נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לוצ'יאנו, לוצ'יאנו. מספיק רק לשמוע את שמה של המסעדה, וכבר בלוטות הרוק מכינות את עצמן לאוכל איטלקי טוב. לוצ'יאנו שוכנת ליד הכרמלית כבר מעל שנה. בתפריט שולטות הפיצות והפסטות, כחלק מהאותנטיות של המקום.

שמה הולך לפניה
את פנינו קיבלה המלצרית מאיה, שנמצאת כאן עוד מהפתיחה, והמליצה לנו על פיצת ארטישוק. מסתבר שרוב הסועדים מזמינים את הפיצה הזו, ושמה הולך לפניה. הפיצה הססגונית והיפה הזו מגיעה עם ארטישוק, עגבניות שרי טריות, פטריות, בצל סגול וזיתי קלמטה מעולים.
פיצה זוקיני פפרוני

הזמנו את הפיצה בגודל מדיום  (32 שקלים) ועוד את פיצת 4 הגבינות – הגבינות הן מוצרלה טרייה, מוצרלה מעושנת, רוקפור ומוצרלה בתנור, גם היא 32 שקלים לגודל מדיום שכמעט ולא הצלחנו לגבור עליו.

לא ידענו שגודל המדיום יהיה כל כך גדול, ושריינו לעצמנו גם פסטת זוקיני פפרוני (35 שקלים), שהגיעה עם רוטב יין לבן, קונפי שום, שמן זית ופלפל שאטה שנתן את אותותיו, אבל די בקטנה.
פיצה 4 גבינות

אין ספק שזאת היתה מנה אחת יותר מדי, אך מנה נפלאה ומופלאה, מלאה בזוקיני ירוק שמקשט את הצלחת, וחריפה בדיוק במידה הנכונה.

פיצה סביח
בלוצ'יאנו פיצות שונות ומגוונות. כמובן שאפשר להזמין פיצה רגילה (מרגריטה) ועליה ניתן להוסיף שלל תוספות מיוחדות, אך יש את הפיצות המיוחדות של המקום שהן פשוט נושא לכתבה בפני עצמה.

לדוגמא – פיצת הסביח היא פיצה ללא מוצרלה, רק רוטב עגבניות, חציל מטוגן, ביצה קשה, סלט חי וטחינה – רעיון מקורי שלא יצא לי לראות במקום אחר. יש גם פיצת סלמון שהיא פיצה עם סלמון מעושן, גבינת שמנת, צלפים ובצל. המקום שופע רעיונות יפים וטעימים.
לינגוויני זוקיני

מכל האירוע הקולינרי האיטלקי הזה, המרוויח הגדול ביותר היה הבן שלי, שלא ידע את נפשו מרוב אושר: ישב מאושר בכיסא התינוק המהודר שהציעו לו במסעדה, ומסביבו פיצות והוא פשוט אכל כמו שלא אכל בחייו (הילד רק בן שנה ו-3 חודשים ובכל זאת צבר כמה ארוחות בחייו). יש לציין שבשולחן שלידנו היה פעוט בדיוק באותו הגיל שהתנהג אותו דבר נוכח הפסטות והפיצות. השניים לא הפסיקו לתקשר אחד עם השני בקריאות הידד עם פנים מלאות ברוטב עגבניות.

לוצ'יאנו היא פינה קסומה במרכז הכרמל, בה יש את האינטימיות שיש במסעדה ובו זמנית ניתן להרגיש ולראות את הרחוב על ידך, אנשים צועדים בדרך לגן החיות הסמוך או יוצאים לפאב אם זה כבר בערב. האווירה הטובה והחופשית מורגשת במקום וגם העיצוב הנהדר והיפה של המקום מוסיף להרגשה הטובה. התמונה שממוקמת ליד שם המסעדה היא של לאקי לוצ'יאנו, שהיה מאפיונר איטלקי לא קטן שחי ופעל בניו יורק – בהחלט סיפור שמעורר עניין והרבה תאבון.

אחרי שהצלחנו להתאושש מהבצקים שהזמנו – היינו חייבים קינוח. בלוצ'יאנו הולכים על פשטות - או עוגת גבינה או עוגת שוקולד עם בוטנים. אני אוהבת מקומות כאלה שיש להם מספר מצומצם של מנות אבל הן פשוט מעולות. הלכנו על עוגת הגבינה האפויה (25 שקלים) שהייתה רכה, אוורירית ומתוקה, אך לא מדי. פשוט מעולה.

לצד העוגה שתינו אספרסו קצר ומעולה - שאפילו האיטלקים היו מתמוגגים ממנו, והזמנו חשבון.

חשבון בבקשה:
פיצת 4 הגבינות – 32 שקלים
פיצת ארטישוק – 32 שקלים
פסטה זוקיני פפרוני - 35 שקלים
עוגבת גבינה - 25 שקלים
חצי + שליש טובורג 24+28 שקלים
סהכ: 176 שקלים לארוחה איטלקית מצוינת

לוצ'יאנו, שדרות הנשיא 122, חיפה. 053-9381348

* הכותבת ביקרה כאורחת המסעדה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לוצ'יאנו בחיפה
04-6226767

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי