נגישות
נגישות

ארנולדס נתיב השיירה: יוקרתי וכשר

שי יצא לארוחת בשרים בארנולדס נתיב השיירה, וזכה לטעום אנגוס מרמת הגולן, מנות פתיחה מעולות וגם קינוח איכותי, שמדגיש את השינוי לטובה שחל במסעדנות הכשרה בארץ

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
שי ירון
תאריך פרסום: 27/07/2016, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קולגה וחבר טוב החליט להתקדם ולעבור למקום עבודה חדש. מכיוון שהחבר מקפיד על כשרות וקרניבור רציני, החלטנו לצאת למסעדת בשרים. לאחר בדיקה עם הרשת האנושית והרשתות החברתיות החלטנו ללכת לארנולדס במושב נתיב השיירה (5 דקות מנהריה).
טאפאסים בארנולדס נתיב השיירה
ארנולדס היא שחקן ותיק ומוערך בעולם המסעדות הצפוני. במבנה עץ כפרי וחמים שוכנת לה המסעדה, ומאז שנת 1997 עושה אוכל כשר, איכותי ויוקרתי. כאשר מקום מצליח במשך כמעט 20 שנה חייב להיות בו קסם שגורם לאנשים לחזור שוב ושוב.

אוכל יוקרתי כשר
לאחר שבשנים האחרונות עוד ועוד שפים מפורסמים פותחים מסעדות יוקרה כשרות, נשברת הפרדיגמה שקשה לעשות אוכל יוקרתי כשר. עם התפתחות ענף המזון, ישנם כיום תחליפים איכותיים למרכיבים החלביים, ושפים יצירתים אשר מוצאים מרכיבים שיוצרים מנות כשרות לתפארת, ואפילו קינוחים מושלמים.

הגענו בערב קייצי ונעים. המסעדה שוכנת במושב שקט במבנה עץ כפרי המזכיר מסעדות בוקרים טקסניות. כבר התחלה טובה למסעדת בשרים אשר מייצרת אווירה וסביבה מיוחדת ומנותקת מהמציאות שסביבנו.

יין לכל סועד
מיד לאחר שהתיישבנו ראינו את התמחור השפוי וההוגן של היינות במסעדה: כוס יין ב-25 שקלים ובקבוק ב-80 שקלים; מהמחירים ההוגנים ביותר שראינו ליין במסעדות, וללא ספק הדרך הנכונה לגרום לקהל הישראלי להזמין יותר יין, כנהוג במקומות רבים בעולם. בהחלט ראוי לציון לטובה ולהערכה. כמובן שלקחנו כוסות יין לליווי הארוחה. אני בחרתי במלבק של טפרברג, יין מאוד פירותי ומלא חיים. שותפי לארוחה בחר בקברנה של טפרברג והיה גם כן מרוצה מיין מאוזן עם רמזים של קליה מעודנת בטעמים.

חיש מהר הגיעו לחם כפרי וטאפסים גליליים טריים ואיכותיים. בין המטבלים הגיעו משוואשה, עדשים שחורות, סלט ירקות טרי וקרם חצילים. הסלט קרם חצילים היה בעל מרקם דק, קרמי ועדין, והיווה התחלה מעולה ומיוחדת לארוחה. מכיוון שהומלץ לבחור בבשרים, לא ביזבזנו זמן ובחרנו גם בשרים למנות הפתיחה. הוזמן קרפצ'יו עגל צרוב בשמן זית ובבלסמי. הקרפצ'יו היה חתוך דק דק ומעליו בלסמי איכותי ומאוזן; מנת פתיחה נהדרת שכבר רמזה לנו על איכות הבשר ודרך הטיפול בו במסעדה.

כאשר התלבטנו לגבי המנה העיקרית (ואכן יש מגוון מרשים ואיכותי של בשרים בתפריט) קיבלנו סורבה קיווי לרענון החיך. הסורבה היה מבוסס קיווי רענן וקריר.
בלאק אנגוס מרמת הגולן. ארנולדס

טקסס הישראלית
למנה עיקרית החלטנו לבחור באחת ממנות הדגל של המסעדה ולחלוק אנטריקוט פריים רייב. הבשר מגיע מרמת הגולן, שהיא בעצם הטקסס הישראלית, מקום בו הבקר רועה במרחבים ונהנה ממרעה טבעי, כמו גם שטחים גדולים אשר מייצרים איזון בין הבשר, השריר ושומן בגוף הבקר.

המנה אותה הזמנו היא 450 גרם של אנטריקוט משוייש, בלאק אנגוס מרמת הגולן. כנהוג במסעדת בשרים המנה מגיעה בליווי של תפוחי אדמה וירקות. האנטריקוט יושב על ציר עדיין של יין והיה עסיסי ועם איזון מדויק בין שומן לבשר ומידת העשייה. ההוכחה הטובה ביותר לאיכותה של המנה הייתה שהמגש שעליו הוגשה המנה התנקה לאחר כ-4 דקות.

Farm to table
בעבר, במסעדות בשרים כשרות היו מקנחים בפירות או בקינוחי פרווה עם טעם שנוי במחלוקת, אך כיום יש אפשרויות מצוינות, שלא נופלות מקינוחים חלביים. בחרנו במוס שוקולד עם פירות יער. המוס היה קרמי ועדין, בהחלט קשה להאמין שמדובר בקינוח אשר איננו חלבי כלל. השוקולד היה איכותי כמו גם פירות היער אשר הוחבאו בפנים והיו הפתעה מרעננת.

לסיום הארוחה חיכתה לנו הפתעה, כאשר צוות המסעדה עדכן על כמה קינוחים שהם בוחנים ורוצים להוסיף לתפריט. ביקשו מאיתנו לאכול אחד מהם ולתת חוות דעת. קיבלנו קרפצ'יו אננס חתוך דק דק לאחר ששרה במשרה של נענע, לואיזה ולימונית ומעליו שבבי קוקוס קלויים ובמרכז כדור של סורבה קיווי. קינוח עדין, פירותי ומדויק, אשר אנו תקווה שהמלצתו תתקבל והוא יצטרף לתפריט. כמו כן האננס נקנה מחקלאי מקומי מהמושב דבר. farm to table זה כאן.

חשבון בבקשה:
מבחר טאפאס גלילי לזוג – 64 שקלים
קרפצ'יו עגל צרוב בשמן זית ובלסמי – 48 שקלים
פרים רייב 450  גרם אנטריקוט משוייש, בלאק אנגוס, רמת הגולן (לזוג) – 178 שקלים 
מוס שוקולד עם פירות יער – 35 שקלים
שתי כוסות יין של טפרברג (מלבק וקברנה סוביניון)  - 50 שקלים
סה"כ: 375 שקלים לארוחת בשרים זוגית כולל כוסות יין

ארנולדס, נתיב השיירה. 053-9443399

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי