נגישות
נגישות

מועדון ארוחת הערב של קיוטו

חצי מנת טונה בלו לגונה, אגדאשי טופו, רול סלמון קראנצ'י, טפניאקי פירות ים ופילה סלמון וקדאיף ביאנקו - כך נראית ארוחת ערב נורמאלית ב'קיוטו'. רננה דר מדווחת בגבורה מהשטח

מסעדה ביום המסעדות של rest
רננה דר
תאריך פרסום: 15/12/2009, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"הולכים לקיוטו" הכנתי את אחותי הגדולה, חובבת היפני המושבעת. האחות חרשה כבר על כל 'מון', 'אונמי' ובני דודיהם ונחשבת למומחית למטעמי המטבח היפני. היא, בתגובה, הצמידה יד ליד כזוממת מזימה. המזימה של עינב היתה פשוטה: להגיע לקיוטו ולתת להם לעשות את השאר. אז הגענו. בכל מה שקשור ליפניות, 'קיוטו' בהחלט עושה את השאר. הנה מסעדה שהשם שלה מצביע על המטבח אותו היא מציעה, העיצוב שלה מצביע על המטבח אותו היא מציעה והמטבח שלה מצביע על המטבח אותו היא מציעה (תתפלאו, זה לא תמיד המצב).

היכל גדול ומרווח קיבל את פנינו. בחוץ, מרפסת לבנה ומוארת מארחת את המעשנים ואת חובבי האווירה הקלילה יותר. בפנים, חלל גדול וחשוך מארח את אנשי הלילה ואנשים שלא פוחדים מאווירה יפנית הארד קור. נחשו איפה ישבנו? ביני ובין אחותי התפתח ויכוח קל. בעוד האחות הגדולה גרסה כי עיצוב יפני לא בהכרח חייב להיות קר באופיו, ושהשימוש היפני בחומרים טבעיים (כמו עץ) מאשר את טענתה, אני התבצרתי בעמדתי כי עיצוב יפני הוא עיצוב הייטקיסטי, סופר מודרני ובהיותו כזה אינו יכול להמנע מפריג'ידיות מסויימת.

האמת שקיוטו גרמה לי להתבלבל. למרות שהמסעדה היא יפנית בכל רמ"ח אבריה, היא אינה משדרת קרירות כלל. הנאמנות לקונטורות פשוטות ולצורות גאוגרפיות מרובעות, כיאה לעיצוב יפני, בשילוב עם השימוש בחומרי עץ (רצפת פרקט וחיפויי עץ על הקירות, למשל) ושיבוץ תוספות עיצוביות כדוגמת אהילים זהובים גדולים המטילים אור רך, יצרו מחד עיצוב יפני מובהק, אך מאידך תחושה חמימה ונעימה. אולי צדקה האחות הגדולה. שונאת כשזה קורה.

אם לא הייתי עם האחות שאלכוהול הוא NO-NO רציני עבורה, ייתכן שהייתי יושבת על הבר הנפלא של המסעדה. בעוד שבמסעדות מסוימות הבר הוא רק קישוט, בקיוטו מדובר באיזור חם ופעיל המציע תפריט אלכוהול רחב ואווירה פאבית לכל דבר. למרות שלא ישבתי על הבר, לא ויתרתי על קוקטייל החודש 'סנגריה תפוליצ'י' (38 ₪) - סנגרייה עשויה מיין חם עם ליצ'י ותפוח, שהיה מעולה. בעודי לוגמת מהמשקה החם נזכרתי שאנחנו באחת מהמסעדות היפניות הוותיקות בארץ (לא מזמן חגגה עשור) ומן הראוי שנתחיל לאכול.

מנות הפתיחה היו מנות מוכרות למדי, מלבד למנת הטונה בלו לגונה שהאפילה מעט על שאר המנות. חצי מנת הטונה בלו לגונה (53 ₪) - נתח צרובה עטוף באצה ובמעט טמפורה מסביב לצד סלט אטריות קר, היא תענוג ואפילו האחות, שלא ממהרת להתפעל, נתנה אור ירוק. השילוב של הציפוי החמים עם הפנים הנא והפושר הוא שילוב מנצח. מנת האגדאשי טופו (32 ₪) - קוביות טופו מטוגנות - הייתה טעימה, אם כי קוביות הטופו לא ספגו את הרוטב דיים, מה שהפך את המנה למעט אנמית. הגיוזה (40 ₪), כיסוני העוף המוכרים, והחמוצים היפניים (20 ₪), מנות אשר ניתן למצוא בכל מסעדה יפנית שמכבדת את עצמה, היו טעימות כצפוי.

לעיקרית כבר פתחנו כפתור במכנס וצללנו. מנת הטפניאקי פירות ים ופילה סלמון (103 ש"ח) - המשלבת פירות ים ופילה סלמון צרובים על מחבת טפניאקי עם ירקות, היא מנה נפלאה המציגה מאכלי ים טריים-טריים. הפילה סלמון, במיוחד, היה מצוין. אבל מה עם סושי אתם שואלים? ובכן, גם לזה דאגנו. רול של סלמון קרנצ'י (53 ש"ח) - ארבע יחידות של סלמון אפוי עטוף באבוקדו בציפוי טמפורה ואביקו (ביצי שרימפס), היא מנה חדשה וטעימה להפליא שהוכיחה שחדשנות היא תמיד מבורכת. אגב, זוהי אינה המנה החדשה היחידה בקיוטו. לתפריט המוכר התווספו חדשות מעניינות כמו 'שיקגו קרייזי ספייסי',  'ספייסי טונה קרנצ'י' ו'קיוטו סנדויץ''.

חצי מנת הטריאקי מאקי (29 ₪) - שלוש יחידות של לוקוס (או סלומון או אטיאס) חם ברוטב טריאקי היתה מעניינת, הרבה הודות ללוקוס. חצי מנת השף רול (29 ₪) - שלוש יחידות של שרימפס טמפורה אבוקדו עטוף בסלמון, הייתה טעימה, אם כי לא מאוד חדשנית. יחד עם זאת, תנו לי שרימפס, סלמון ואבוקדו בכל יום בשבוע ואני מרוצה. מנת הקיוטו צי'ז (58 ₪) - ארבע יחידות של משולשי טמפורה חמים עם סלמון, גבינה צהובה ואבוקדו היא מנה נהדרת המפגינה את כישורי הפיוז'ן המופלאים של קיוטו.

בקינוח, החליט אסף פישר, מנהל המסעדה, שהוא לא שואל אותנו מה נרצה. הוא הבין שאני ועינב כבר לא מסוגלות להזמין בכוחות עצמינו, ואם זה תלוי בנו, הקינוח הוא המיטה. אז אסף עשה מעשה והזמין עבורינו. על שולחננו נחתה מנת קדאיף ביאנקו (36 ₪) - שערות קדאיף עם קרם פטיסייר וניל, עטופים בגנאש שוקולד לבן מוקשה עם שברי אגוזים. מנה נהדרת לחובבי שוקולד לבן (אני), אך לא כדאית עבור אלה שמעדיפים את השוקולד שלהם שחור ומר (אחותי).

יש מסעדות זולות מקיוטו, אך אפילו סיבה זו לא יכולה להוות תירוץ לא לפקוד את המקום. קיוטו השיקו מועדון לקוחות (הצטרפות חינם), אשר מקנה הנחות, הטבות ושלל הפתעות. מה חבל שכאשר אגיע לסופר בשבוע הבא ואתבקש להציג כרטיס מועדון לקוחות, אדמיין שאני במקום אחר והרבה הרבה יותר טוב. נכון, ניחשתם, קיוטו.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בקיוטו? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אם כל הארוחות
ללקק את האצבעות בלוקה
אותו דג רק אחר
אומרים לנו שיש (סוקו) סושי כשר
מסע אל לוקה
יש סושי אחר, בגבעתיים
יש סושי אחר, בגבעתיים
אוקיאנוס סוער
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר