נגישות
נגישות

גורמה ורומנטיקה נפגשים: מסעדות צרפתיות בכל הארץ

הקסם בקולינריה הצרפתית הוא על-זמני, ובשעה שטרנדים באים והולכים, האוכל הצרפתי נשאר הפייבוריט של המטבח העילי, ומצרף אליו עם השנים מוטיבים נוספים שהופכים אותו ליצירתי ועדכני. קבלו 9 מסעדות צרפתיות מצפון הארץ ועד הדרום

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אלדד שחר
תאריך פרסום: 05/12/2016, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

גם אם אתם לא בדיוק פרנקופילים נלהבים, רוב הסיכויים ששמורה לכם פינה חמה בקיבה למטעמים המאפיינים את המטבח הצרפתי. ברשימה שלפניכם ריכזנו את המסעדות הצרפתיות הטובות ביותר הפועלות כיום בישראל. חלקן נפתחו לאחרונה, חלקן פועלות כבר לא מעט שנים, אך בכולן תמצאו שימוש נרחב בחמאה, התייחסות סופר רצינית לאוכל, כבוד אינסופי למסורת הקולינרית של צרפת וכמובן הרבה מאוד יין.

וניה ביסטרו – חיפה
פלטת הצבעים והטעמים של השף אסף מיידלר משתרעת ממטבחי העילית של אירופה עד ואדי ניסנאס, ומפתיעה בכל ארוחה מחדש עם תעוזה ויצירתיות מתפרצת. הקהל המקומי יודע שבווניה ביסטרו מגישים לא רק מנות מיוחדות, אלא גם תרבות, אמנות וגישה אחרת לאירוח, כמתבקש ממקום המציג את עצמו כ"שלב נוסף ביצירת מארג אורגני חושני, המחבר יחד את המסורת החיפאית הישנה של הימאים, עם הדור החדש שמתפתח בעיר".

דגימות מהתפריט: במיה צרובה על הפלנצ'ה בחמאה עם עגבניות, לימון כבוש ופלפל חריף (32 שקלים), רשאד, קולורבי אפוי, גבינה מסריחה ושקדים (32 שקלים), דג ים טרי צרוב בחמאה עם תפו"א, ברוקולי ועגבניות שרי צלויים ברוטב יין לבן, צלפים, גרידת לימון וטימין (89 שקלים).
וניה ביסטרו, שער פלמר 1, חיפה. 053-7934191
 וניה ביסטרו
שלו ביער – קריית טבעון
שיק צרפתי ורומנטיקה מקיר אל קיר הם המוטיבים המרכזיים המאפיינים את מסעדת שלו ביער, הפועלת במבנה עתיק ומרשים. המבנה עצמו ממוקם בין עצים ופרחים, בלב היער הפסטורלי שבקריית טבעון, ורק מעצים את האווירה הייחודית במסעדה. התפריט שואב השראה מהמטבח הצרפתי העילי ומבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים.

דגימות מהתפריט: בשר טלה עטוף קדאיף (עם ספירלת טחינות צבעוניות ושום קונפי – 49 שקלים), נתח קצבים צלוי (כרובית בשמן זית מעושן וטחינה, עגבנייה ופלפל חריף מהגריל – 125 שקלים), פילה ברמונדי (על קרפצ'יו חציל, עגבניות שרי, זיתי טאסוס, כרובית ועשבי תבלין בשמן זית ולבנה – 112 שקלים).
שלו ביער, שיכון אלה 2, קריית טבעון. 053-9444052

שלו ביער
 
הנמל 24 – חיפה
מסעדת פיין דיינינג הפועלת במתחם העיר התחתית שבחיפה. השף רן ראש, בוגר בית הספר לבישול של פול בוקוז, מושפע מאוד מטכניקות הבישול הצרפתיות, אך כולל בתפריטים האקסקלוסיביים שלו גם נגיעות מהמטבחים הים תיכוני והאיטלקי. האדריכל נתן פייביש חתום על העיצוב של המקום, המזכיר יותר מכל פיאצה טוסקנית קלאסית.

דגימות מהתפריט: המבורגר טלה (וכבד אווז על בריוש, ירקות צוננים, קוביות תפוחי אדמה ואווז מעושן – 89 שקלים), נתחי פילה לבן (קוביות בייקון מעושן, ערמונים ופטריות חורש ברוטב פורט ודיז'ון – 95 שקלים), קרם קטלן ותבלינים חומים (סוכר שרוף וקרמבל תפוחים – 45 שקלים).
הנמל 24, הנמל 24, חיפה. 053-9442262
 הנמל 24
גריג – תל אביב
הלקוחות של גריג יכולים לבחור בין התפריט המוצע במחיר קבוע המשתנה אחת לשבוע, לבין מנות מהתפריט הקבוע של המקום. התפריט המשתנה מתאים את עצמו להלך רוחו של השף עידו פיינר ולזמינות חומרי הגלם, בכל שבוע מחדש. על תפריט היין של המקום חתום אחד מאנשי היין המובילים בישראל - אורי כפתורי. חלק מהיינות מיובאים במיוחד למסעדה, ואת כל הבקבוקים ניתן לרכוש בימי שני עד שישי בין השעות 12:30 ל-19:00, בזמן שהמסעדה מתפקדת גם כחנות יין.

דגימות מהתפריט: תפו"א (קליפה קריספית, תפו"א בחמאת שום ורוזמרין, פירה, קציפת יין אדום וערמונים – 50 שקלים), ניוקי (אווז קונפי, באק צ'וי, קישוא, ציר עוף – 60 שקלים), שקדי עגל (אורז אסור, קרם עגבניות, זוקיני, פלפלים קלויים, קצפת עשבי תיבול – 95 שקלים).
גריג, אחד העם 15, תל אביב. 053-4276677
 גריג
טלביה – ירושלים
בראסרי צרפתי קלאסי באווירה שקטה ורומנטית של קבוצת מחניודה. שף הבית הוא ניר לוי, שפיתח שפה קולינרית ייחודית משלו במהלך שנות עבודתו במסעדות הקבוצה. במסעדת מחניודה התחיל את דרכו במטבח ומשם עבר לעמדת הסו-שף במסעדת הסדנא, כך שהיה זה רק עניין של זמן עד שיתפוס את מרכז הבמה. בטלביה הוא מגשים את היכולות שלו, שלא משאירות אף סועד אדיש.  
דגימות מהתפריט: ריזוטו עדשים שחורות, מנגולד ולבנה (68 שקלים), גבינת פילרדון חמה (36 שקלים), דניס ביין לבן, חרדל, שום ועשבי תיבול (98 שקלים), סלט קיסר עם שרימפס (48 שקלים). 
טלביה, שופן 5, ירושלים. 053-9370856

הדרל'ה – מעלות-תרשיחא
הדרל'ה היא לא פחות מהגשמה של חלום שחלמו יחד סיון אמסלם, המכהן כשף הבית וזוגתו, הדר. המסעדה מאופיינת באווירה חמה ורומנטית, המושגת באמצעות ריהוט עץ כהה וכבד, מפות בד לבנות, אור נרות ומוזיקת ג'אז איכותית המתנגנת ברקע. תפריט היינות המוגש במקום מורכב ממבחר מרשים של יינות מהארץ ומהעולם וכולל גם יין בוטיק המיוצר במיוחד עבור המסעדה (לסקוב).

דגימות מהתפריט: לבבות ארטישוק (ארטישוק בתחמיץ ביתי, איולי שום וכוסברה טרייה, פרמז'ן ולימון (47 שקלים), טורנדו רוסיני (מדליוני פילה בקר וכבד אווז כמו שהשף אוהב – 185 שקלים), מתנת הים (פילה דג בקרם פורצ'יני, אגוז מוסקט ונגיעות קרמל -  102 שקלים), חלום כתום (רביולי בטטה ברוטב שמנת, שום וקארי – 74 שקלים).
הדרל'ה, מתחם אגם מונפורט, מעלות-תרשיחא. 053-9443681
 
אחוזת שולמית – ראש פינה
המרפסת של אחוזת שולמית משקיפה על החרמון ועמק החולה, המהווים תפאורה מושלמת לארוחה המבוססת על מנות שף משובחות. ההתמחות של אחוזת שולמית היא בדגים ובשרים מעושנים תוצרת בית, אך גם הסועדים שלא מחבבים את הטעם המעושן יוכלו למצוא את שחשקה נפשם בתפריט העשיר והמגוון של המקום.

דגימות מהתפריט: פטה ביצים מעושנות (מוגש על טוסטים – 40 שקלים), פילה סלמון מעושן מלווה ברוטב חזרת (115 שקלים), צלעות טלה בגריל (145 שקלים), נתחי פרגית ברוטב דמיגלאס/שזיפים וברנדי (90 שקלים).
אחוזת שולמית, דוד שו"ב 34, ראש פינה. 053-9345524 
אחוזת שולמית

דוד ויוסף – תל אביב
דוד ויוסף הם דודו אלמקיאס ויוסי שטרית, שפים בעלי קילומטראז' רציני ביותר בתחום המסעדנות בארץ ובעולם. את המסעדה הראשונה שלהם הקימו לפני מספר שנים בחלל קטנטן בן 16 מקומות ישיבה בלבד ברחוב ירמיהו, אך אחרי שלוש שנים של עבודה קשה, במהלכן צברו קהל לקוחות נאמן, העתיקו את הפעילות לרחוב מונטיפיורי, שבו פועלת המסעדה מתחילת 2013. כיום המסעדה כוללת שתי קומות ומרפסת הצופה לרחוב, וניכרת בה ההקפדה על כל הפרטים הגדולים והקטנים כאחד: החל ממערכת הסאונד והתכנון האקוסטי המתקדם וכלה כמובן במנות האיכותיות ובתפריט היין הייחודי והמגוון.

דגימות מהתפריט: טורטליני לבנה ושקדים (קרם חציל לבן, גרידת לימון וחמאה – 78 שקלים), נתח מוסר (קרם תפו"א, ויניגרט פרובנסל, אבקת לימון, בוטרגו וצ'יפס תפו"א – 130 שקלים), סלט ברווזים (אטריות תפו"א, בוטנים קלויים, בצל סגול, פטריות, ביצה חצי קשה, סויה מתוקה ויוז'ו – 75 שקלים).
דוד ויוסף, מונטיפיורי 21, תל אביב. 053-9444046
 דוד ויוסף
סבסטיאן – הרצליה פיתוח
עבודות האמנות המפארות את הקירות של סבסטיאן, המראות העצומות ורהיטי העץ והעור שיקבלו את פניכם, יבהירו לכם כי בחרתם לאכול במסעדת בראסרי מעודכנת ומודרנית, המתאימה לארוחה משובחת ובילוי מענג פחות או יותר בכל שעה ביום. המקום משנה את פניו ואת אופיו לאורך היום, ויכול לפיכך להתאים כמו כפפה ליד לבראנץ' של שבת, ובדיוק באותה מידה גם לארוחת ערב אלגנטית ולארוחת צהריים הומה של אמצע שבוע.

דגימות מהתפריט: פילה בקר (ברוטב פלפל עם תרד ופירה שום – 146 שקלים), ברוסקטה שרימפס (עם רוטב חמאה, אספרגוס, עגבניות ושום – 62 שקלים), ריזוטו פונגי (עם פורצ'יני, שמן כמהין ופרמז'ן – 67 שקלים). 
סבסטיאן, משכית 33, הרצליה. 053-9442885

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי