נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לאחר שבוע עבודה מאומץ בו בקושי הספקנו להחליף מילה הגענו אל מסעדת קוראל החיפאית, בשעת בין ערביים. התיישבנו מול החלון הפנוראמי השקוף כבדולח דרכו נשקף הים הגדול באלפי גוונים של כחול וסגול. שלווה מבורכת נחה עלינו מול המרחבים הכחולים המעניקים פרופורציות למרתון החיים: מצפון נמתח קו האופק עד ראס ביידה, ממערב חוף שיקמונה ובטווח נצנוץ אורות של עיר הנמל. המסעדה הוקמה ע"י ג'ורג', מסעדן בן מסעדנים אשר תשוקתו לאוכל מלווה אותו מאז ילדותו. מוטיבים של בישול מקומי שנטמעו בחושיו במטבחה של סבתו התחדדו והתמזגו בטעמים וריחות אליהם נחשף במשך שלושים שנות יצירה קולינארית במרחבי הים התיכון: החל בחופי ספרד, דרך צרפת, המגף האיטלקי, יוון, סוריה ועד לחוף המצרי. האורות של חיפה מזכירים את פיראוס ובמסעדת קוראל כל מנה מזכירה עיר חוף ים תיכונית אחרת. מיקומה יוצא הדופן של המסעדה בסטלה מאריס, פינת תצפית מרהיבה על הים התיכון ואתר מקודש לנוצרים, והנוף המרהיב של מרחבי הים התיכון מהווים תפאורה אידיאלית למטבח הים תיכוני של קוראל. פנים המסעדה מעוצב בקווים נקיים, הריהוט מאופק ונוח וניכרת הקפדה רבה בבחירת כלי ההגשה, בסידור השולחן ובמקצועיות השרות.

דרך המנות בחרנו ללכת בנתיב חייו הגסטרונומיים של ג'ורג', התחלנו במנות ראשונות שמקורן במטבח המקומי: עלי גפן במילוי פריקי (35 ₪), קובה בסנייה (40 ₪) וסלט גרגר הנחלים (20 ₪). לפני הגעת המנות הונחו על שולחננו פיתות חמות וכמה סלטים טריים אשר מהווים חלק מבר הסלטים המתחלף המורכב כל יום מ-20 סוגים של סלטים, אותם ניתן להזמין תמורת 30 ₪.

המנות שהזמנו הונחו על שולחננו יחדיו. עלי הגפן במילוי החיטה הירוקה הזכירו את ממולאי האורז המוכרים בתוספת ארומה מעושנת נעימה שמקורה בגרגירי החיטה הקלויים. יוגורט חמצמץ שהוגש לצידם הוסיף רעננות והחמיא למראה המנה. קובה בסנייה היא מנה ממקור לבנוני אשר עוברת אפייה ולא טיגון ומורכבת משלוש שכבות בשריות: השכבה העליונה והתחתונה מורכבות מבורגול מעורב בבשר עגל שעובר טחינה דקה ההופכת אותו לממרח עדין וענוג בעוד השכבה האמצעית היא כבש בטחינה גסה עם בצל מטוגן וצנוברים. גם הקובה הוגש לצד יוגורט, וצורתו הייתה כשל פאי תלת שכבתי חגיגי ומיוחד. גרגר הנחלים הוא צמח מקומי הקרוב בטעמו לבת-דודתו האיטלקייה - האורגולה. טעמו מרוכז ממנה ועליו גסים יותר, ובשילוב עם שמן זית, לימון ומלח הוא יוצר סלט כפרי מעולה עם טעמים חזקים ומסעירים. אגב, נטען כי הגרגר הוא מעורר תאווה ואון עוצמתי לגברים, מה שהוכח כנכון ושימח מאוד את בת-זוגתי בהמשך הערב.

נישאים על ספינת עץ דמיונית בערב חורפי בין אדוות הגלים המערסלים המשכנו את מסענו אל חופי יוון עם טריו פירות ים ברוטב שום לימון (85 ₪) ומשם אל חופי סיציליה עם סקלופיני סינטה מיושנת (85 ₪). המנות הוגשו רק לאחר שנשאלנו אם נרצה תוספת מהסלטים שהוגשו בנדיבות ולאחר שהוחלף בנימוס הסכום. טריו פירות הים הורכב ממולים בשרניים שעברו שליקה קצרה שהנציחה את הצבע הכתמתם המפתה של בשרן. טבעות הקלאמרי היו רכות ומלאות טעם וגם השרימפס לא אכזב. רוטב לימון ושום מחוזק באריסה קשר את טעמי הים של רכיביו כחוטי שני נפלאים. זוהי מנה מעולה, גדולה ומספקת. סקלופיני הסינטה הורכב משלוח פרוסות דקיקות של סנטה טרייה מיושנת שנדפקה קלות לריכוך. התוצאה הייתה מפתיעה: נתחי הבשר נמסו בפינו כאילו היו נתחי פילה של עגל חלב. רוטב יין מרסלה סיציליאני תובל בעדינות והוספה לו מתיקות קלה שהיוותה רקע מצוין לבשר העדין ואף העשירה את תפוחי האדמה שהוגשו כתוספת. עיצוב המנות היה מוקפד ומקצועי. הוספנו כוס יין הבית (25 ₪) שהזדמן להיות קברנה סוביניון מיקבי תשבי. היין פירותי, צבעו נאה אך טעמו בסיסי והצטערנו כי לא בחרנו באחד מיינות הבוטיק הישראלים המוצעים במחירים נוחים.

לסיום הזמנו כנאפה בסגנון סורי (32 ₪). סוריה, מסתבר, היא אחת הארצות באזורנו הניחנות בחיך מעודן עם נטייה לטעמים בסיסיים ומדויקים. בקינוח זה התבטא בשילוב הנפלא בין גבינת עיזים אמיתית, פיסטוקים טחונים ושערות קדאיף זהובות ואווריריות שלא טומאו בצבע מאכל כתום או בעודף סירופ סוכר מרוכז הזורה מתיקות מופרכת. אספרסו קצר (8 ₪) חתם את הביקור בארומה חריפה.  

קוראל מציע מטבח אותנטי ומדויק, המבוסס על חומרי גלם אופייניים לחופי הים התיכון הידועים במאכלים הבריאים והטעימים שהם מציעים. הבישול אינו מתיימר לחדש בעזרת גימיקים חולפים, אלא נשען על מתכונים בני מאות שנים שחודדו ושופרו לכדי שלמות, עליהם ניתן להתענג במחירים נוחים, באווירה קסומה וברוגע, תלויים בבטחה במבנה הבנוי על צוק כוכב הים החיפאי בין שמיים וארץ אל מול מרחבי ים אינסופיים.

 

*הכותב היה אורח המקום

רוצים גם אתם לאכול בגולדן קורל? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במתנה.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.    

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גולדן קורל בחיפה
053-9442030

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר