נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בתקופה האחרונה יצא לי לבלות במספר לא קטן של מסעדות דגים. שילוב של בריאות, קלילות המזון הנדרשת בתקופת הקיץ הדביקה והכבדה ומנעד הטעמים הצבעוניים והכיפיים שבמקומות האלה החזירו אותי אליהם כל פעם מחדש. במסעדת "הצדף" בראשון לציון הייתי כבר כמה וכמה פעמים. היות שזכרתי אותה כמסעדה טובה, החלטתי לשוב ולבדוק האם היא שמרה על אותה הרמה. תפסתי את גיל ושעטתי איתו לבדיקה. מסעדת הצדף מעוצבת מרשים. קירות צבועים אפור בהיר, תקרה גבוהה, קיר יינות איכותי ועשיר הנישא אל על, תאורה נעימה ושלוש נברשות ענק יפהפיות ומרהיבות מגדירים יחד חלל פנימי מכובד, מאיר עיניים, מעורר תיאבון ומזמין. אדי הריח המגרים הנישאים במרומז ברחבי המסעדה לא עוזרים לשמור על אדישות.

כוסית גמלא ריזלינג (26 ₪) נבחרה כפתיח אלכוהולי על-ידי גיל, והצליחה לטעמו למלא את תפקידה בהצלחה מרובה. אני בחרתי בשרדונה גמלא של רמת הגולן (30 ₪), שהינו יין בעל גוף בינוני שמציע ניחוחות הדרים טריים, תפוח ירוק וריחות פרחוניים יחד עם רמזים לאפרסק, אלון ווניל. מייד עם ישיבתנו הגיעה המלצרית המקסימה שלנו, קרן, והאירה את שולחננו בשלל מאזטים טעימים ומרחיבי תיאבון במסורת הריפיל. נדגמו קוביות סלק חמצמצות-מתקתקות, גזר חריף לימוני, שורף לשון בארס שובבי שהיה מצוין, סלט כרוב חמצמץ, חציל קלוי טעים "על האש" שהוגש בצורתו הגולמית והמחוספסת, סלסה חרפרפה, טחינה סמיכה ואיכותית, חומוס, סלט ביצים ביתי, איקרה אותנטית עם קוביות בצל סגול קטנטנות, שום קונפי מתקתק ונימוח - חום בגווניו ועשיר בטעמיו - דג מטיאס, צזיקי קריר עם אופי יווני אמיתי וקוביות בטטה א-לה אנטיפסטי שטרפנו בהנאה. היות וחשקתי גם בחריף, קיבלתי זוג פלפלים ירוקים קלויים וחריפים אש שעמדתי מולם בגבורה נאה. לכל אלה נלוו לחמניות ג'אבטה קטנות וחמימות שהשלימו את החוויה. למרות הפיתוי להישאר עזבנו את המאזטים לטובת הראשונות. אלה המשיכו את המומנטום נפלא. ראשונה, הגיעה מחבת רוחשת עם טבעות קלמארי שהוקפצו על הפלאנצ'ה עם אריסה, לימון כבוש, עגבניות מיובשות וזיתי קלמטה (48 ₪). יופי של מנה, שעושה כבוד לפרודוקטים הים תיכוניים. הזמנו גם קרפצ'יו לוקוס (54 ₪), שהוגש פרוס דק-דק עם שמן זית ולימון. מנה עדינה, קריסטלית בטעמיה הנקיים, המדגישה את טעמו הנהדר של הדג המובחר הזה.

מדושנים מהחוויה המשכנו לעיקריות: מנת שרימפס מוקפצים בכוסברה, פלפל חריף ושום (84 ₪), שהייתה דומיננטית בטעמיה המזרח תיכוניים, ופילה לוקוס בחמאת לימון שהוגש על מצע אורז פרסי (110 ₪) והיה לא פחות מאדיר. נימוח כל כך, חמאתי, ופשוט טעים.

טירמיסו קלאסי וטוב (30 ₪) ומנה מפתיעה של דפי פילו פריכים במילוי שוקולד, עם טבעות קרם ברולה מעל ובננות ברוטב קרמל (38 ₪), גמרו הלל על גזרת הקינוחים ונעלו את הארוחה הקלילה והסימפטית הזו.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הצדף בראשון לציון
053-9428332

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הדרבי הגדול
הכל דבש
נעים מאוד, דלאל
בשורת הצלוחית
תנועת החלוץ
תנועת החלוץ
הרפתקאות ביער הירוק
הזמן הצהוב
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר