נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אין לי מושג איך זה קרה, אבל לחבורת הבנות שלנו יש מקום קבוע לחגיגות קולינריות. בעבר השתדלנו לגוון ולנסות מקומות חדשים, אבל בסופו של דבר מצאנו את עצמנו חוזרות שוב ושוב אל טייגר לילי ברמת החייל. יום הולדת – הולכים לשם; חוגגים תפקיד חדש בעבודה – לשם; חברה ילדה וסוף סוף יוצאת מהבית – גם לשם. ומפה לשם, אנחנו כבר לא שוברות את השיניים בהזמנת מנות עם שמות כמו פאד טום קאתייאם או קונג פאד מט ממואנג. אוהבות אוכל תאילנדי, כאלה אנחנו.

אסיאתי מובהק
בכל פעם שאנחנו מגיעות המקום מלא, גם אם זה ביום ראשון בערב. מלא, אבל לא רועש. כנראה עשו כאן עבודה טובה עם האקוסטיקה, כי התחושה אינטימית הרבה יותר ממה שהיא נראית מהצד.

העיצוב בטייגר לילי (גם בסניף שרונה) מדבר אל הסועד בשפה גבוהה, אך מכיל סממנים אסיאתיים מאוד מובהקים, ולכן קל להבין למה התכוון המשורר, ואל תחושת החו"ל נדבקים כאן בקלות. אני מאוד אוהבת מקומות שחושבים על הפרטים הקטנים ביותר – ובטייגר לילי זה מאוד מובהק.

יניר גרין, השף, למד את רזי המטבח התאילנדי, וחוץ מאשר קולות הקוואי סאן, מרגישים כאן לגמרי את בנגקוק על כל גווניה וטעמיה. אוכל תאילנדי שחלקו בסגנון אוכל רחוב, וחלקו מנות מסורתיות שמוגשות בדרך כלל למקומיים ולא לתיירים.

זמן פפאיה
הפעם הגעתי עם חברה בשעת צהריים, וכפי שציפינו גם בשעה זו המקום היה מלא. קיבלנו שולחן בחצי הקומה הגבוהה והתיישבנו ליד אושיית בידור מוכרת, שסיפקה לנו גם קצת עניין מעבר לאוכל. פתחנו את התפריט, מורעבות, והזמנו שלוש מנות ראשונות: סום טאם – סלט פפאיה ירוקה עם עגבניות שרי, בוטנים, לימון, שום, סוכר דקלים, צ'ילי חריף וגם רוטב דגים. סלט מעולה, פריך ומרענן, ומי ש"רוטב דגים" מרתיע אותו – מדובר באחד מהתיבולים השכיחים יותר במטבח האסיאתי והתאילנדי בפרט. לא תרגישו בטעם של דגים, אלא במליחות בעלת טעם עמוק יותר, שמאוד מעשירה את המנות אליהן היא מתווספת.
סלט סום טאם.  צילום: דניאל לילה
המנה השנייה שהזמנו היתה יאם קונג – סלט שרימפס ובצל סגול ברוטב צ'ילי חריף, למון גראס, נענע, כוסברה וכפיר ליים. מנה נהדרת לאוהבי פירות הים והכוסברה, כי השילוב ביניהם פשוט מושלם. השרימפסים היו בשרניים ועשויים היטב. התיבול במנה היה מאוזן, והחריפות היתה בווליום חלש ועדין, ומתאימה גם למי שמפחד מחריף.

המנה השלישית, והטעימה מכולן, היתה מו קאתייאם. נתחי בשר לבן פריכים במרינת סויה, וויסקי תאילנדי וזרעי כוסברה, מוקפצים עם ברוקולי, שאלוט, כוסברה וקריספי שום. מנה מיוחדת ופשוט ממכרת. לא לוותר עליה. לעיקרית הזמנו יחדיו קונג פאד מט ממואנג – מנה נהדרת שלקחנו גם בביקור הקודם, והיא מכילה שרימפסים בטמפורה, קשיו קלוי, פלפלים, בצלים ושום, ומוגשת עם אורז מאודה. מנה פיקנטית, אך מאוד עדינה בטעמיה.

מידת החריפות מצוינת ליד כל מנה, לכן שימו לב אם אתם מזמינים מנה שיש לידה פלפל אחד או שניים (יש גם מנות שאינן חריפות כלל). באופן כללי התאילנדים אוהבים חריף, אך אם אתם אוהבים את הפלפל שלכם במידה – בדקו בתפריט מה מתאים לכם.
יאם קונג. צילום: דניאל לילה


מתוק לתפארת
לקינוח התלבטנו בין הבננה לוטי לבין מוס חלב קוקוס, אבל שמענו בעצת המלצר המקסים והתקתקן והזמנו את המוס. קינוח מעולה עם שילוב טעמים מושלם בין קציפת הקוקוס לפסיפלורה, ומרנג הווניל מוצא את מקומו בין שניהם בקלות. סורבה מנגו, פירות יער ומרטיני להשלמת התפארת הזו.

נפרדנו לשלום והסכמנו בינינו שהיעד הבא הוא טייגר לילי בשרונה מרקט.

חשבון בבקשה:
סום טאם – 33 שקלים
יאם קונג – 39 שקלים
מו קאתייאם – 44 שקלים
קונג פאד מט ממואנג – 72 שקלים
מוס קוקוס – 37 שקלים
סה"כ: 225 שקלים לארוחה זוגית

טייגר לילי, הברזל 32, רמת החייל, תל אביב. 053-8096525

* הכותבת היתה אורחת המקום 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?