נגישות
נגישות

את מטבח הניקיי יצא לכם להכיר? ארוחה בלימה ניפו

מנות יפהפיות, דגים איכותיים וטריים, שילוב של חומרי גלם מעניינים ושף בריטי אחד שמצליח להפתיע את הקהל הישראלי. ארוחת ערב במסעדת לימה ניפו

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
אביגיל חריש
תאריך פרסום: 25/08/2016, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשיורם פרץ חזר לארץ, לאחר שהות ארוכה בלונדון וסיבוב בכל העולם, הוא לקח את כל הניסיון שלו בניהול מסעדות, וכשהחליט לפתוח מסעדה עם קונספט קולינרי של אוכל פרואני-יפני, הוא הלך על זה בכל הכוח.

למה פרואני-יפני? בעקבות מטבח ה"ניקיי" של קהילת מהגרים גדולה מיפן שהגיעה בסוף המאה ה-19 לפרו. המהגרים היפניים הפליאו לשלב בין חומרי הגלם המקומיים לאלו שהגיעו מיפן, ויצרו ז'אנר חדש ומעניין. השם 'לימה ניפו' הוא בעצם שם העיתון המקומי שפורסם בקהילה.
לימה ניפו

פרץ חיפש שף עם ניסיון בינלאומי, ומהר מאוד התחבר עם מכר ישן ממסעדת נובו באנגליה, איתו עבד מספר שנים. כריס גולדינג, שף בריטי שעבד במשך השנים במסעדות מכוכבות מישלן, הגיע לארץ בעקבות פנייתו של פרץ ובנה לו תפריט עצום של כ-60 מנות, מהן צמצמו השניים והגיעו למספר המנות שבתפריט. גולדינג היה אמור לבנות את התפריט ולחזור לאנגליה, אבל התאהב בישראל, והיום הוא גר לא הרחק מהמסעדה, בה הוא מבלה את רוב זמנו.

לימה ניפו היא מסעדה מיוחדת מכל בחינה. המיקום שלה אמנם מאוד טרנדי, בלב שוק הפשפשים, אבל הלוק שלה יוצא דופן. עיצוב כהה שמתאים מאוד לערב, משלב בתוכו ציורי קיר צבעוניים ומרהיבים שנותנים רמז על הסגנון הקולינרי הפרואני. היפני כאן מתבטא בניקיון העיצוב, בקווים המינימליסטיים ובריהוט הכהה. לימה ניפו היא לא מסעדה גדולה, אבל גם כשהיא מלאה היא מרגישה אינטימית, וזו אפשרות שלא כל מקום יכול להציע.

לצד האוכל, יש כאן דגש מאוד גדול על קוקטיילים, ומהבר המרכזי והשמח יוצאים קוקטיילים מיוחדים, שמבוססים על מסקל או על סאקה. מומלץ לנסות גם וגם.

פרואני ויפני נכנסים למסעדה
עוד לפני האוכל הזמנו קוקטייל Indian queen שהורכב על בסיס מסקל, עם ליקר סאן ז'רמיין (מבוסס על פרחי סמבוק שחור), אוכמניות ומיץ לימון. קוקטייל מעולה, חמצמץ במידה ובעל טעם עדין יחסית שפותח את התיאבון.

התחלנו עם טירדיטו סלמון במיסו ומנגו. נתחים יפים של סלמון שנחתכו ביד אמן, טריים וטעימים, שנחו במיסו מנגו גאוני. הטעם הפירותי של המנגו עם התסיסה של הסויה הוליד רוטב שעושה לכם חשק לשתות אותו כמרק. לצד הטירדיטו קיבלנו דפי אורז מטוגנים עם אבקת אצות. תוספת מעולה מחומר גלם שעושה נעים בבטן, אבל לא ממלא אתכם לקראת הבאות. 
טירדיטו סלמון במיסו מנגו

המשכנו עם טרטר דג לבן פיקנטי, קינואה לבנה ופונזו סלק. הלבן והסגול כל כך יפים ביחד. הטעמים העדינים של הדג והקינואה משוועים למשהו חמצמץ שירים אותם למעלה, והפונזו סלק עושה את זה בגדול. 
מנה ראשונה נוספת היתה חציל צלוי במיסו ופטריות שימאג'י בתחמיץ. גם כאן המוטיב החמצמץ שולט. החצילים נאפו במידה מושלמת, והרוטב הוטמע בהם, כאילו נולדו יחדיו בטבע. מנה מצוינת וקלילה, שלא דורשת מכם הרבה מאמץ. רק להכניסה את הכפית – לתפוס פטריית שימאג'י אחת – והופ! המנה נגמרה.

עיקריות
בעוד אנחנו יושבים, נכנסים אנשים ומתיישבים על הכיסאות או על הבר. שפות רבות נשמעות כאן, ואנחנו מבינים שהמקום מאוד מוכר לתיירים. תשמעו כאן אנגלית וצרפתית. אווירה של חו"ל ושל חופש, כזו שאתם מחפשים בערב אוגוסט חם.

לעיקריות הזמנו צלעות טלה במיסו חריף ודג קוד בטמפורה על סלט עגבניות צבעוני ופונזו עגבניות. צלעות הטלה היו שמנמנות מהמקובל, ומאוד אהבנו את זה. המיסו החריף נתן להן טוויסט שהפתיע אפילו אותן. הייתם מאמינים שצלעות טלה יכולות לקבל באהבה מיסו חריף? מסתבר שכן. מנה מיוחדת במינה ומאוד טעימה. גם דג הקוד התגלה כמנה מעולה. הטמפורה היתה דקה ועדינה, וסלט העגבניות הגביר רעננות עד לשיאה.

ולקינוח
קיבלנו צלחת קינוח מדהימה עם שתי עוגיות מדלן שוקולד, עוגת פיסטוקים ושמן זית, פירות יער קפואים עם שוקולד לבן חם מעל, וגם קרם ברולה בטטות. המדלן היו רכות ושוקולדיות במידה, פירות היער רעננו את המנה כשחפנו אותן ואת השוקולד הלבן עם הכפות, ועוגת הפיסטוקים ושמן הזית הפתיעה ברכות ובטעם המיוחד שלה. אין ספק שקינוחים אפשר לעשות מחומרי גלם לא קונבנציונליים. רק צריך לפתוח את הראש ואת בלוטות הטעם. 
קרם ברולה בטטה ועוגת פיסטוקים ושמן זית

קרם הברולה היה הפתעת הערב. קרם עדין של בטטה, עם שכבת סוכר דקה צרובה מעל. פשוט תענוג.

המטבח הפרואני-יפני של לימה ניפו אמנם שובר כמה חוקים, אבל ממציא חדשים, כאלה שאנחנו ממליצים לאמץ בביקור הבא שלכם בשוק הפשפשים. 

חשבון בבקשה:
טירדיטו סלמון - 65 שקלים
טרטר דג וקינואה - 60 שקלים
חציל צלוי ופטריות בתחמיץ - 45 שקלים
צלעות טלה במיסו חריף - 135 שקלים
דג קוד בטמפורה - 160 שקלים
עוגת פיסטוקים ושמן זית ופירות יער עם שוקולד לבן - 45 שקלים
סה"כ: 510 שקלים לארוחה מלאה לזוג

לימה ניפו, רבי תנחום 6, שוק הפשפשים, יפו. 053-9387766

* הכותבת ביקרה כאורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לימה-ניפו בתל אביב
053-9387766

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?