נגישות
נגישות

חלום קולינרי במתחם שרונה. ביקור בפורטו

המשפט המפורסם "ברומא התנהג כרומאי" כאילו נחקק על קירותיה של מסעדת פורטו. כמו בנמל תל אביב, גם במתחם שרונה היא מצליחה לתת חוויה של ארוחה איטלקית מושלמת מכל הבחינות

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
ניר מאולבוגט
תאריך פרסום: 28/08/2016, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם הייתי צריך עוד הוכחה לכך שתל אביב היא עיר ללא הפסקה, קיבלתי אותה הערב בשרונה. המקום הומה אדם, צבעים שפות ואווירה נהדרת. כיף לראות ולהיות חלק מזה, והגבות לא מפסיקות להתרומם בגלל שלל הדוכנים ושפע סוגי המזון הנמצאים שם.

כשיצאנו מהמתחם של שרונה מרקט והלכנו מעט בין השדרות המקסימות של שרונה, הגענו אל מבנה מפואר, עליו מתנוסס השלט של מסעדת פורטו - האחות ההקטנה של פורטו המקורית בנמל תל אביב.
חציל פרמז'ן

המסעדה מעוצבת יפה ומתחלקת לפנים וחוץ. החוץ נותן הרגשה של בית קפה איטלקי ברחוב טרסטוורה ברומא - מואר ורומנטי, וחלקה הפנימי של המסעדה יותר סולידי ואינטימי ומעניק אווירה מושלמת. בפורטו ניתן לחגוג כל אירוע: החל מאירוע זוגי ועד לאירועים עסקיים. התפריט ידידותי לילדים ויש מגוון עשיר של מנות, עליו ארחיב מיד, אך חשוב לדעת שישנם גם קוקטיילים מיוחדים ומבחר יינות איכותיים כיאה למסעדה איטלקית.

פורטו-בלה
קיבלנו את אות הפתיחה, והתחלנו עם שתי מנות ראשונות איטלקיות טיפוסיות מבחינת מרכיבים. הראשונה הייתה: חציל פרמז'נו עם רוטב עגבניות, מוצרלה, צ'ילי, בזיליקום ופרמז'ן; פשוט שילוב מנצח של מרכיבים איטלקיים טהורים ומנה מדהימה מבחינת יופי, שכל ביס ממנה הוא תענוג צרוף. הצ'ילי נותן חריפות מעודנת ומוסיף טעם מיוחד למנה. ניתן להוסיף למנה את הפוק'צה הנהדרת והפריכה שמגיעה עם שלושה מטבלים. 

המנה השנייה הייתה מאוד מיוחדת ונקראה אניולוטי פורצ'יני. כפי שניתן להבין מהשם, המרכיב העיקרי בה הוא הפטריות. המנה מורכבת מחמאת מרווה, כמהין שחורות, פרמז'ן וכל המוסיף גורע. מנה איכותית ומדויקת העונה בדיוק להגדרה של מנת גורמה. אחרי חימום מבערים שכזה, התיאבון הולך וגובר והנה אנו מגיעים למנות העיקריות ועמן בחרנו להתרענן גם בסלט מיוחד מאוד הנקרא נרו ורדה ( שחור-ירוק) באיטלקית: אורז שחור, שעועית ירוקה, אפונה, ברוקולי, מלפפון, נבטי חמנייה, פרחי כרובית, ארוגולה, עלי תרד, בצל ירוק, אבוקדו (בעונה), פסטו, ריקוטה/טופו. 

באופן אישי, אני מעדיף את הריקוטה ומדובר במנה יפהפייה וססגונית, הנראית כמו יער אירופאי בתוך צלחת. בכף אחת של טעם נכנסים אל החך מגוון טעמים וקשה שלא לסיים את כל המנה. הסלט גדול מאוד וניתן בקלות לחלוק בו עם בן או בת הזוג. 

דגים וחיבוקים
אז הגיע תורן של העיקריות וכאן קיבלנו שתי מנות דג מעולות: פילה מוסר שמגיע עם קרם דה ווקה, זוקיני, שעועית ירוקה, עלי תרד, פטריית פורטובלו, סלסה ורדה. נתח גדול, פריך וטרי של דג, משתלב יפה עם התוספות הירקרקות והמרעננות, ומבחינתי ללא ספק מנה שהיא בגדר חובה לארוחה האיטלקית המושלמת במסעדה. 
פילה מוסר על ירוקים

ומצד שני בקטגוריית הדגים עומדת מנת הפילה סלמון: ניוקי, חמאת הדרים, שרי, פרחי כרובית, שעועית ירוקה, ארטישוק, צלפים, פטרוזיליה. מנה רוויית טעמים, כמו קרנבל חמצמץ שמשתולל לך בפה. אשתי רצתה לתת חיבוק לשף לאחר שסיימה את המנה. הניוקי רך ככרית נוצות ומשתלב עם הסלמון כאילו היו חברים טובים מאז ומעולם, ממש מנה מארץ הפלאות שמזכירה עד כמה גווניו הקולינאריים של המטבח האיטלקי הם עשירים ומיוחדים.

אם אמרנו איטליה אז אמרנו פסטה והיינו חייבים לנסות את הפפרדלה פונגי- פטריות פורצ'יני, פורטובלו, שמפניון, יין לבן, עלי תרד. מנת פסטה מפוצצת שאחריה כל נשאר הוא לקום להשתחוות וללכת לנוח. גם כאן הפטריות נותנות את הטון וביחד עם היין המורגש והפסטה העבה יוצרות מנה מיוחדת מאוד. בשלב זה אספר כי המנות מאוד גדולות ומשביעות והתפריט כל-כך עשיר ומגוון בשלל פיצות, פסטות ומנות חלביות לצד בשריות כך שתוכלו להרכיב לכם כל סוג ארוחה בו תחפצו.
פילה סלמון וניוקי

קינוח פר פיאצ'רה
לקינוח ולסיומת רצינו גם ניחוח איטלקי מתוק ולכן הזמנו את האפוגטו - גלידת וניל, אספרסו שנשפך מלמעלה ואת קינוח המרקיז שוקולד - בננות בקרמל, שטרוייזל אגוזי לוז, גלידת וניל. טעמים נהדרים של שוקולד איכותי שהשאירו לנו חיוך רחב על השפתיים וחשק לחזור עוד בטרם הלכנו.

אסכם בכך שפורטו היא מסעדה מעולה עם סטנדרטים גבוהים, מנות טעימות ומגוונות וחומרי גלם עשירים. האווירה נהדרת וניתן למצוא במקום מנות שמתאימות לכל אדון וגברת. 

חשבון בבקשה:
פוקאצ'ה- 19 שקלים
אניולוטי פורצ'יני – 39 שקלים
חצי פרמז'נו – 38 שקלים
סלט נרו ורדה – 52 שקלים
פילה מוסר – 104 שקלים
פילה סלמון – 104 שקלים
פפרדלה פונגי – 68 שקלים
אפוגטו – 28 שקלים
מרקיז שוקולד – 39 שקלים
סה"כ 491 שקלים לארוחה איטלקית מושלמת.

פורטו, מתחם שרונה, תל אביב. 054-7607832 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?