נגישות
נגישות

המדריך לבחירת הקייטרינג המושלם

כמה עולה קייטרינג לחתונה, לברית או לבר מצווה, ולפי מה מתמחרים מנה? מהם הטרנדים הכי מיוחדים, והאם כדאי להעדיף קייטרינג שמציע שירותים נוספים? הכל על תהליך בחירת חברת קייטרינג לאירועים

אירועים חדשות מהצלחת
אלדד שחר
תאריך פרסום: 27/06/2016, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בעשור האחרון התפתחה תעשיית האירועים בישראל בקצב מואץ, ונראה כי בכל אירוע רף הריגוש מוגבה בכמה סנטימטרים טובים. צילומים מיוחדים, עיצובים מקוריים, מתנות והופעות חיות, וכולם רוצים שהאירוע שלהם יהיה יחיד ומיוחד. המגמה המרתקת הזו החלה בחתונות והמשיכה לחגיגות בר מצווה או בת מצווה וגם לאירועים העסקיים השונים.

אך עם כל הכבוד ליצירתיות, להפתעות ולגימיקים המשמשים לבידור האורחים, בדיוק כמו הצבא, גם האירוע צועד על קיבתו, ובעצם בחירה לא מוצלחת בשירות קייטרינג יכולה לעשות את כל ההבדל בין אירוע בלתי נשכח במובן הטוב של המילה, לאירוע שדווקא הייתם שמחים לו יכולתם לשכוח. במדריך שלפניכם נספק את כל המידע הדרוש כדי שתוכלו לבחור את הקייטרינג המתאים ביותר לאירוע שלכם. מזל טוב ובהצלחה!
בסוף המחיר הוא הקובע. אילוסטרציה: thinkstock

מה הם השיקולים המרכזיים בבחירת קייטרינג?
ייתכן מאוד שהמנות שהוגשו באירוע הברית האינטימי אליו הוזמנתם (שכלל 40 מוזמנים בלבד) היו מוקפדות, יצירתיות ושובות עין. יחד עם זאת, אין זה מן הנמנע שבאירוע הספציפי שלכם (שעתיד לכלול 400 מוזמנים לפחות), המטבח פשוט יקרוס. הדוגמה המייצגת כאן באה להתריע מפני בחירה בחברת קייטרינג שלא מתאימה כמו כפפה ליד לאירוע שלכם. הנה כמה שיקולים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת בהקשר זה:

מרחק: יש לוודא שהמיקום שבו אתם עתידים לקיים את האירוע נמצא במרחק סביר והגיוני מהמקום שבו מכינים את האוכל. שינוע למקום רחוק אינו מומלץ, גם אם האוכל נמצא בתנאי אחסון מתאימים.

כשרות: הרבנות לא מאשרת לערוך חתונות במקומות שאינם כשרים, ומשום כך גם הקייטרינג שתבחרו צריך להיות כשר על מנת שיתאים למקום. אם מדובר במקום לא כשר שנערכות בו חתונות עם טקס שאינו מטעם הרבנות – האפשרויות שלכם רבות יותר.  

כשרות מיוחדת: אם אתם מתכוונים להזמין אורחים המקפידים על כשרות, בדקו האם הם זקוקים לכשרות ספציפית וטרחו לברר האם חברת הקייטרינג שאתם מעוניינים לשכור את שירותיה יכולה לספק את המבוקש. רבים לא יודעים זאת, אבל ישנן חברות קייטרינג רבות שאינן כשרות, המספקות לפי דרישה מנות כשרות ואפילו כשרות למהדרין.

היקף השירות: חשוב להבין שרוב חברות הקייטרינג בימינו מספקות הרבה יותר מאוכל. רוב החברות הפועלות כיום בתחום הקייטרינג מספקות גם צוות מלצרים, גרילמנים, אופים, ציוד הגשה וישנן אף שמגדילות לעשות ומספקות שירותי הגברה, תאורה, ריהוט מלא, שירותי עיצוב ועוד. בשלב הבירורים הראשוניים עליכם לציין לפניכם את כל סוגי השירותים הכלולים במחיר, ולזכור שכל שירות שלא יסופק לכם מחברת הקייטרינג, יגרור עלות נפרדת ויחייב אתכם לעבוד מול חברה נוספת.

סוג האוכל: את סוג האוכל יש להתאים לאופי הקהל ולאופי האירוע, לצורת הישיבה באירוע, לאופן שבו האירוע עתיד להתנהל ועוד. משפחה קרניבורית? מספר גדול של טבעונים? בא לכם בכלל ללכת על חלבי? את כל השאלות האלה כדאי שתשאלו את עצמכם לפני שאני מחפשים חברת קייטרינג.
 חשוב להתאים את הקייטרינג לאופי הקהל. אילוסטרציה: thinkstock
טרנדים בעולם הקייטרינג
אחד הטרנדים הבולטים ביותר בתחום בא לידי ביטוי בחשיפת תהליכי ההכנה של המנות המוגשות באירוע. כך לדוגמה, בחלק מהחברות ישנם מטבחים פתוחים המאפשרים לאורחים לעקוב אחר הכנת חומרי הגלם שלב אחרי שלב, עד שהם מוגשים לצלחת. המגמה הזו מתבטאת גם באירועים שבהם מכינים כריכי גורמה לפי הזמנה או מתקינים קינוחים מרשימים לעיני האורחים.

טרנד נוסף שהולך ותופס תאוצה במחוזותינו לאחרונה הוא טרנד הפינגר פוד, כלומר - מנות קטנות שניתן להעלים בביס אחד. קייטרינג המגיש מנות פינגר פוד מתאים לאירועי קוקטייל או לאירועים קלילים באווירה צעירה ולא מעונבת. מתאים מאוד לחתונות של שישי בצהריים ולבריתות.

ישנו כמובן טרנד הטבעונות שהצליח לפלס את דרכו גם לתחום הקייטרינג, והדבר נכון גם בנוגע למנות השף, המוגשות בהגשה אישית ומתאפיינות בפרזנטציה מיוחדת ושימוש יצירתי בחומרי הגלם, תוך הקפדה יתרה על כל הפרטים. כאן אתם צריכים לשאול את עצמכם אם קייטרינג כזה מתאים לרוב האורחים שלכם. קייטרינגים המתמחים בבשרים, גם הם מאוד פופולריים. מתקני גריל, פויקה ופלנצ'ות מעלות ניחוחות בשריים באזור. רק קחו בחשבון שיהיה הרבה עשן, וכדאי להזמין קייטרינג כזה למקום פתוח וגדול במיוחד.

אילו סוגי קייטרינג ישנם כיום?
כאמור, נכון להיום ישנו מגוון רחב של חברות קייטרינג, המציעות בהתאם גם מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של שירותים מסוגים שונים. החלוקה הבסיסית של חברות הקייטרינג היא לבעלות תעודת כשרות, ולאלה הפועלות ללא תעודת כשרות, כשבקבוצת החברות הכשרות קיימת תת חלוקה לפי סוג הכשרות וחלוקה לבשרי וחלבי.

בנוסף, ישנן חברות קייטרינג המתמחות באירועים בשריים, השמות דגש מרכזי על הגרילים או מתקני האסאדו, ולעומת זאת יש חברות המספקות קייטרינג טבעוני או צמחוני, שמצריך לעתים ציוד שונה. הנקודה הבסיסית שממנה צריכים לצאת לדרך היא שהאפשרויות שלכם בלתי מוגבלות, ולכן אין שום סיבה שתתפשרו על שירות שלא מתאים עבורכם בצורה מושלמת. 
  עם או בלי תעודת כשרות? אילוסטרציה: thinkstock
כמה זה עולה לנו?
לא באמת חשבתם שנוכל להיפרד מכם בלי להזכיר את הנושא החשוב ביותר, נכון? ובכן, סוגיית המחיר היא הסוגיה המכרעת בדרך כלל. לכן, לפני שמתחילים לבחור מנות ולעצב את השולחנות, חשוב להחליט מראש מהי מסגרת התקציב שתוקדש לטובת הקייטרינג. ודאי לא תופתעו לגלות שבתחום הקייטרינג ישנם טווחי מחירים רחבים ביותר, עדות לגיוון המרשים שהזכרנו. הנה כמה נתונים בנוגע לעלות שירותי קייטרינג שונים. המחירים כוללים עריכה ושירות, ללא מחיר האולם.

קייטרינג לחתונה (ללא מחיר האולם): 350-150 שקלים למנה
קייטרינג לאירועים קטנים: 180-75 שקלים למנה 
בר ממתקים (ל-200 מוזמנים לפחות): 1300-900 שקלים 
קייטרינג טבעוני לחתונה: 150-350 שקלים למנה 
קייטרינג לבר מצווה: 100-250 שקלים למנה 
מגשי אירוח לאירועים (30-20 יחידות של כריכונים, קישים קטנים וכיו"ב): 200-80 שקלים
מנות גלאט: בדרך כלל מנות בודדות בכשרות מהודרת יהיו יקרות ב-30-10 אחוז מהמנות הרגילות

>> המחירון המלא באתר זאפ דפי זהב

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת