלי האוכל, התאורה והעציצים יוצרים תחושת הרמוניה של ארמון. שווה גם להוסיף מילה על המטבח של דוניאזאד - מטבח חצי פתוח ובמרכזו טאבון אבן ענקי שיובא מטורקיה - ממנו יוצאים כל הזמן לחמים טריים, ולצידו שטחי גריל ועבודה גדולים ומסודרים למשעי.

הגיע הזמן לאכול
אחרי שהתרשמנו עמוקות מהעיצוב המושקע והכניסה לעולם האגדות, הגיעו כבר הסלטים - כולם טובים וטריים ומעל הכל רלוונטים ועונתיים. חלקם מקושטים בגרגירי רימון שמוסיפים מתיקות, וחלקם עם עשבים של תחילת החורף. הפיתות כאמור יוצאות מהטאבון החם שבמרכז המטבח, והחגיגה גדולה ושלמה. ראוי לציון הוא החציל בטחינה שמגיע מעוצב, מצטלם היטב ועשוי בדרך שכמוה עוד לא ראינו. נראה שגם בעלי המסעדות בבואם לבנות תפריטים ומנות מבינים שלקהל חשובות מנות שמצטלמות היטב לסטוריס, שכן לא צילמת, לא היית. בדוניאזאד לא פוחדים מפירושים מודרניים למטבח הים תיכוני המסורתי, וכך בסלט של קינואה שילבו מנגו טרי, וכל מנעד הטעמים המוכר משתנה לטעם מתקתק ורענן. לעיקרית בחרנו בפלטת בשרים שתשביע את כולם, ואכן הגיעה פלטה לוהטת של פרגיות, קבבים, סינטה וצלעות כבש - כולם מנתחים מובחרים ועשוים היטב וביד עם ניסיון. ניהננו מכל הנתחים אבל יותר מכל אהבנו את צלעות הכבש שהיה בהן שילוב מצוין של בשר, שומן עסיסי שכיף לאכול ומידת עשייה מדוייקת.


 חגיגת בשרים בכל פינה. דוניאזאד (צילום: באדיבות המקום)

לסיום מתוק
לקינוח הזמנו את הכנאפה הייחודית של דוניאזאד. הכנאפה נעשית במקום ומוגשת חמה, ויש בה טוויסט קטן של טעמי אניס שבהחלט משדרגים את הטעם לסיום מתוק ואיכותי במקום קסום ויוקרתי לשעתיים של סיפורי אלף לילה ולילה. נקודה נוספת לציון - מעבר לצלעות שהיא המנה המנצחת שלנו, יש בדוניאזאד עוד הרבה מנות בשר משובחות כמו שרוול פילה, כתף, צוואר, אוסבוקו ודגי ים שלמים המפולטים מול הסועד - הבטחנו כי בפעם הבאה נחלוק מנת דג בין כולם.

חשבון בבקשה:
פלטת סלטים ל-4 סועדים - 100 שקלים
מיקס גריל - צלעות, סינטה, פרגית וקבב - 110 שקלים
כנאפה - 35 שקלים
סך הכל: 245 שקלים לארוחה מסיפורי אלף לילה ולילה

דוניאזאד, עראבה, גליל תחתון, 053-9368631

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי