נגישות
נגישות

חגיגת בשרים באילת: מסעדת ראנץ' האוס

מסעדת ראנץ' האוס באילת מתגאה בנתחי בשר משובחים, המלווים ברטבים המעולים של המקום, והופכים כל סועד למעריץ נאמן. עופרי הגיע לארוחה מפנקת, והצליח להישבות בקסמיה

מסעדות באילת חדשות מהצלחת
עופרי מן
תאריך פרסום: 30/05/2016, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הקיץ הגיע, החום הגדול, ואיתו המוני הנופשים המגיעים אל העיר הדרומית. החלטנו, חבר לעבודה ואני, להצטרף לאווירת החופש ולצאת לטיול קצר באמריקה. מסתבר שאין טיסות ישירות מאילת לאוקלהומה, כך ששמנו פעמינו אל נציגות ארה"ב המקומית - הלא היא מסעדת ראנץ' האוס שעל טיילת הרויאל-ביץ'. מיד עם כניסתנו למסעדה הבנו שהגענו למקום הנכון – מדובר במסעדת סטייקים אמריקאית אותנטית, המעוצבת בקפידה עד לפרט האחרון – החל במוזיקת קאנטרי המתנגנת ברקע, דרך עיצוב העץ הקלאסי וכלה כמובן במנות הבשר המעולות, שעליהן עוד יסופר בהמשך. כבר קרוב ל-20 שנה שמוסד אילתי זה מושך אליו מבקרים מאירופה ומישראל, המשלבים בעיר הנופש הדרומית גם טעימה מן המערב הפרוע.

קרפצ'יו סירלוין. ראנץ' האוס
מצפון לדרום
בעודנו מתרווחים בכסאות העץ הרחבים, הונחה לפנינו כיכר לחם טריה, פריכה ואוורירית, בליווי מטבל פלפלים מקורי. בין ניגוב לנגיסה תכננו מסע קולינארי ברחבי המערב התיכון, אותו פתחנו בשיקגו – מחבת רותחת ועמוסה בפטריות מסוגים שונים: שיטאקי, פורטובלו, שמפיניון ופטריות יער המוקפצות יחדיו ברוטב שום ופטרוזילה. מדובר במנה עסיסית ועשירה בטעמים כפריים, שכמו הזכירו לנו להמשיך אל מרחביה הפתוחים של קולורדו – הלא היא מנת קרפצ'יו סירלוין דקיק אך עסיסי, המעוטר בעלי בייבי, עגבניות וקונפי שום, מתובל בשמן זית ובלסמי עדין ומוגש בליווי פוקאצ'ה דקה ופריכה.


את טעמו העשיר של הקרפצ'יו, המחליק על הלשון ומענג את החיך, איזנו באמצעות סלט מיסיסיפי מרענן – קוביות עוף שחומות ותירס מתקתק בשילוב עלי חסה טריים, עגבניות שרי ובצל סגול, המתובלים ברוטב אלף האיים המאחד אותם למנה פשוטה אך מפתיעה. ראוי לציין כי גודלן של המנות משקף גם הוא את סגנון המסעדה, ונדרשת קיבה אמריקאית אופיינית בכדי להתמודד איתן בהצלחה. למזלנו, אני וחברי כבר ביקרנו בארה"ב, כך שלאחר מנוחה קלה הרגשנו מוכנים לבשר האדום שבדרך.

פתחנו שולחן
על ירקות עסיסיים ופרות לא פחות עסיסיות
עם הגעת המנות העיקריות, התברר שטעינו, וכי שום דבר לא יכל להכין אותנו לפלטות הבשר העצומות שהונחו לפנינו. חברי בחר בהמלצת השף – סטייק אנטרקוט על העצם, המוגש בליווי רוטב חרדל דיז'ון או פלפלת, ומאופיין בטעם פראי ועמוק, וברמת הכנה מדוייקת להפליא, המעידה כי מאחורי הקלעים פועל שף בשרים מנוסה במיוחד. אני בחרתי בהמלצתו האישית של רוס, סגן מנהל המסעדה, שלחש לי כי מבקרים רבים חוזרים לכאן בתורם אחר מנה ספציפית אחת – ספייר ריבס עגל מושחמות ברוטב ברביקיו מסורתי.


מדובר בלא פחות מאחד מפלאי העולם החדש – בשר רך, עסיסי ושמן, המודגש בטעמו המתקתק-מלוח-חריף של הרוטב ומפציץ את החיך בחווית טעמים בלתי נשכחת. כבכל סטייק-האוס המכבד את עצמו, מבחר התוספות מגוון ומרשים במיוחד – מומלצות במיוחד קוביות תפוחי האדמה המוקפצות עם בצל ושום, הנמסות בפה בן רגע, ותפוח האדמה האפוי בתנור וחרוך בגריל, המתובל בשמן זית, מלח-ים ובצל ירוק. כמובן שלא שכחנו לאן הגענו, וניסינו גם את ירקות הגריל בנוסח קנטאקי, הכוללים מבחר ירקות אפויים (מומלץ למרוח את השום על התירס הצרוב) וכמובן את הצ'יפס האמריקאי המסורתי, שהעניק לנו גרין-קארד של כבוד, אפילו בלי להשתתף בהגרלה.

השיבה הביתה
בכדי לאזן את רמת הכולסטרול בדמנו, שלא היתה מביישת עדר בקר בינוני, ולהנחית אותנו ברכות במזרח התיכון, חתמנו את הערב בזוג תוספות נוסף – מקלוני שעועית ירוקה פריכים וסלט ירקות ברוטב פסטו – מנה תמימה למראה אך בהחלט מפתיעה בטעמה הייחודי. רגע לפני שיצאנו בחזרה אל העיר, התברר לנו כי גם אנו נשבינו בקסמה של ראנץ' האוס. למרבה המזל, המסעדה מציעה ארוחה בחינם לתושבי אילת ביום הולדתם, כך שדייט נוסף כבר יש לי כאן.
 
חשבון בבקשה
פטריות מוקפצות: 56 שקלים
פרוסות סירלוין דקיקות בשמן זית, בלסמי וקונפי שום: 65 שקלים
סלט מיסיסיפי: 52 שקלים
סטייק אנטריקוט על העצם (400 גרם): 180 שקלים
ספייר ריבס בקר מושחמות ברוטב ברביקיו (800 גרם): 170 שקלים
זוג תוספות נוסף למנה העיקרית (כל מנה מגיעה עם שתי תוספות): 15 שקלים לתוספת
סך הכל: 553 שקלים לארוחת בשרים זוגית, גדולה ומפנקת

ראנץ' האוס, טיילת רויאל ביץ', אילת. 053-9442738
 
* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ארוחה חלומית במסעדת 5th Avenue באילת
הים הוא המלך. מסעדת פאגו פאגו
ים, שמש ואוכל טוב בג'ינג'ר אילת
ביקור במסעדת ראנץ' האוס באילת
אדום עולה
מהחווה לצלחת
במרינה על הגריל
המטבח בשיא תפארתו
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
רובינזון קרוזינג – פז רובינזון טועם את אילת
קרניבורים, על הצ'ורוסקריה של קאזה דו ברזיל שמעתם?