נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

גרציא – ביסטרו מקסים בקיבוץ העוגן
ביסטרו גרציא נמצא כבר שנים בגינה ירוקה בקיבוץ העוגן. בעבר היה המקום מעדנייה ובית קפה שמגיש ארוחות בוקר, ובשנים האחרונות כבר המקום הסבה לביסטרו, והתפריט התרחב גם לארוחות צהריים וערב. מיכל גרציאני, תושבת הקיבוץ ובשלנית ותיקה, הקימה את המקום, ולפני שנתיים הצטרפה אליו תותי רפאל. ביחד הן מבשלות ואופות ארוחות לאורך כל היום, ובשבתות המקום פתוח לאירועים.  
מנת שרימפס בגרציא

בין המנות הראשונות בתפריט כדאי לנסות את השרימפס פולנטה - שרימפס וקוביות פולנטה מוקפצים במחבת עם שמן זית, שום, אפונים ועגבניות (46 שקלים), ולא לשכוח לבקש בצד גם כמה הפתעות מתפריט המזטים, ובעיקר כדאי לנסות את ריבת הבייקון (8 שקלים). מהעיקריות מומלץ ללכת על סלט עגבניות, קלמטה ולאבנה עם עגבניות חיות וצלויות, פלפל קלוי, רוקט, בזיליקום, בצל סגול, צנונית, זיתי קלמטה ושעועית מאש (49 שקלים). מוגש גם רוטב ויניגרט בלסמי ולחמניית דגנים בצד. גם המוסקה הביתית מצוינת, ומורכבת מבשר בקר וטלה, תפוחי אדמה, חצילים, רוטב עגבניות וצנוברים. מוגשת עם סלט ירוק וטחינה (64 שקלים).

עוד מנה מעולה היא הלינגוויני סלמון עם כרובית ועגבניות מיובשות, שמנת ופרמז'ן. מנה מיוחדת במינה עם שילוב טעמים נהדר.

המקום עצמו מאוד נעים ומזמין, באווירה נינוחה ושירות אדיב. האוכל מצוין והתמחור שלו מאוד הוגן. אגב, אם ביום שביקרתם ראיתם שהאסאדו או הריזוטו בספיישלים – מומלץ בחום! אין ספק שמדובר במקום שמתאים לארוחות צהריים וערב, ובימי הקיץ כל כך נעים כאן ליד כר הדשא הרחב.

אל תוותרו כאן על קינוח, כיוון שהמקום מתמחה גם בקונדיטוריה, ויש תפריט קינוחים גדול. יש גם מנות צמחוניות וטבעוניות. התפריט העסקי כאן מוגש בימים א'-ה' בין השעות 12:00-18:30, ויש גם תפריט לילדים. המקום פתוח בימים א'-ה' מ-8:00 עד אחרון הלקוחות (סביב השעה 23:00), בשישי 8:00-15:00, ובשבת פתוח לאירועים פרטיים.

>> TOP10 – מיהן המסעדות הכי טובות באזור השרון לפי בחירת גולשי רסט?

האסאדו של גרציא
המעשנה – לקרניבורים 
שף זיו רודר, הבעלים של המעשנה, חזר ב-2013 מארצות הברית כמעשן מכור. תחביב עישון הבשר תפס אצלו תאוצה, ולפני כשנתיים התחיל בבניית מעשנה גדולה, ובמקביל שיפוץ מבנה נטוש במושב ינוב.

במעשנה צולים נתחי בשר, ירקות ושורשים. משך העישון הארוך במעשנת העץ יוצר טעמים עמוקים שלא מתקבלים בשום תהליך אחר.

ניתן להזמין מהתפריט ארוחות קומפלט, כמו לדוגמא "הסעודה החמישית" – 5 נתחים שמוגשים בזה אחר זה עם תוספות מהמדורה, החמוצים של אבא, סלט גינה וחליטת תה או קפה שחור מהגחלים. 150 שקלים לסועד. יש גם ארוחות גדולות יותר, ואם תרצו תוכלו להזמין מנה אישית של נתח מעושן ותוספות (75-95 שקלים).

גוטל'ה – בית קפה וקונדיטוריה באבן יהודה
גוטל'ה שבאבן יהודה ממוקם במבנה קטן ומקסים שהיה בעבר מבנה מגורים, וללא ספק נשארה בו האווירה הביתית.

יפעת, קונדיטורית ובעלת המקום, היא בוגרת לימודי קונדיטוריה בקורדון בלו, ואחראית לכך שמיד כשתיכנסו, יעלה באפכם ניחוח אפייה. שולחן העוגות והעוגיות מאוד בולט בכניסה, וספק אם תוכלו להתאפק לא לרכוש משהו לקחת בתום הארוחה.

בגוטל'ה יש ארוחות בוקר מגוונות, אך גם תפריט הצהריים והערב מעניינים, ויש בו תת-תפריט של מנות צמחוניות וטבעוניות כמו לזניה של ירקות קלויים; שווארמה טופו; מג'דרה ועוד. גם מבחר הראשונות גדול ומגוון, כך שהפנייה כאן היא לקהל רחב ביותר מבחינת העדפות קולינריות.

בית הקפה נמצא במרכז אבן יהודה, ומוקף בחנויות. התחושה במקום היא של עיירה קטנה (מה שדי נכון לעבר הלא כל כך רחוק של אבן יהודה), וסביר להניח שאם תחזרו לכאן תוכלו לזהות כמה פרצופים מוכרים מהביקור הקודם.

קפה קונדיטוריה גוטל'ה


תמונה חיצונית: גרציא. צילום: יעל האן

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא