נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במשך השנים יצא לי לאכול במסעדות עדתיות המציעות מגוון מאכלים המוגדרים מאכלים מנחמים. אך שפע כמו במטבח הבוכרי קשה מאוד למצוא: בשרים, מאפים, אורז וסלטים, והכל טרי וטעים. את המטבח הבוכרי הנהדר הזה תוכלו למצוא במסעדת השיפוד והמנגל החדשה בצומת סגולה בפ"ת. המקום כשר, מאובזר היטב ונעים מאוד לשבת בו. ניתן לעשות אף אירועים עד 70 איש בחדר VIP מיוחד, אבל בוא נתעכב ברשותכם על האוכל.

בחש - אורז עם עשבי תיבול

בוחר בבוכרי
אחרי שישבנו בנוחות על הספות המפנקות, הגיעה אל השולחן פלטת סלטים ענקית ופיתות חמות מהטאבון, וחציל על האש מלווה בטחינה. הסלטים כללו: חומוס וטחינה כמובן; סלט סביח נהדר ומקורי שהורכב מחציל, טחינה ועמבה; חציל קלוי; חצילים עם קישואים; סלט תורכי; סלט כרוב לבן; מלפפונים עם שמיר; חמוצים; חצילים במיונז; סלסה; סלט ביצים; כרוב אדום; כרוב חמוץ ועוד.

אל תחששו - הריפיל בסלטים חופשי, אך הסלטים - מעבר להיותם טעימים להפליא, ממכרים מאוד ועלולים לסתום את התיאבון להמשך. אך לא במקרה שלנו. לאחר התענוג שבסלטים, הגיעו מספר מנות בוכריות אל השולחן: ראשית הגיע הבחש - אורז עם עשבי תיבול ובשר בקר קצוץ דקץ תבשיל משגע, עשבי התיבול מוסיפים לו ריח מהפנט והטעם נהדר. לידו קיבלנו את מנת הדגל של המטבח הבוכרי, מנה אותה אוכלים עוד מינקות - וזהו כמובן האושפלוב - אורז עם גזר ונתחי בקר. אפשר לגדול רק על המנה הזו, מנה נהדרת עם טעמים אותנטיים. 
מנטו ממולא בבשר

עוברים אל הבצקים
אז סיימנו עם משפחת האורז והגענו אל משפחת הבצקים. גם כאן חיכו לנו שתי הפתעות אותנטיות וטעימות. הראשונה נקראת מנטו - בצק מאודה ממולא בשר בקר קצוץ ובצל-, כמו דים סאם בוכרי, טעים מאוד ורצוי לסחוט מעליו לימון בכדי להוסיף לו עוד טעם. המאפה הנוסף והמוכר אף יותר זה הצ'יבורק בשר - בצק מטוגן הדומה לסמבוסק וגם בו יש בשר קצוץ ובצל. 
הקבב המצוין של השיפוד והמנגל

אני בטוח שאם בוכרה הייתה מדינה, הצ'יבורקי היה האייקון על הדגל שלה. מאכל שהוא בגדר חובה. ואז הגיעו שני שיפודים של קבב הבית לצד פלטת ירקות על האש. יש הרבה דרכים ואינטרפרטציות לעשות קבב, אין ספק שזו אחת המוצלחות שבהן. הקבב היה דליקטס, מתובל היטב ועשוי בצורה נהדרת. פשוט מעדן לחיך. קינחנו בשני קינוחי רטרו-פרווה: קרם בוואריה וטריקולד. דרך חביבה מאוד לסיים ארוחה בוכרית נהדרת.

ממליץ לכם בחום להגיע לארוחה בוכרית אותנטית, או אם תרצו להתפנק במגוון שיפודים ישראליים על אש, סלטים נהדרים המוכנים במקום ועוד מגוון מנות מפתיעות. האווירה הנהדרת בשילוב עם טעמים מעולים ושירות נהדר ישאירו אתכם עם חוויה בלתי נשכחת.

מה אכלנו?
אושפלוב: 25 שקלים
בחש: 25 שקלים
מנטו: 10 שקלים
צ'יבורק בשר: 10 ₪
קבב הבית: 52 שקלים (2 שיפודים)
סלטי הבית – חופשי: 18 שקלים ליחיד
סה"כ: 158 שקלים לזוג אנשים שבעים ושמחים

השיפוד והמנגל, בן ציון גליס 4, פתח תקווה. 053-9385111
 
* הכתב ביקר כאורח המקום 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
השיפוד והמנגל בפתח תקווה
053-9385111

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא