נגישות
נגישות

לאכול על גג העולם: מסעדות עם נוף מדהים

האוכל טעים, האווירה נעימה והשירות מצוין. ומה אם נאמר לכם שתקבלו גם נוף מושלם? לפניכם סקירת מסעדות שממוקמות בלוקיישנים גבוהים עם נוף שהוא חוויה בפני עצמה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אביגיל חריש
תאריך פרסום: 20/09/2016, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הסתיו הוא סוג של בונוס אחרי הקיץ. חודשים של חום ולחות בלתי נתפשים מגיעים לקצם ואת מקומם תופס אוויר נעים ואפילו קצת קריר. כדי ליהנות ממנו במקסימום, כדאי להגיע למקומות גבוהים ופתוחים. ברחבי הארץ יש לא מעט מסעדות שהבינו את הפרינציפ וממוקמות בלוקיישן שמביא איתו משבים רעננים וגם נוף. החדשה שבהן היא הרברט סמואל, התופסת את כל קומת הגג של מלון חדש בירושלים הנושא את אותו שם.

הרברט ממשיכה בקו של שתי 'אחיותיה הגדולות' - הרברט סמואל תל אביב והרברט סמואל הרצליה, ומציעה מטבח ישראלי המבוסס על חומרי גלם מקומיים עם התמקדות בירושלים. כגולת הכותרת של המלון המסעדה מהממת ביופיה. כוונת המעצבים ליצור מקום ש'מרחף' מעל לעיר מתורגמת לחלל מרכזי מוקף במרפסות, שמכל אחת מהן נשקף נוף אחר. 
הרברט סמואל ירושלים. צילום: שירן כרמל

על הרקע הזה לסלט העגבניות המיתולוגי של הרברט סמואל יש טעם מיוחד, אפילו שמסיבות כשרות אין בו גבינה. להמשך אנו ממליצים על עלה כרוב ממולא באורז ותבשיל מנגולד ועל קובנייה עותמא'נית עם משחת תבלינים תורכית, שמטיבים לבטא את העבר העשיר והמגוון העדתי של ירושלים.

ועדיין בתחומי עיר הבירה, שכנראה לקחה תשעה קבין של אוויר ונוף. מסעדת רוף טופ במלון ממילא היא המקום שאליו לוקחים את הדוד העשיר מחו"ל. חומות העיר העתיקה, מגדל דוד ושאר שכיות חמדה היסטוריות-דתיות כמו פרושים על כף היד, ולהביט בהם תוך כדי ארוחת גורמה זו חוויה שאין בשום מקום אחר.

שף המסעדה קובי בכר הרכיב תפריט ישראלי-ירושלמי כשר שנשען על הקולינריה הירושלמית, על שוק מחנה יהודה מצד אחד ועל מטבחי צרפת ואיטליה מצד שני, עם מנות כגון סלט 'ברזל' עם כל הירוקים שיש בשוק מחנה יהודה, בוריק פטריות ותרד תורכי עם ביצה רכה ואיולי כמהין או צלעות טלה וירקות בלאדי. לארוחה קלילה יותר מומלץ לאמץ את אחת מהמנות שיוצאות מהטאבון, בעדיפות לסנדביץ' פסטרמה ביתית. צרפו אליו כוס יין וקיבלתם ארוחה במחיר סביר עם האוויר הכי צלול ונקי שיש בארץ. 
רוף טופ בממילא. צילום: עמית גירון

עד סוף הקיץ, או עד שבירושלים כבר יהיה קר מדי למקומות פתוחים, אל תפספסו את THE GARDEN TERRACE - הפופ אפ בר שבגג מלון וולדורף אסטוריה. הנוף עוצר נשימה, כי ככה זה בירושלים, ותפריט טאפאס ים תיכוני מאפשר לחוות את המלון שבדרך כלל שמור לאלפיון העליון. הבר מעוצב כגן (עצי זית הועלו בעזרת מנוף) עם תאורה רכה שמחמיאה לירושלים של מעלה. גרבלאקס, ממולאים, סביצ'ה ולחי עגל בבישול איטי מחברים בין המטבח הירושלמי השורשי למטבחים בין לאומיים, בצירוף קוקטיילים מקוריים מהבר. חוויה ישראלית אמיתית כבר אמרנו?

בכל מה שקשור למסעדות בגובה קשה להתחרות בירושלים, אבל ברחבי הארץ יש עוד כמה מקומות שיודעים לתת פייט. מסעדת בלו סקיי של השף מאיר אדוני נמצאת בגג מלון קרלטון ועושה לעיר העברית הראשונה חסד גם בתנאי לחות קשים. מהמרפסת בצורת האות רי"ש נשקף נוף לחופי תל אביב ופנורמה מרהיבה לא פחות של המגדלים במרכז. עוד לפני הארוחה מומלץ להצטייד בכוס יין או קוקטייל ולעלות כמה מדרגות לאזור הדק והבריכה. 
בלו סקיי. צילום: דן פרץ 
רצועת החוף של תל אביב נראית מכאן כמו הריביירה הצרפתית והבריזה – חלום. לאחרונה עברה המסעדה הכשרה-חלבית שינוי קל וכיום היא אסייתית. ריבוי חומרי הגלם ושכל כך מאפיין את אדוני מקבל תפנית צבעונית, בועטת וסקסית עם מנות כמו קיץ בקופיפי (קרפצ'יו לוקוס רביולי קולורבי במילוי מנגו, מישמש, ג'ינג'ר ולמון גראס, שמן קארי, כפיר ליים, צימוקים בתמר הינדי, במיה ושעועית ירוקה) או ניחוחות אדמת בייג'ין (אורז אסור עם סויה דבש ושמן סומסום, קרם חציל מאודה, נתח בר ים, אפונת שלג, פטריות שימג'י טריות, פאף אורז בר ואבקת ארטישוק ירושלמי).

הקינוחים נעים על קו התפר שבין מזרח למערב, ולפני שהקיץ מסתיים כדאי לנצל את ההזדמנות ולהזמין מרק פירות אקזוטי על בסיס חלב קוקוס, הדרים ופסיפלורה, פניני טפיוקה ופירות העונה. 
מסעדת הצוק. צילום: יעקב מדר

לצפון יש פסגות קולינריות משל עצמו. מסעדת הצוק היא פנינת חמד שממוקמת בראש הנקרה ליד הרכבל, בנקודה הגבוהה ביותר, ומשקיפה על חוף פראי של מצוקים הגולשים למי טורקיז. זהו הלוקיישן האידיאלי לארוחה זוגית רומנטית או לבהיה בנוף האינסופי, שמעטים כמותו בישראל. התפריט שואב השראה ממדינות הים התיכון, מניוקי פטריות וערמונים דרך סביח מפורק ועד טורנדו רוסיני קלאסי. האווירה קלאסית כשלעצמה, ולמרות שט"ו באב כבר מאחורינו השקיעה היא בדיוק הזמן הנכון לכרוע ברך ולשלוף טבעת.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה