נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זהו השבוע הראשון למונדיאל, ואנחנו ציפינו למצוא את 'קפה אביחיל' שומם, לאכול סלט קטן ולחזור הביתה לשריקת הפתיחה של המשחק המרכזי. במהלך השעתיים שחלפו מאז שנכנסנו, הספקנו לאכול הרבה יותר מסלט קטן, לצפות בברזיל מסחררת את הצפון קוריאנים ברחבה ולקנח בלהיט חדש מבית אביחיל. הרגשנו בבית.

שלומי, הבעלים, קיבל את פנינו בכניסה בחיוך גדול ומיד התחלנו לדבר על כדורגל. הוא לא חשד בתוכנית שלי להתחמק מוקדם, להשאיר את האישה בבית ולפגוש את החברים עם הבירה והפיצוחים. למרות שהלילות בשכונת מלחה בירושלים מזמינים ישיבה בחוץ על המרפסת, בחרנו להתמקם מול מסך טלוויזיה בינוני שממוקם בחוכמה כך שאינו מושך יותר מידי תשומת לב, אך עדיין נגיש לכל היושבים במקום. רציתי לבטח את עצמי במקרה ותהיה חריגה מהתוכנית...

שלומי פתח את הערב עם הצעות בגזרת האלכוהול: "בירה מהחבית? לימונענע גרוס עם קצת ערק? או אולי וודקה? מה בא לכם?". לא הספקנו לענות והוא כבר חזר לשולחן עם שתי דגימות אייס קפה שקיבל שדרוג ואיזון טעמים. כמעט אוטומטית אני זורק לו שיביא בירה מהמקרר בדרך חזרה, אבל פרל'ה מבקשת בנימוס סודה ואני ממשיך אחריה עם שליש קרלסברג מהחבית (19 ₪).

הפתיחות והחום מייד גורמים לאווירה ביתית משחררת: חצי חיוך של יונית לוי בין תמונות נוסטלגיות ממאפיית 'אביחיל' המקורית ותאורה חמימה של סלון ביתי אחרי שהשכיבו את הילדים לישון. התחלנו את הארוחה עם שריקת הפתיחה: בורי חצוי בתנור עם תפוח אדמה אפוי וסלט ירקות קצוץ דק (88 ₪) וסלט דנדוס (54 ₪) עם חסה, עגבניות שרי, רצועות גמבה קלויות, פטריות מוקפצות, כרישה מטוגנת, נגיסי גבינת עזים, חלומי וגבינה בולגרית מטוגנות וקרוטוני הבית.

הדגים מגיעים ל'קפה אביחיל' טריים ושלמים, מקבלים תיבול קל ונכנסים לתנור. היתרון בדג שלם על פני הפילה הוא השמירה על הטעמים והעסיסיות, וגם פחות דג הולך לאיבוד בגלל סכין קלה או יד כבדה. שלא כמו הברזילאים, שמתקשים לפצח את הבונקר של הצפון קוריאנים, הדג נכנע למזלג וממש נמס בפה. סלט הדנדוס, שהיה עמוס בכל טוב, העסיק את פרל'ה, ונדמה היה שברגע נתון יש יותר אקשן, מהירות ווירטואוזיות בשתי הצלחות שלנו מאשר על הדשא ביוהנסבורג.

ברגע של הפוגה שלומי הציע טעימה קטנה מתבשיל של קציצות דגים ברוטב עגבניות (56 ₪), המכיל שילוב מעניין של סלמון נורבגי וקרפיון. הטעמים והמרקמים של התבשיל הזה קצת הולכים נגד הקו האיטלקי-ים תיכוני של קפה אביחיל, אבל ממחישים את הקשר הישיר של המקום למושג משפחה ואוכל ביתי.

בלי ששמנו לב המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, וחשבנו שאולי נקפל את החבילה ונמשיך את הערב מול פלזמה אחרת. אבל לשלומי היו תוכניות אחרות... את זמן ההפסקה ניצלתי כדי לפאר את הצילום המוצלח, לצערנו בינתיים אי אפשר להלל את הכדורגל, ולקבל משלומי הסבר על הקינוח החדש שכובש את השולחנות שסביבנו.

זהו פרויקט שהעסיק את שלומי שבועות רבים ושלח אותו לסיור מודרך בכל רחבי הארץ, כולל גיחה קטנה לפריז. מדובר בקינוח שהצליח להחזיק אותנו במשך כל המחצית השנייה, על שלושת שעריה והצ'ייסר הקטן שהונף בסיום המשחק.

"זהו הוופל הבלגי הכי טוב בעולם" (35 ₪) שלומי עורך את השולחן מחדש בחרדת קודש, מניח סכין חדה ומשוננת, כפית ומזלג. מסיים בקריצה ורומז שהסכין זה רק בשביל השואו, מבטיח שתישאר נקייה. המנה מגיעה עם קצפת, כדור גלידת וניל, שברי מקופלת ושלל רטבים ביתיים לבחירה. שלומי בחר בשבילנו ארבעה: גנאש שוקולד, קרם נוטלה, וניל ושוקולד שנחו ב-24 הריבועים של הוופל.

הדרך היחידה שהצלחנו לחמוק מסיבוב אלכוהול על בסיס מקפא לימונים היה להזמין קפה הפוך גדול (15 ₪). באותה הזדמנות הצלחנו להשאיר את המארח לעוד כמה דקות של תחקור אודות המתכון הסודי ולחגוג את הניצחון של ברזיל עם כוסית לחיים.

פצצת האנרגיה הביאה אותי למסקנה שצילומי התקריב על רגלי השחקנים והקלואזאפים בסלו-מושן על פניהם, הם בעיקר עבור הקהל הבלתי מתעניין בעליל (קרי אשתי). המשחק הצליח לרתק את פרל'ה עד כדי כך שהגול (הסיבה לשמה התכנסנו) פשוט חמק מעיניה...או שאולי צריך להעניק לוופל הבלגי של שלומי את כל הקרדיט.

מחוץ למסעדה ישבה החבורה הקבועה של שלומי וגליה, גם שם התעכבנו כדי לסחוט עוד כמה דקות בחברת המשפחה המורחבת של 'קפה אביחיל'. גילינו בשכונת מלחה בית טוב, עם או בלי מונדיאל שמשודר שלוש פעמים ביום, ערבי שירה וקריוקי בימי חמישי, אוכל טוב וכמובן מסורת ירושלמית ותיקה מהמאה הקודמת.

ההצלחה של המקום טמונה בבסיס פשוט שהוא בעצם גם סוד הקסם של המונדיאל: כשחוזרים הביתה נותנים את הנשמה, כמו גליה ושלומי שמשדרגים מתכונים, בוחרים חומרי גלם, חורשים את הארץ, מגישים מנות ומנקים שולחנות, כך גם מצופה מהשחקנים שמתרוצצים בעולם במשך ארבע שנים וחולמים לעשות קצת כבוד למקום שנקרא "בית".

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בקפה אביחיל? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפה אביחיל  בירושלים
053-9367345

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר