נגישות
נגישות

שבועות ב-rest: גבינה לי חביבה

קרניבורים - תפסו מחסה! לכבוד חג שבועות מציג rest, אתר המסעדות של ישראל, את הספיישלים והתפריטים המיוחדים לחג, המנות החלביות, עוגות הגבינה ושאר ירקות ופירות ארצנו. חג שמח!

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 27/05/2010, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חג שבועות, השני מבין שלושת הרגלים, מכונה גם חג הקציר וחג הביכורים בשל העובדה שהוא היה נחגג בסמוך למועד הקציר ולהבאת המנחה לבית המקדש, וכך - כבר מהתקופה העתיקה - נחגג חג שבועות באכילה של מטעמי הארץ, כולל ירקות ופירות. עם זאת, חג שבועות מזוהה יותר מכל עם מאכלי חלב למיניהם, המוגשים בכל בית בישראל, כאילו היה זה 'חג החלב'. המנהג החל, ככל הנראה, בזמן מתן תורה, בו בני ישראל לא היו מוכנים להכנות שלפני אכילת הבשר, ועל כן אכלו מאכלי גבינה מהירים להכנה.

כיום, כאמור, נחגג חג שבועות באכילת מאכלי חבל וגבינה לרוב בקרב המשפחה, ובשל הפופולאריות הרבה של המנהג, גם שלל המסעדות בישראל מצטרפות לחגיגה, ומציעות מגוון רחב של מנות חלביות המורכבות מגבינות שונות, יוגורטים, רטבים חלביים ועוד, על מנת להסב לקהל הרחב הנאה ולאפשר לחגוג את החג גם מחוץ לבית.

לרגל החג הטעים והלבן, אתר rest מציג את שלל הספיישלים החלביים במסעדות של ישראל, כולל כל התפריטים, המנות המיוחדות והקינוחים המפתים. לחיצה על שם המסעדה מובילה לאתר המסעדה, בו ניתן לקבל את הפירוט המלא של הספיישל לקראת שבועות.

חג שמח!

 

המסעדות החוגגות את שבועות (לפי סדר הא'-ב'):

אדלה - חג שבועות הוא עיתוי מצוין לשלב בין טיולים בחיק הטבע לארוחה בחיק 'אדלה', ולכן כולם מוזמנים לטייל בעמק יזרעאל ולהתארח לארוחה עשירה ומשובבת נפש. לרגל החג מוצע תפריט חגיגי ומשובח על טהרת מאכלי החג, לצד יין איכותי של יקב 'טוליפ'. את החוויה הזו אסור להחמיץ!

אדמה - לרגל שבועות, אדמה נצבעת בלבן ומגישה מנות ארוחת ערב עם מנות ספיישל לחג, שתיערך ביום ג', ה-18 במאי. עוד בתפריט: ערב זמר, שירה בציבור ומזנון סלטים, גבינות ויין. מחיר: 70 ₪ לסועד.

אינדירה - ספיישל על טהרת פניר, גבינת עיזים הודית שאינה מכילה מלח ובעלת 0% שומן. תפריט הטעימות כולל שתי מנות פניר לבחירה ובקבוק יין לבן ב-85 ₪ לאדם.

אסדו בר - לרגל חג שבועות המסעדה הדרום אמריקנית תהיה פתוחה גם ביום ד', ה-19 במאי.

באגסי - ספיישל מנות גבינה מיוחד, כגון כדורי כרישה עם פטה ברוטב צזיקי, סלט גבינה כחולה עם אגס ביין, פילה סלמון אפוי עם רביולי גבינות, קרים צ'יז ניו יורקי ועוד.

ביסטרו 99 - הביסטרו יחגוג את חג שבועות בשילוש הקדוש - גבינות, פסטה ודגים - עם תפריט פיקס שיכלול טארט ברי עם אספרגוס זעתר ואגוזי מלך, טורטליני גבינת שחת ופילה מוסר רוטולו פורטובלה פורצ'יני ותרד בחמאת מרטיני. התפריט יוגש במהלך החג יחד עם כוס קאווה צוננת תמורת 99 ₪.

בית לישנסקי - לכבוד שבועות תגיש במסעדה ממיטב תוצרת ביכורי תנובת השדה, כשלצד התפריט הרגיל ניתן יהיה ליהנות ממנות כמו ארטישוקים כבושים בצריבה על הגריל בבלסמי ופרמז'ן, בלינצ'ס מלוח ממולא  בפטריות שמפיניון, קיש בצל עם סלט ירוק, לזניית גבינות ותרד, ועוד.

בליני - תפריט ספיישל איטלקי חלבי לקראת שבועות, הכולל מנות כגון רביולי ארטישוק ישראלי ברוטב שמנת, פרמז'ן ומרווה, סופלה סרטנים וגבינות ברוטב חלב וקינמון, סקלופיני עגל ברוטב שמנת ואפונה ועוד.

בנימין - בבנימין מגישים חגיגת שבועות כפולה: ביום ג' 18 במאי, החל מהשעה 19:00, יחגגו עם צלחת גבינות משובחות מהמעדנייה של בנימין, במתנה לכל סועד, כנגד הצגת קופון. ביום ד' 19 במאי, ייערך ערב טאפאס חגיגי לכבודו רקח השף החדש, אסף בלינדר, בופה עשיר של מנות טאפאס במחיר מיוחד של 18/25 ₪, שתוגשנה לצלילי מוזיקת גרוב ישראלית. בין המנות: קנלוני גבינת עיזים וירקות שורש, רביולי סלק גורגונזולה ותפוחי עץ, ניוקי ריקוטה ומנגולד ועוד.

גוסטו - לכבוד שבועות, השפית מאיה לביא מציגה מס' מנות איטלקיות גדושות בגבינות, כגון אינבולטיני (4 רולים של חציל, ממולא בגבינת עיזים, אפוי בתנור עם רוטב עגבניות, בזיליקום ופרמז'ן); קלצונה 6 גבינות (רוטב עגבניות, גאודה בקר, גאודה עיזים, מוצרלה, פטה כבשים, פרמז'ן וגבינה כחולה) ועוד.

דוידל'ה - לקראת שבועות תציע המסעדה תפריט חלבי מגוון ועשיר שישאיר טעם של חג בפה, כולל קופון משתלם שיעניק לכם קינוח מתנה על כל הזמנת עיקרית חלבית.

דלאל - ערב טעימות מיוחד לכבוד החג, שייערך ביום א', ה-23 במאי, בשיתוף עם יקב קסטל (180 ₪ לסועד). בנוסף, תוצגנה שש מנות חלביות חדשות ו-20% הנחה על מנות הספיישל לחברי מועדון.

דרבי בר דגים - חגיגת שבועות על שפת המים עם רוח החג ובריזה המלטפים את הפנים, ותפריט עשיר ב-Fixed Price כל יום, כל היום.

הביסטרו של מייק ושרון - ארוחת חג עם מנות גורמה במחיר של 65 ₪ לאדם. מומלץ להזמין מקום מראש.

הנמל 24 - לרגל שבועות תיערך ארוחה חגיגית במיוחד, שכולה שילובים קסומים של מנות אביביות, שמחות ומפתיעות, המציגות סימפוניה קולינרית משובחת. הארוחה תכלות מאתבן, מנה ראשונה, מנה עיקרית, וקינוח ב-299 ₪ לזוג סועדים. אל תפספסו את משתה האביב, שריינו מקומות כבר עכשיו!

הנשיקה - ערב גבינות ויין ייערך לרגל חג שבועות, עם הפתעות מיוחדות בהשראת חג הביכורים, כל זאת בנוסף לתפריט הרגיל.הערב ייערך ביום ה', ה-20 במאי. מומלץ להזמין מקומות מראש!

ויולט - אירוע גבינות ויין ביום ב', ה-17 במאי, החל מהשעה 18:00. יין של יקבי כרמל ללא הגבלה יימזג בעבור 45 ₪ לסועד, ייעוץ לגבי התאמת היין לגבינות יינתן במהלך האירוע והמסעדה תציע תפריט מיוחד של השף יוסי שטרית המבוסס על גבינות עשירות, כגון טורטליני חצילים וגבינות משק עם קרם חצילים מעושנים, עגבניות לחות ופרמז'ן, ועוד.

חוות התבלינים בגלבוע - לקראת חג שבועות מוצעים פינוקי חג, עם טעם של עוד. החל ממנות המטבח הישראלי-ים תיכוני, דרך לחמי הבית המיוחדים, יין הבית, המשך בגינת התבלינים שעושה את כל ההבדל בטעם, ועד לסופה המתוק של הארוחה: קינוח הטפיוקה שלנו מתנה! (בלעדי לחברי מועדון בהצגת שובר).

טעמי הבית - תפריט מיוחד וחגיגי לכבוד שבועות, הכולל מנות בתמחורים לפי משקל. בין המנות המוצעות: כדורי בשר ברוטב, כרוב ממולא ברוטב עגבניות, עוף סיני מוקפץ, פילה אמנון בעשבי תיבול, קנלוני פטריות, עלי גפן ממולאים, קישים ומאפים שונים ועוד.

כרמא - המסעדה הירושלמית תלבש לבן לכבוד חג שבועות ותוציא לסועדים מנות חלביות מהמטבח ומהטאבון, כגון פיצה 4 גבינות, סלט סנט מור ואגסים, פפרדלה עגבניות ומוצרלה, עוגת מוס גבינה ופירורים, כל זאת לצד יין סוביניון בלאן ירדן של יקבי רמת הגולן.

כרמלה בנחלה - המסעדה תעטה שמלה לבנה חגיגית ותגיש ב- Beer&Bar Gardenמבחר מנות בסימן החג, כגון סלט עלים ירוקים עם גבינה כחולה, קרוטונים, פרי עונתי ושמן זית, קלמרי צרוב בפלנצ'ה עם יוגורט שום, חציל ועשבים, וכן קוקטיילים כאל נמרוד רוזטה (ערק עם שקדים ונענע), מרטיני ליצ'י ועוד.

לחם טאטי - הפנינג ביכורים ענק עם לחמים, מאפים וגבינות שיוצגו ברחבי החנות שביהוד. הכניסה להפנינג חופשית.

מאראבו - לרגל חג שבועות מצי המסעדה, בשיתוף עם '27.6' - מרתף הגבינות של רן בוק - בופה עשיר של גבינות ויינות בוטיק, שיכלול מבחר של גבינות בוטיק, פירות העונה ושאר מטעמים ב-48 ₪ לסועד, ובנוסף ניתן ליהנות ממגוון עשיר של יינות בוטיק בעלות של 25 ₪ לכוס.

מושבוצ - באים לחגוג מול הכנרת עם ספיישלים מדהימים ברוח החג, מהם ניתן יהיה ליהנות מיום ג' עד יום ה', 18-20 במאי, החל מהשעה 13:00.

מיידלר'ס פאב - מיידלר'ס פאב יחגוג לכבוד שבועות על טהרת תוצרת הארץ, עם מנות כמו פלאפל מישל, קבב ביתי, בורקס עמיקם, סלט שוק הכרמל, שיוגשו לצד שנדי או קוקטייל ארה'לה על בסיס ערק.

משק ברזילי - תפריט ספיישל אורגני, חלבי ובריאותי, שיכלול מנות כגספאצ'ו ירוקים ויוגורט גבינת עיזים אורגני, לזניה מקמח מלא עם ירקות שדה, עגבניות תמר חרוכות וגבינת עיזים רזה, מקפא יוגורט בנגיעות שמן זית וקיווי, ועוד.

נונה - לרגל חג שבועות יוצעו מגוון אדיר של מאכלים חלביים לקנייה הביתה - קישים, פשטידות, מאפים, עוגות גבינה, בלינצ'סים, לחמים, ממרחים, סלטים ועוד - כולל מבחר מוצרים דלי שומן ומופחתי קלוריות. רצוי להזמין מראש!

נועה - לכבוד חג שבועות, השף ניר צוק רקח 'בופה ביכורים' מיוחד, המבוסס על גבינות משובחות ומבחר טאפאס של ירקות בצורות עשייה שונות, כל זאת ב-80 ₪ לסועד. בנוסף, השף צוק מציע ארוחת חג מלאה עם מנות עיקריות וקינוחים, כדוגמת רביולי טחינה גולמית וגבינת עיזים, פסטה חצילים וריקוטה ועוגת גבינה קלאסית של פעם, ב-140 ₪ לסועד.

נחלים - פסטיבל שבועות מיוחד ייערך לרגל חג שבועות. לצד התפריט הרגיל של המסעדה תוגשנה מבחר מנות חדשות וחלביות, כגון אספרגוס ברוקפור, אגוזי פקאן ואפרסקים, פילה דג ים עם גבינת עיזים וריבת בצל ועוד.

נתנאל - מאפה שבועות על חשבון הבית ב-20-21 במאי ותפריט ארוחות בוקר מיוחדות שתוגשנה בכלי הגשה כפריים.

סקואלה - חוגגים שבועות שמח עם תפריט לבן וטעים, הכולל מיני פסטות, פלטת גבינות וירקות, פוקצ'ות חג, סלטים עשירים, עוגות גבינה ומבצע 'ענבי אושר' - בקבוק למרוסקו ב-77 ₪ בלבד!

עוגתה - תפריט כשר למהדרין בסימן שבועות ושבעת המינים, המיוצר כולו מחומרי גלם איכוליים וטריים. בין המנות המוצעות: מאפי שמרים מיוחדים, עוגות גבינה, מבחר קישים, כיסוני בצק פריך ממולאים, לחמים ועוד.

על המים - חוגגים את שבועות עם תפריט מיוחד שיוגש לצד התפריט הקבוע, שיציג מס' מנות חדשות לכבוד החג, ויוגש בימים ג'-ד', 18-19 במאי. התפריט יכלול מנות ראשונות כגון סלט גבינת גרוייר וגופי קלמרי ממולאים בגבינת עיזים, מנות עיקריות כפילה לברק ברוטב גבינת מרווה ורביולי ריקוטה ועשבי תיבול ברוטב וודקה, שמנת ועגבניות, וכן קינוחים כדוגמת פבלובה פירות יער ופלטת ענקית של גבינות ופירות העונה.

פאפא'ס - שבועות חגיגי עם מטעמי גבינות ופרחים, כולל מנות כגון סלט פירות וגבינות עם עלי ירוקים, פרמז'ן וגורגונזולה; םרחי זוקיני ממולאים במוצרלה ואנשובי; פסטה זר שבועות עם פרחים אביביים; לזניה תרד וגבינות; עוגת גבינה חגיגית ועוד.

פומודורו - תפריט שבועות מיוחד הכולל מנות ראשונות כגון קרוסטיני חצילים, קרפצ'יו דג ים ופטריות פורטובלו ממולאות בגבינת ריקוטה וקרם פסטו, ועיקריות כפילה דניס על ריזוטו תרד, רביולי אספרגוס ברוטב שמנת וגבינת עיזים או לזניה בטעמים שונים.

פטלינה - לרגל חג שבועות ילבש הביסטרו חג ויהפוך לנחלה כפרית עם אבוקות ומוזיקה ישראלית, כשפלטות גבינות, פירות וקאווה יעצימו את החוויה עבור 98 ₪ לזוג. בנוסף, יציעו ב'פטלינה' סלסה זוגית לפיקניק הכוללת גבינת סנט מור, קיש בטטה ורוקפור, עוגת גבינה ושוקולד, ממרח עגבניות מיובשות, לחם דגנים ובקבוק קאווה, ב-160 ₪ בלבד.

פסטה קרולה - תפריט שבועות חגיגי המותאם במיוחד לארוחות משפחתיות חלביות, אותן ניתן להזמין מראש עד ה-16 במאי ולקבל במשלוח חינם עד הבית. בין המנות שבתפריט: פיצות שונות, קלצונה, מבחר אנטיפסטי, קרפצ'יו סלק וקישוא, פשטידות שונות, לזניות במגוון טעמים, פסטות ברטבים משובחים, ממולאים, דגים ושלל קינוחים.

פרידה קאלו - ארוחת שבועות חגיגית במיוחד, הכוללת שתי מנות ספיישל ובקבוק סוביניון בלאן 2009 של יקב אסיף, במחיר של 159 ₪ לסועד (מותנה בהצגת שובר, אותו ניתן להוריד באתר המסעדה).

פרנצ'סקה ופיש- בנוסף לתפריטים הרגילים, מוצעים ספיישלים חלביים ומנות מיוחדות לכבוד חג שבועות. מנות ראשונות כגון קריספ גבינת צאן במעטפת פאנקו, עיקריות כמו קוד ים בקראסט מימולט בביסק צ'יפוטלה ופפידיו, וקינוחים כטארט ריקוטה בקרם פטיסייר, צנוברים וצימוקים.

צל תמר - המסעדה מזמינה לחגוג את חג שבועות עם שלל גבינות איכותיות מחלב בקר, עיזים וצאן של מחלבות גד, מחלבת עז ומחבלת מרסלה, שיוגשו בליווי יין מיקבי רמת הגולן, הכל במחירים שאסור לפספס.

קארדו - חגיגת יין וגבינות עם מבחר קישים, פשטידות, מאפים ועוגות גבינה לכבוד החג, ובנוסף מוצעים יינות של יקט קיטרון האיכותי, במחירים חגיגיים במיוחד. מומלץ להזמין את העוגות מבעוד מועד.

רפאלו (קרית ביאליק) - מבצע טעים ומשתלם לרגל חג שבועות: פלטת גבינות מיוחדת + שתי כוסות יין הבית, במחיר 99 ₪ לסועד בלבד. בנוסף, ניתן ליהנות מגביניות מתנה בהצגת השובר שבאתר המסעדה.

רפאלו (ראשל"צ) - ארוחת שבועות מלאה וחגיגית, הכוללת מנה ראשונה לבחירה, מנה עיקרית לבחירה, קינוח/כוס יין ושתייה חמה/קלה ב- 86 ₪ בלבד!

שארלוט - תפריט שבועות מיוחד, הכולל מנה ראשונה כגון כדורי ריזוטו ממולאים במוצרלה או סלט לבבות חסה  עם מלון וקממבר, ומנה שנייה כפילה דניס בתנור עם עשבי תיבול וברוטב יוגורט או קיש גבינות וכרישה.

שלו ביער - לכבוד חג שבועות פוצחת המסעדה בשת"פ עם גבינות זייד, שתכלול ארוחת חג מיוחדת ביום ג', ה-18 במאי. הארוחה תורכב ממנה ראשונה, עיקרית וקינוח, וכן מטעימות יין מיקב דלתון ודיג'סטיף אלכוהולי לקינוח.

E Zugi - ארוחת שבועות חגיגית הכוללת בופה חלבי, עשיר ומפנק במיוחד, ב-250 ₪ לסועד. חברי מועדון ייהנו ממחיר מיוחד של 210 ₪ לסועד, ו-160 ₪ לילד עד גיל 12.

LOCA - תפריט חלבי מיוחד לרגל חג שבועות יוצע ללקוחות, שיכלול סביצ'ה דניס, סלט פטה, סלט סלמון חם, פיצה מרגריטה עם סלמון מעושן, פילה דניס על מצע יוגורט ועוד.

NG - ארוחה לבנה על טהרת הבשר הלבן. מנות חגיגיות כגון נתחי פילה לבן בנוסח קטלוני, ספריבס לבן ברוטב יין לבן, צ'ילי וקפה, סטייק צלע לבן ועוד. בהזמנה מראש ניתן להתענג על חזרזירון שלם במייפל, קלבדוס ותפוחים.

MEAT BAR תל אביב, MEAT BAR הרצליה - פרוסות סינטה צרובה על עלים ירוקים ברוטב חרדל ובליווי שתי כוסות שרדונה קצרין ב-98 ₪.

OCEAN - לרגל חג שבועות מושק תפריט מבצע מיוחד הכולל ארוחה מלאה ומושלמת ב-89 ₪, וכוללת ראשונות כטרטר טונה אדומה עם פסטה שחורה וקלמרי צרובים, עיקריות כגון פילה דניס עם קוסקוס וארטישוק ופסטה אדומה תוצרת בית עם נתחי לובסטר וקוקי סן ז'אק, וקינוחים כדוגמת קונכיית שוקולד בלגי עם קרם חלבה וסחלב בוטנים וקרמבו שוקולד בלגי. המסעדה תהיה פתוחה כרגיל לאורך ימי החג.

Porter & Sons - לרגל חג שבועות מוצע ערב גבינות ו...בירה. מסלול טעימות מעניין המורכב משש בירות המשולבות עם שישה סוגי גבינות שונים תוצע במחיר של 98 ₪ לאדם, וכן ניתן יהיה "להסתפק" בבירה אחת עם חריץ גבינה נבחר ב-42 ₪.

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר