נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"משה, משה, אני רוצה לאכול", אודי סימס לי. הבחור עובד קשה ואפילו מבשל היטב, אבל הערב אפסו כוחותיו. "קח אותי לאכול. מקום נחמד וטעים ולא פלצני, אם אפשר". שמנו פעמינו אל מתחם הבורסה ברמת-גן, למסעדת גחלים שבאזור הבורסה.

מסעדת גחלים היא מסעדה כשרה למהדרין שההתמחות שלה היא בבשרים, סלטים, דגים ופסטות. חשוב לציין שהבשר טרי, אחרי שנבחר בקפידה, ועובר במקום עצמו תהליך יישון של 21 ימים, לפי הספר.
מסעדת גחלים

לכולם יש משהו במשותף
עיון בתפריט יגלה שפע של מנות מגוונות, למי שמבקש להרחיב אופקים. מנות דגים, פסטה והיצע אלכוהול מגוון. אודי נשמע מרוצה. חששנו שייקח לנו זמן רב למצוא חניה באזור ושמחנו להתבדות. התיישבנו במרכז המסעדה וסקרנו את הסובבים. גילינו ייצוג לעמישראל כולו. לצד סועדים מעונבים שכנראה מסיימים יום עבודה ארוך מאוד ישבו גם משפחות שמחות שחגגו יחד וחבורת בנות צעירות. בסופו של דבר, השילוב המסורתי בין בשר צלוי על האש עם סלטים טובים ולאפות חמות הרי אהוב על כולם. ובכל זאת, כבר בכניסה יכולנו להבחין במה שמפריד בין "גחלים" לבין השיפודיות "של פעם": עיצוב עדכני, מוזיקת רקע נעימה ושירות מאיר פנים.

בחרנו כמיטב המסורת להזמין את מבחר הסלטים. המלצרית ציינה בגאווה שכל הסלטים טריים ומוכנים במקום. במהרה השולחן התמלא בקעריות ריחניות. כללי הנימוס מחייבים אותי להערים מכל קערית לצלחתי, ואני מודה שכשלתי במשימה. מה היה לנו שם? חטיבת חצילים מעולה: גם עם מיונז וגם בלי, בגרסה פיקטנית ועם ירקות. חטיבת חמוצים מעולה: גם זיתים, גם כרוב וגם מלפפונים; סלט טורקי טוב, גזר פיקנטי- והכל בליווי לאפות בעובי הנכון ובעלות של 22 שקלים לסועד שמזמין גם מנה עיקרית.

קיימת גם אפשרות לשלם 32 שקלים ולהסתפק בסלטים הללו לבדם. לולא ניחוחות מהגריל באפי ורעבונו של אודי שותפי - היינו שוקלים את האפשרות הזו ברצינות. בפרס הסלט המצטיין זכה בפוטו פיניש דווקא הסלק הרענן. יצויינו לחיוב גם כמה כדורי פלאפל מצויינים שהוגשו לצד הסלטים והיו טעימים ופריכים, והוכיחו את המיומנות הגבוהה של העוסקים במלאכה במטבח.

לא יכולנו להפסיק לנשנש מהסלטים, ורק הגעת הבשרים הצליחה להשכיח אותם. חלקנו ארבעה סוגים: שיפוד פרגיות קלאסי (29 שקלים), קבב גחלים (29 שקלים), אנטרקוט (42 שקלים) ועוד מנה של נקניקיות מרגז (48 שקלים). הבשרים כולם ניצלו ביד בוטחת - עסיסיים ובעלי מעטפת פריכות דקיקה. הפרגיות תובלו מבחוץ בפפריקה בעיקר, ואילו לקבב הוסיפו תבלינים עוד בתוך התערובת.
האנטרקוט של גחלים

האנטרקוט זכה להתערבות מינימלית, כראוי, והמרגז הפיקנטיות לוו בהרבה בצל לצידן. חגיגת בשרים. ליד כל זה לגמנו קרלסברג צוננת מהחבית (26 שקלים לחצי ליטר) והיינו מרוצים מאוד מעצמנו. "שבעת?" שאלתי את אודי, שאולי היה משיב בחיוב אלמלא בדיוק אז הציעה לנו המלצרית לבחור קינוח.

אז קינוח
גחלים היא מסעדה כשרה, אפילו כשרה למהדרין, וככזו התקנת הקינוחים בה היא אלכימיה מודרנית: הסועד מצפה לקינוח ברמה הגבוהה ביותר שיש, תוך המנעות משימוש במוצרי חלב. שמחנו לגלות שגחלים מצטיינת גם בתחום הזה, ובהמלצת המלצרית בחרנו בביצת שוקולד "מתפוצצת" (42 שקלים). המנה כוללת מיני שוקולד כלואים בתוך ביצת שוקולד גדולה. המלצרית מוזגת עליה שוקולד חם וכך ממיסה אותה. זה טעים כפי שזה יפה, ואודי באמת התרגש.

אם נסכם, הרי ש"גחלים" עומדת בכבוד במשימה שהיא מגדירה לעצמה, ומציעה תפריט גריל משובח עם שחקני חיזוק מצטיינים, ובאותו ערב, זה בדיוק מה שהיינו זקוקים לו.

סה"כ לארוחה מלאה לזוג: כ-280 שקלים

גחלים, שוהם 1, רמת גן. 053-9428323

* הכותב הוזמן למסעדה כאורח

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
יודעת לפנק: לחם בשר
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא