נגישות
נגישות

לחיים! ארוחה יוונית באזור השרון

את מסעדת יאמאס שבבית ינאי יצא לנו להכיר לפני כשנה. התפריט המשובח שכולל מנות יווניות אותנטיות, האווירה הקלילה והשירות המצוין הפכו אותנו ללקוחות קבועים ונאמנים

מסעדות במרכז חדשות מהצלחת
אביגיל חריש
תאריך פרסום: 21/09/2016, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עוד לא הכרתי מישהו שהמילה 'טברנה' לא עושה לו כבר חשק להשיק כוסית לחיים, גם אם זה בטברנה יוונית במרכז M הדרך בבית ינאי. משהו במילה מרמז על אופי המקום, ואכן – שמחה היא חלק בלתי נפרדת מהחוויה במסעדת יאמאס.

יאמאס היא טברנה מודרנית. המקום מעוצב בגווני טורקיז, כיאה לעיצוב היווני. כוסות וקנקני אמייל על השולחן, צלחות בצבעים טורקיז, ירוק וחום, רהיטי עץ ותאורה עמומה. המוזיקה היוונית שברקע משלימה את התמונה, וזה אומר שאתם מוכנים לעלות על הטיסה ולחוות ארוחה יוונית כהלכה. 
דג ים כבוש על קרם שקדים

קציצות כרישה או דולומה?
התחלנו את הארוחה עם קנקן מים וכוס גוורצטרמינר. מהמאזות (פתיחים) בחרנו קציצות פרסה ודג ים כבוש. את מנת הדג הכבוש כבר אכלנו כאן, וידענו שמדובר במנה מצוינת. דג ים קצוץ וכבוש במיץ לימון ושמן זית, מגיע עם עגבניות, בצל סגול, פלפל חריף וכוסברה. כל זה יושב על קרם שקדים לבנים ולאבנה. מנה מרעננת מאוד, קלילה, כזו שלא תופסת יותר מדי מקום בבטן, אלא רק פותחת את התיאבון. המרכיבים מאוד טריים – וזו האינדיקציה למנה טובה.

קציצות הפרסה היו מאוד עדינות בטעמן וטובות במרקמן. קציצות שמנמנות במרקם יציב, ללא הרגשה של שמן מיותר שנשאר בקציצה. הקציצות מגיעות עם יוגורט יווני וגם פלח לימון בצד. אל תשכחו לבזוק על הקציצות בטרם תאכלו. הנאה מובטחת.

התלבטנו בין הקלמארי הכבוש לשרימפסים הלוהטים, ולבסוף הכף נטתה לכיוון השרימפסים. זו היתה אחת המנות הטובות שאכלנו כאן. שרימפסים יפים ובשרניים, מוקפצים בחמאת עגבניות, שום ולימון. בנוסף, הזמנו את לחם יאמאס עם סחוג עלי גפן וסלסת עגבניות.

ועיקריות
מנות הפתיחה ביאמאס מאוד נדיבות, אך השתדלנו לאכול מעט מהלחם, בכדי להשאיר מקום לעיקריות. אני הזמנתי את הגירוס טלה. השווארמה של היוונים. חברתי הזמינה סופלאקי תרנגולת – ובשם אחר – פרגית.
גירוס טלה משובח

הגירוס הגיע מגולגל בתוך לאפה יוונית שנאפית כאן. הפיתה היתה פשוט מצוינת – טרייה, רכה, ובדיוק מה שצריך כדי לא להפסיק לאכול את המנה הזו. נתחי הגירוס היו טובים ומתובלים כהלכה בתערובת תיבול מעניינת. המנה מגיעה עם ירקות וצזיקי, שמוסיף נגיעה של פרשיות למנה. לצד הגירוס מקבלים תפוחי אדמה מדורה, עם טעם מעט מתקתק. השתדלתי לא לאכול מהם יותר מדי כדי להיות מסוגלת לסיים את הגירוס, אבל לא עמדתי בפיתוי, וזה בא על חשבון חלק מהלאפה.

חברתי נהנתה מהסופלאקי תרנגולת – נתחי פרגית על הפלאנצ'ה, מוגשים עם ירקות קלויים, על פיתה חמה וצזיקי. וריאציה נהדרת של סופלאקי קלאסי שפשוט עשוי בדיוק כמו שצריך להיות.

יווני מתוק
את המנות, אני חייבת לציין, קיבלנו אחרי פרק זמן קצר יחסית לזה שאנחנו רגילים אליו במסעדות. המטבח עובד כאן במרץ בכדי להוציא את המנות כמה שיותר מהר. את הפתיחים קיבלנו ביחד, ולעיקריות לא היה צריך לחכות הרבה. המקום לא גדול, מה שמאפשר למלצרים להגיע מנקודה לנקודה במינימום זמן. השירות כאן קשוב, וגם הבר מוציא אלכוהול במהירות.

בשלב הזה כבר היינו מאוד מלאות, אבל לא רצינו לוותר על משהו מתוק, כיוון שהקינוחים כאן מאוד מיוחדים. תפריט הקינוחים כולל: סטולאצ' – פודינג אורז קר, בננות מתוקות וקינמון; הקינוח של ננסי – עלה פילו ממולא בפודינג סולת חם, דבש וגלית וניל; מלבי שמכינים במקום.

בחרנו במלבי – האופציה הקלילה יותר – וקיבלנו גביע יפהפה עם מלבי עבודת יד, בתוספת קרמל והרבה מאוד שברי פיסטוקים שהקפיצו את המנה. תענוג. 
מלבי בעבודת יד

יאמאס מתאימה מאוד לארוחות משפחתיות. יש תפריט ילדים מגוון, ויש שולחנות שמתאימות לארוחות גדולות של 20 איש בערך. שמנו לב שמנעד השולחנות כאן מאוד גדול – משולחנות זוגיים, דרך שולחנות ל-4 איש, 8 איש, ועד השולחנות הגדולים שמתאימים לכל המשפחה או לחגוג יום הולדת עם החברים.

אז למי שעדיין לא יודע – יש אופציה לארוחה טובה, מעניינת ובמחירים סבירים, וכל זה קורה באזור השרון, ובמקום שבו יש חניה בשפע, ואנשים שמגיעים מכל האזור כדי לבלות, לשתות ולאכול.

חשבון בבקשה:
לחם יאמאס – 17 שקלים
קציצות כרישה – 39 שקלים
כוס גוורצטרמינר – 29 שקלים
שרימפס לוהט – 42 שקלים
גירוס טלה – 52 שקלים
סופלאקי תרנגולת – 56 שקלים
מלבי – 32 שקלים
סה"כ: 267 שקלים לארוחה זוגית 
יאמאס, מרכז M הדרך, בית ינאי. 053-9374929

* הכותבת ביקרה במקום כאורחת

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא