נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדות חדשות נפתחות כל הזמן, אבל בתקופה האחרונה זכינו לגל גדול של מסעדות מעניינות, שמביאות איתן ניחוח של שנה חדשה. אז מי השחקניות החדשות, ומה כדאי לנסות מהתפריט?

הדרום-איטלקייה: לוקה ולינו
היורשת הצעירה של מסעדת טופולינו, שפעלה בירושלים למעלה מעשור. טרטוריה משפחתית שמתרכזת במטבחי דרום איטליה, ובמיוחד בדיאלוג שמתנהל בין סיציליה לטוניס, המופרדות זו מזו רק ב-200 ק"מ של ים. המנות צבעוניות ועזות טעם, ומתאימות בול לאקלים הישראלי ולחיבה שלנו לפחמימות ודגים. 
מה אוכלים: דג נא על קוביות סברס וצ'ילי, מאפה בריק במילוי ריקוטה ביתית עם עלי תרד וחלמון ביצה, רביולי ארטישוק וריקוטה בחמאת לימון ותימין.
לוקה ולינו, לילינבלום 20, תל אביב. 053-5495278
 לוקה ולינו. צילום: אתיאל ציון
המוזיקלית: כינור בכיכר
מסעדת בשר ודגים ששמה במרכז הבמה את הטכניקה ומצוידת בג'וספר - תנור מיוחד שהפך לחביב השפים בתל אביב, ובטאבון שהוא כבר אביזר חובה בכל מסעדה שמכבדת את עצמה. נתחי בשר ודגים מוגשים בסגנון ישראלי-ירושלמי ולצדם סלטים טריים מירקות עונתיים, פיתות טריות וחמות הנאפות במיוחד לכל שולחן, ומוזיקה חיה באוויר הצח. 
מה אוכלים: צלעות טלה עם מנגולד, תרד מוקפץ, חומוס ולימון פרסי; פילה דניס צלוי על פירה מזלג, תרד ופלפל קלוי; אסאדו שש שעות עם צ'ימיצ'ורי, בצל ופלפלים בגריל.
כינור בכיכר, מעבר בית הכנסת 12, ירושלים. 053-4276671
 צלעות בתנור של כינור בכיכר. צילום: דניאל לילה
היפואית: אל אעשי
סאלח כורדי, אחד המתמודדים הבולטים בעונה האחרונה של הריאליטי "משחקי השף", חוזר לכור מחצבתו ביפו עם מסעדה חדשה המציעה מטבח מקומי-ערבי בפרשנות עכשווית. במבנה אבן עתיק, שפעם אכלס את מסעדת 'אל ג'מילה' שלו שנסגרה בגלל מבצע צוק איתן, מגיש כורדי את הגרסה שלו למנות מהמטבח של אמא וסבתא בפרזנטציות מודרניות וחיבורים בהשראת המנטור מאיר אדוני. 
מה אוכלים: קובה סייאדה - קובה במילוי דג על קרם כרובית ויוגורט מצומצם; פילה כבש  על פריקה ברוטב עגבניות ומלוחיה; בורבארה - שכבות בצק סולת מתוק במילוי חיטה ופירות יבשים. 
אל אעשי, עולי ציון 4, יפו.

קובה במילוי דג ויוגורט של אל אעשי. צילום: אפיק גבאי

הגרמנייה: 1040 ביר גארטן 
צמוד לירקון ולשבילי האופניים והריצה נפתח לרגל האוקטוברפסט, חגם של חובבי הבירה, ביג גארטן בווארי אותנטי. המקום חוסה בצלו של מותג הבירה ויינשטפן ולפיכך מציע שבעה סוגי בירה, שאחד מהם הוא ללא אלכוהול. הישיבה בחוץ באוויר הפתוח מרגישה כמעט כמו בגרמניה מינוס השפה שעושה לא נעים באוזניים. 
מה אוכלים: פלטת בשרים קרים, נקניקיות וכרוב כבוש מבושל בבירה, פרעצל עם חמאה מתובלת.

ויינשטפן בביר גארטן. צילום: דנה ברק
המרוקאית: Ewa Safi
כשהמרוקאים אומרים אווה סאפי הם מתכוונים ל"מספיק ודי!". במסעדה החדשה בנווה צדק קשה לחשוב על ביטוי מתאים פחות כי כל כך טעים ונעים שלא רוצים שייגמר. האוכל מייצג את המטבח המרוקאי המסורתי שמבשלת סוליקה, אמם של הבעלים, והוייב תל אביבי עדכני ומיוצג על ידי מוזיקה אלקטרונית. החצר הפתוחה היא הלאונג' הכי מדליק בעיר כרגע. 
מה אוכלים: טאג'ין טלה וירקות שורש על קוסקוס בעבודת יד; פאסטל דגים וגספצ'ו; מגש עוגיות מרוקאיות. 
אווה סאפי, השחר 8, תל אביב. 054-2533348
 טאג'ין של EWA SAFI. צילום: סולל פקיאל
הסושיה: Black & White 
סושיית גורמה כשרה ברחוב רוטשילד, עורק החיים המרכזי בראשון לציון. הבעלים ניהלו בשנים האחרונות דוכן סושי גורמה נייד וכשר ששימש בעיקר לחתונות ואירועי יוקרה, ובעקבות ההצלחה החליטו לפתוח מקום קבוע. בתפריט יש מגוון רחב של רולים טריים ואיכותיים מדגים נאים ואפויים, רולים מטוגנים, קונוסים וקומבינציות. 
מה אוכלים: ריינבואו רול מסלמון נא, אבוקדו, מלפפון, ובצל ירוק בעטיפת בטטה; סנדוויץ' סלמון אפוי ואבוקדו עטוף בשבבי טמפורה; סמוקי רול מאבוקדו וטופו עטוף בסלמון מעושן
בקומבינציות של Black & White ניתן למצוא שילוב מנצח של איכות וחדשנות כמו שילוב סלט סלמון טרי ברוטב מיוחד על רול או שילוב פירורי טמפורה בשילוב סלמון צרוב במקום, ויש גם מנות סושי טבעוניות.
Black & White. צילום: שי אשכנזי

הפיצרייה: PAZZO
גם למי שלא גר ברעננה כדאי להגיע לפיצה בר האיטלקי שנפתח באזור העסקים של העיר. הסיבה לכך היא קודם כל הפיצות המקוריות, גרסאות לא שגרתיות למאפה האיטלקי האהוב שעשויות בשיטה מסורתית ונאפות בטאבון שבמרכז המסעדה. הסיבה השנייה היא האווירה הוורסטילית שמתאימה לכולם – ממשפחות עם ילדים בכל גיל דרך קבוצות חברים ועד בילוי זוגי. 
מה אוכלים: פיצה ביאנקה א-לה רומנה – קרם פרמזן, חזה אווז מעושן, חלמון, פרמזן ופלפל שחור גרוס; פיצה ביאנקה דולסה - קרם פרמזן, בטטה צלויה, גבינה כחולה, מוצרלה, אגוזי מלך ומרווה; סלט קפרזה מפרוסות עגבניות, מוצרלה טריה, בזיליקום ושמן זית וחומץ בלסמי.
PAZZO, היצירה 5, רעננה.

PAZZO פיצה. צילום: דניאל לילה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח