נגישות
נגישות

15 שנים של בירה ובשר משובח: ברוהאוס הגולן

שירלי קפצה עם בעלה והבן לביקור בברוהאוס הגולן. בירות מהחבית בייצור מקומי, בשרים משובחים ואפילו מנת דג אחת מנצחת הפכו את הערב לחוויה שכל אחד צריך לפחות פעם אחת בחודש

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
שירלי  שנער
תאריך פרסום: 26/07/2016, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הקיץ בעיצומו והילדים זה עתה יצאו לחופשה. ניתקנו את בננו בן ה-14 ממסך המחשב, משימה לא קלה בימינו, והעמסנו אותו לאוטו בדרך לחגוג את סיום חטיבת הביניים באחת הדרכים האהובות עליו ביותר: יציאה למסעדה. בננו האמצעי ידוע במשפחתנו כאחד שעוד בינקותו, ולמרות ניסיונות הוריו להתנסות בצמחונות, חיבב מאז ומעולם בשר על כל צורותיו. אי לכך שמנו את פעמינו לברוהאוס הגולן - מסעדה ומבשלת בירה השוכנת בקצרין, בלב רמת הגולן וידועה בבשרים המשובחים שלה. 
ארבעה סוגים של בירות מהחבית. מבשלת ברוהאוס

בעקבות הניחוח 
מיד עם כניסתנו למסעדה אפף אותנו ניחוח מעורר תיאבון שמקורו בדודי בישול הבירה הניצבים בחזית המסעדה ומספקים תפאורה אותנטית ויוצאת דופן למקום. השמרים המתבשלים מפיצים אד שמזכיר מעט בניחוחו לחם שנאפה.

התמקמנו ליד החלונות, כך שיכולנו ליהנות הן מהקרירות והאווירה האינטימית של המסעדה, והן מנופי הגולן הנרחבים הנשקפים מבחוץ. משמח לראות לא מעט סועדים סביבנו, בעיקר משפחות וזוגות מטיילים שהחליטו גם הם להתפנק בארוחה טובה.
מחלקת הראשונות של ברוהאוס

אי אפשר להגיע לברוהאוס הגולן בלי להזמין את "חוויית הגולן" – מנת טעימות בת 4 כוסות בירות המבשלה: פילזנר – בירה קלילה יחסית בעלת טעם מריר; אייל ענברי – (הבחירה שלי) בירת אייל אדמדמה מעולה בעלת טעם עשיר ופירותי; חיטה – בירת חיטה מצוינת ולא מסוננת, והדאבל בוק – (הבחירה המועדפת על בעלי) בירת לאגר כהה וחזקה בעלת טעם עשיר ומתקתק. את "חווית הגולן" מלווים זיתים וכרוב כבוש חמצמץ תוצרת בית.

בזמן שהתענגנו על טעמי הבירות הצוננות וניסינו להחליט מי אוהב מה יותר, הוגשו לשולחננו שלל מנות פתיחה:
 
לחם הבית, חם ופריך, מלווה בשמן זית עם טיפת רוטב בלסמי ותלולית זעתר בצד. חציל בלאדי נהדר עם טעם עשיר של קלייה על האש מלווה בטחינה, פסטו וממרח עגבניות מיובשות. תענוג! הבן שלנו הכריז על החציל כמנת הפתיחה המנצחת. מחבת של מיני צ'וריסו עסיסיים ופיקנטיים על מצע של כרוב כבוש; תוספת קלאסית לבירה. סלט הדקל - סלט מרענן, עשיר בעלים וירקות בתוספת אגוזי מלך, קרוטונים מתובלים, והסיבה שהזמנו אותו - לבבות דקל, זיכרון מימי ילדותי. מנת הדגל של המסעדה גם היא הגיעה – פרייצל: סנדוויץ בייגל בווארי מתקתק עם נתחי קורנביף, ירקות ורוטב ברביקיו. מנה נהדרת שהבטחתי לעצמי לשוב ולאכול כאן מאז הביקור הקודם.

לא צריך להוסיף שום דבר
מבוסמים קלות ורווי טעמים, עברנו למנות העיקריות. אפילו שהבאנו אתנו שחקן חיזוק, אחרי כל מנות הפתיחה כבר לא היינו בטוחים שנצליח להשתלט על שלוש מנות עיקריות, ולכן הזמנו 2 מנות – מנת דג (לצלע הצמחונית במשפחה – בעלי) ומנת סטייק אנטריקוט.

אפילו שפיני, הבעלים של המסעדה, הצהיר שהברוהאוס היא בפירוש מסעדת בשרים ולא מסעדת דגים (יש רק מנת דג אחת בתפריט) הופתענו לקבל את אחת ממנות הדג הטובות שטעמנו בזמן האחרון: פילה לברק עסיסי ומעולה, עשוי בווק, בליווי פירה בטטה ותפו"א מעט מתקתק בזכות השילוב המצוין של הבטטה בפירה; לצד הפירה סלט פטרוזיליה מפתיע ברוטב מתוק וקערית רוטב שום שמיר מצוין. 

סטייק האנטריקוט (330 גרם) לא אכזב. טעים ועסיסי, עשוי בדיוק במידה (מדיום כמובן), מלווה ברוטב צ'ימיצ'ורי וקערת צ'יפס עגולים ופריכים. בננו חובב הבשר אכל את האנטריקוט כמו שהוא ללא תוספת צ'ימיצ'ורי. לדבריו: כשבשר עשוי טוב אין צורך להוסיף לו שום דבר.
300 גרם אנטרקוט ופילה לברק מעולה

חשוב לציין שכל המנות מוגשות ברוב חן והן תאווה הן לחיך והן לעין. מסעדת הברוהאוס, שקמה בגולן לפני קרוב ל-15 שנה, היא אחת המסעדות הטובות והפופולריות באזור. היא מפעילה מטבח כשר במהלך השבוע ומטבח נוסף שמתפקד בשבתות, כך שגם המטיילים בסופי השבוע יכולים ליהנות ממטעמיה.

לקינוח הארוחה המצוינת החלטנו בעלי ואני, לחלוק מוס שוקולד בציפוי שוקולד – מתוק, דחוס וצונן. קינוח נפלא, שהחזיר את בעלי אחורה בזמן לעוגת הגלידה המפורסמת והאהובה של סבתו ז"ל. בננו, שלא מוכן לוותר על סופלה שוקולד כקינוח, העניק ציון גבוה לסופלה המקומי.

כך, שבעים לעייפה, מדושני עונג, ועדיין מבוסמים קלות נפרדנו שוב ממסעדת הברוהאוס, בהבטחה שבעתיד עוד נשוב עם שאר בני המשפחה.

כמה זה עלה לנו?
"חווית הגולן" – 48 שקלים
לחם הבית – 12 שקלים
חציל בלאדי – 24 שקלים
מיני צ'וריסו – 38 שקלים
סלט דקל – 42 שקלים
פרייצל קורנביף – 23 שקלים
פילה לברק – 87 שקלים
סטייק אנטרקוט (330 גר') – 114 שקלים
סופלה שוקולד – 32 שקלים
מוס שוקולד – 32 שקלים
בקבוק קולה קטן – 12 שקלים
סה"כ: 464 שקלים לזוג הורים ומתבגר

ברוהאוס הגולן, קצרין. 053-9443875

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צדפות מול הנוף. אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)
ארוחה משפחתית במסעדת בנחלה בנהריה
ביקור בביג בן – מסעדה ופאב אירי בטבריה
חורף חם ומשפחתי במסעדת בנחלה
חוויה קולינרית בצפת: מסעדת אהרל'ה
יפה ונכונה: מסעדת שלו ביער
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי