נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם היה עליי להגדיר את מערכת היחסים שלי עם אוכל אסייתי, דרך סטטוס בפייסבוק, נראה ש-It’s Complicated היה מתאר אותה בצורה האידיאלית. מחד יש בו משהו שגורם לי להתמסר אליו, לאהוב אותו ולערוג כלפיו, בעיקר בשנים האחרונות הבשלות יותר בחיי הקולינאריים, בין אם זה לרכיביו, לטקסטורות המעניינות ולאופן ההגשה הייחודי שלו, ומאידך, מצאתי עצמי לעתים, מרגיש ש"זה לא זה", שחסר שם משהו כדי שאוכל להיכנס בשערי העונג שלו.

אחרי שמחות ואכזבות לרב, עליתי על נוסחת הקסם. כלל הברזל הוא לאכול אותו רק במקומות הנכונים - באלו שמעניקים לו את כל החום והחיבה האפשריים, שיודעים לטפל בו נכון, שממש עושים איתו אהבה במטבח. מסכים, ממצא זה יכול להיות תקף לגבי כל סוג של אוכל, ברם, לגבי אוכל אסייתי (בישראל לפחות) זהו כלל קריטי מבחינתי. כי את הסטייק אפשר קצת לרמות, את הפרגית אפשר קצת לסבן, את הפסטה אפשר קצת לעדן, את הנודלס לא!

לפיכך, כאשר קיבלתי את המשימה לבקר במסעדת צ'רלי (Charly Checkpoint) ביהוד נערכתי לכך מבעוד מועד. הטעם הצטחצח והתמרק, מידת האנינות הועלתה לדרגת המקסימום ובת הלוויה נבחרה בקפידה רבה. אחותי ההריונית תהילה, שמבינה דבר או שניים באוכל ובעיקר מסוג זה, הייתה המאושרת.

צ'רלי נראית טוב. טוב מאוד אפילו. חלל המסעדה גדול, התקרה גבוהה, המוזיקה לאורך כל שהותנו במסעדה, בעוצמה הנכונה - מאפשרת לשמוע אחד את השניה בלי לצרוח וגם לשמוע אותה (המוזיקה), האווירה מעודנת ולא מנוכרת.

הגענו לארוחת ערב. בכניסה חלפנו על פני חבורה של אסייתים מבוגרים שצעדו החוצה כשחיוך רחב נסוך על פניהם. אם הם יוצאים שמחים - אשרינו. לצד המסעדה חלל נוסף המשמש לאירועים ויכול להכיל כ-50 סועדים. אותם תיירים, כך הסתבר, הגיעו מהמלון הסמוך אויה (Avia), השוכן בסמוך לצ'רלי, וכנראה, אם לשפוט לפי החיוך, ניהנו. באותו רגע תהינו אם גם אנחנו נצא מאושרים.

ההגעה למסעדה פשוטה. עשרים דקות בערך מתל אביב, כולל חניה חינם (של המלון), הצמודה ממש לפתחה של המסעדה. המארחת, אנאבל, קיבלה את פנינו בחמימות וליוותה אותנו במהלך הערב בהגשת טעימות מומלצות מהתפריט העשיר. בצ'רלי יכולים שוחרי הבשר למצוא גם מאכלים מערביים רגילים אולם אנו הגענו במטרה לדגום את האוכל האסייתי. הערבוב של מזרח ומערב בצ'רלי בא לידי ביטוי גם בשמה. ביאורים רבים יכולים להינתן לשם, אחד מהם הוא הנכון. שמה של המסעדה נלקח מ-Checkpoint Charlie שהיה שער מעבר הגבול בברלין, שחיבר בין מזרח למערב גרמניה והפך לאתר תיירות פופולארי. בעלי מסעדת צ'רלי נפגשו בברלין והחליטו לאמץ את השם כרמז למפגש טעמים בין מזרח למערב.

לפתיחה הוגשו לנו מנות הדגל של המסעדה. כרובית בשומשום ופנקו (22 ₪), שהייתה טובה אבל לא מאוד מרגשת, בייבי קלמרי (44 ₪) שנח על מצע של שבבי בטטה קלויים, עגבניות שרי אפויות ועלי רוקט. קלמרי הוא סוג של מאכל שקל לטעות בו. דרגה אחת מעבר למידת הצלייה הנכונה הופכת אותו לצמיגי ומסטיקי. לא במקרה שלנו, אנו קיבלנו חוויה מרטיטה. עוד הונחו על השולחן וולקנו רול (42 ₪) - סושי סלמון, וכן סלט כאוס (22 ₪), תערובת של כרוב אדום ולבן, כרובית, נבטים, גזר, אגוזים, בצל ירוק בוינגרט ושומשום. כמה פשוט ככה טעים, ובעיקר נתן הרגשת רעננות נהדרת לחך. במקביל שתינו קוקטייל סוויט & סאואר (39 ₪) וכוס קברנה מרלו אוסטרלי (25 ₪).

לאחר מנות הפתיחה שהותירו עלינו רושם טוב מאוד, עברנו לעיקריות. האחת, אודון עוף (55 ₪), מנה שלא בכדי מומלצת בתפריט. הסכמנו פה אחד שיש בה ייחודיות רבה, כזו שלא ניתן למצוא בהרבה מקומות. מינון הרוטב מצוין, בדיוק במידה הנכונה כדי ליצור חיבור בין הטעמים ובו בזמן לא לגרום להם ללכת לאיבוד אלא לעמוד בפני עצמם. השנייה, פרגית חלב בקוקוס וקארי (54 ₪). כאחד שהיה לוקח עימו לאי בודד חלב קוקוס ותו לא, התאזרתי בסבלנות, ובמנה מסוג זה הסתבר לי שהסבלנות, חברים, לעתים משתלמת. נתחי הפרגית היו עשויים היטב ונחו נפלא ברוטב הקוקוס. החריפות, במידה האופטימלית לטעמי, השתלבה באופן מעורר כבוד במנה, וכל ביס יצר ציפייה לבא. יחד עם האורז המאודה שבא במגע עם הרוטב, עירוב הטעמים הפך לחגיגה מטריפה.

לקינוח קיבלנו קרמבל תפוחים ורוטב וניל (34 ₪), עוגת תפוחים חמה עם כדור גלידת וניל משובחת מעליה, ופונדנט שוקולד חם (34 ₪), שנח (עד שהפרענו את מנוחתו, אכזריים שכמותנו) לצד כדור גלידה. הקינוחים סיפקו סיום מתוק וטעים לערב נהדר. לאורך כל הארוחה הצליחה צ'רלי לשמור על רמה גבוהה ללא פשרות באיכות המנות. לצד השירות האדיב והנעים, הגענו לקו הגמר בתחושת סיפוק. לאור העובדה שהיינו כמעט הלקוחות האחרונים במסעדה, נאלצנו בסופו של דבר להיפרד ממנה לשלום אבל הבטנו לאחור וידענו - עוד נשוב.

 

* הכותב היה אורח המקום.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
התרגיל של הגיל
הקנקן של FISH
בת-ים שלא הכרתם
בהרצליה על המים
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
בפטרה התנהג כלבנוני
השרון שטרם חוויתם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר