נגישות
נגישות

אבות המזון מתהפכים בקברם

קרניבור מדופלם וזוגתו הקרבובורית (מנשנשת פחמימות כפייתית) יוצאים לאכול בטוקופיה שבנס ציונה. אחרי פטה כבד, כבש, דניס ו-400 גרם אנטרקוט, מי נשאר? תסמכו על איילת טריאסט שאפילו לא גרם מהפוקאצ'ה

מסעדה ביום המסעדות של rest
איילת טריאסט
איילת טריאסט
תאריך פרסום: 08/04/2008, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אף פעם לא הבנתי את הקונספט של לא להתמלא מהלחם. אני אוהבת לחם. במיוחד כשהוא פוקאצ'ה משוחה בשמן זית, זרועה בגרגירי מלח גס וחמה מהטאבון. ובמיוחד כשלידה נחים להם בבטחה זיתים, שיני שום קונפי ואיולי משובח. האמת היא, שבניגוד לשאר היקום שמתהדר בקיבה נפרדת לקינוחים, לי יש קיבה נפרדת ללחם ופירה. אבל, כיוון שביליתי כמה שנים בפקולטה למדעי הדשא באוניברסיטת ת"א, למדתי שכל תזה מחייבת אנטי-תזה שתסנטז את כל הטיעון ולכן הצטיידתי בחובב בשר, שלא לומר אוהב, שלא לומר מסמפט פלוס-פלוס. כה חובב הוא, שבדרך כלל הוא מעדיף שידיים זרות לא יגעו לו בסטייק ושיעבור מינימום זמן בין הקצב הקבוע שלו למחבת הגריל. וכן, שיהיה מידיום-רייר בבקשה.

כשמאבק האיתנים הזה בין החלבונים לפחמימות מלווה אותנו כל הדרך לנס ציונה, הגענו לטוקופיה, מסעדת השף הכשרה של קובי דלל, שגאה לציין 9 שנות קיום וכמעט שנה וחצי של חזרה קולינארית בתשובה, שהתבררה כמוצלחת ובעיקר כמאפשרת לשף לנהל חיי משפחה תקינים. המקום, כך מתברר, מציע דיל אפקטיבי גם בשעות הערב, כך שבמחיר המנה העיקרית תקבלו גם את הפוקאצ'ה המצוינת (בכל מובן) לעיל ומנה ראשונה לבחירתכם. אנחנו חרגנו מהדיל ודגמנו לנו כמעט את כל תפריט הראשונות ובשורה התחתונה, רשמו לפניכם את מקלות הכבש העטופים בצק פריך ומוגשים על סלט עגבניות ולימון כבוש ברוטב טחינה לבנה, את פטה הכבד הטוב שלצידו ריבת בצל קלאסית, את החציל הקלוי והכנפיים בסצ'ואן שהיו אף הם אפקטיביים וטעימים, וכמובן שמבחינתי הפלוס של כולם היה שאפשר היה ללוות אותם עם פוקאצ'ה מהבילה.

אחרי שקיבלתי את אזהרת ה"אל תתמלאי מהפוקאצ'ה" המסורתית ופצחתי בנאום לאומה על האפליה השיטתית והמחפירה נגד חלק משמעותי מאבות המזון, הגיעו העיקריות. סטייק אנטרקוט במשקל קליל של 400 גרם (127 ₪), שלצידו (ולא עליו, תודה לאל) רוטב יין וציר בקר ורוטב חרדל, ודניס (צ'יפורה מים סוף) בטכניקת סרקופג (139 ₪). חובב הבשר ציין בפה מלא שהאנטרקוט עשוי בדיוק כמו שהוא ביקש ואני נהניתי לי מדג עסיסי ביותר שלצידו, איך לא, פירה. כשהפירה הגיע לשולחן קלטתי מעט מאוחר מידי שלפי חוקי הכשרות לא ניתן לעשות בדיוק פירה א-לה-רובשון, אבל לשמחתי גיליתי שגם כך אפשר להגיע לתוצאות נימוחות למשעי. לצד האנטרקוט הגיעו ירקות קלויים ואת הדג ליווה גם סלט ירוק מרענן בלימוניותו. בהתאמה מסורתית משהו למנות שתינו יין לבן ואדום, סוביניון בלאן שרדונה וקברנה שיראז, מסדרת "יוגב" של בנימינה. בגזרת האלכוהול טעמנו גם שני קוקטיילים משובחים האחד עם קיווי ומידורי והשני עם סברס וסאות'רן קומפורט.

בין אם התמלאנו מהפחמימות או מהחלבונים, הגענו לשלב הקינוחים בלי אוויר ובלי קיבה נפרדת כמקובל. ואף על פי כן, פונדנט שוקולד מריר (36 ₪) הוא מהקינוחים שבהחלט שומרים על איכותם גם בוורסיה הכשרה וכך גם עוגת ביסקוויטים מצופה גנאש שוקולד מבריק (28 ₪).

הקרב היה צמוד. לא ממש ברור מי ניצח. מה שברור שמהפוקאצ'ה ומהאנטרקוט לא נשארו שרידים בשטח שיספרו את הסיפור.




*הכותבת היתה אורחת המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טוקופיה בנס ציונה
053-9415906

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של איילת טריאסט

חלוצי השווארמה
ילד פלא קולינארי
בוקר. טוב
ערב בקפה יפו
הפק"ל הפולני
פרח לב החציל
מזל טלה
חלום עליכם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר