נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ימים ספורים לפני שהדרמתי עם הג'מוס (למי שלא עקב, זהו שם הצופן לסועד הקבוע שאתי, ברנש שהקיבולת שלו היא של בור ללא תחתית) לאשדוד, ראיתי ידיעה שפורסמה באתרי האינטרנט לפיה הים התיכון הוגדר כמזוהם ביותר מבין ימי העולם. האמת שלא הייתי כל כך צריך את האישור הרשמי לידיעה הזו, כשמבט אחד על צינורות הביוב של חופי תל אביב מאשר זאת מעל כל צל של ספק.

כשחושבים על זה, באמת מדכא כשיש לך נכס כזה כמו חוף ים, ואתה מנצל כל הזדמנות לטנף אותו. אז מה עושים, נוסעים למיאמי ביץ' או לפאלמה דה מיורקה? זו אפשרות, אבל הרבה יותר זול וקל פשוט להדרים 40 ק"מ לאשדוד. עיר יפהפייה, לא מספיק מוערכת ועם הרבה פוטנציאל להתרחב עוד יותר. ניסיון העבר שלי במסעדותיה לא אכזב, אבל אם בפעמים שעברו סעדתי באזור התעשייה, הפעם הגעתי עם הג'מוס לפנינה אמיתית בחוף הקשתות הנקי והמטופח – קפה פאזל.

עכשיו תראו, הקונספט הזה של בית קפה על הים לא חדש. אז מה מייחד את פאזל? מספר דברים. קודם כל הוא לא סתם קפה, אלא גם ביסטרו שמספק אווירת "קיץ על החוף" בחוץ או אווירה אינטימית ורומנטית אם החלטתם לשבת בפנים (מאוד מומלץ בחורף). שנית, השירות מעולה ומקצועי. אני לא זוכר את שמו של המלצר שלנו, אבל לא רואים יותר מדי כאלה אפילו במסעדות יוקרתיות. באחריות. האיש יודע את העבודה, יודע את הגישה ללקוחות, זריז ומיומן. שלישית, וחשוב מכל, האוכל. וואו, איזה אוכל!

ברשותכם, אפתח בקינוחים. זה לא שלמנות הפתיחה והעיקריות יש במה להתבייש, אבל הקינוחים היו הטובים ביותר שאכלנו מזה חודשים רבים ואם אפילו הג'מוס הודיע אחרי גלידת הקוקוס שלו (29 ₪) - מן מקצף עצום של גלידת קוקוס ופצפוצי אורז ברוטב שוקולד מקופלת, שהוא לא יכול לנשום יותר, כדאי להאמין לו. אני לקחתי את ספיישל היום, טירמיסו עם קצפת שהיה משובח להפליא. פשוט מנות אלוהיות.

בתחום הראשונות אני יכול להמליץ על שיפודוני הלבבות (32 ₪) שמגיעים על מצע ירקות קלויים; על שיפודוני הפרגית (28 ₪) שנחים להם על מצע תפוצ'יפס (מוזר קצת, אבל מרענן לטחון תפוצ'יפס כחלק ממנה ראשונה) ועל החומוס הלבנוני המעולה עם גרגרי החומוס מעליו (28 ₪). את שאר המנות לא בדקנו, אבל גלילת החצילים (28 ₪) ופלטת הגבינות (58 ₪) נראו לנו מעניינות. כמנת ביניים לקחתי גם טורטיה כבד עוף עם בצל מטוגן ופטריות (40 ₪), מנה מצוינת וטעימה שעדיין לא נתקלתי בה במקומות אחרים. אחלה עד כאן וזה עוד משתבח.

לעיקריות הזמנתי את דואט האנטרקוט והפרגית (79 ₪) – פלטת בשרים מעורבת שאתם יכולים להסיק לפי המחיר שבסוגריים שהיא זולה, בוודאי יחסית לכמות שלה. שני סוגי הבשרים היו מצוינים, אבל אם אתם צריכים לבחור, בפוטו פיניש הייתי ממליץ על הפרגית. הג'מוס בחר את פילה הדניס על מצע אורז ברוטב זעפרן (72 ₪) ונהנה גם הוא מאוד. רציתי לטעום, אבל כבר לא היה לי כוח. והקינוחים? נו, עליהם כבר שמעתם וכל מילה נוספת רק תגרע.

בסופו של דבר, השאלה הנשאלת היא למה ומדוע להרים קלאץ' ולנסוע 40 ק"מ בשביל בית קפה. את כל התשובות כבר קיבלתם למעלה, ובאמת – ים נקי, מחירים טובים וגלידת קוקוס שמהווה את הקינוח הכי משובח במזרח התיכון. רק באשדוד.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עצם העניין
קציצה ממלכתית
ראש לאריות
היהלום שבמנגל
אם אין אני לי, מילי'ס
מי שלא עומד בחום, שייצא
לא על האספרסו לבדו
והי-ם עודנו מלא
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר