נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

D.N.A

כשנכנסים למסעדת הטאג'ין של מרציאנו וטולדנו, התמונה מתבהרת באופן מיידי - כאן יארחו אתכם כמו שרק מרוקאים יודעים. עזבו את הצורך לחכות לחגיגות המימונה ול'תרבחו ותסעדו' המפורסם, החגיגה אצל מרציאנו וטולדנו נמשכת כל השנה. כיאה למסעדה הממצבת עצמה כמרוקאית, ונקראת על שמו של הכלי וצורת הבישול הארוכה והעדינה - הטאג'ין - אין בה פריט עיצוב שלא נראה כאילו נלקח מארמונו של מלך מרוקו. עשרות כלי קרמיקה וטאג'ינים מפוארים פזורים על מדפים, ציורים ושלל עבודות יד אומנותיות שהובאו ממרקו מפארים כל פינה במסעדה, ואפילו המלצרים לובשים חולצות רקומות שהזכירו לי רועי צאן בהרי האטלס. בתוך התפאורה הזאת מתנהלת לה מסעדה שמגישה תבשילים רבים, אך גם מתהדרת בגריל ובהיצע נרחב של סלטים מרוקאיים. על-אף שמדובר במסעדה, עיקר הדגש בטאג'ין מושם על אירועים, לכל אלו שמבקשים להוסיף את הטוויסט המרוקאי לחגיגה שלהם.

מי ומי

אין לטעות, מרציאנו וטולדנו פונים לציבור רחב ביותר: העובדים הרבים בתלפיות אשר צובאים על המקום בשעות הצהריים, ירושלמים שמחפשים ארוחת ערב עשירה ובעיקר, אנשים מכל רחבי הארץ שמגיעים במיוחד כדי לערוך אירועים באווירה הייחודית שבמקום.  בערב בו ביקרתי למסעדה, שהו במקום מספר זוגות צעירים שהגיעו לארוחת ערב, ובהמשך הצטרפה קבוצה קטנה מטעם עמותה שחגגה אירוע כלשהו.

שווה במיוחד

כמובן שאין ארוחה מרוקאית בלי שולחן עמוס עד להתפקע בשלל סלטים, רובם חריפים. בטאג'ין מציעים מגוון ענק של סלטים בתמורה ל-25 ₪, אשר מגיעים לשולחן ללא הפסקה וללא הגבלה (בצהריים ובאירועים יש בר מהסלטים הללו), בתוספת פרנה - לחם מרוקאי לוהט וטרי שנאפה במקום. הסלטים נעים בין סטנדרטים (סלק בסיסי, חומוס חביב, גזר חריף רצח ועוד) למשובחים (חמוצים תוצרת בית שהיו מלוחים וחריפים במידה הנכונה, פלפל קלוי בתחמיץ מעולה, חציל קלוי בטחינה ועוד רבים אחרים).

פרק מרכזי בתפריט יוחד לאותו 'טאג'ין' - חרוט חרס צבעוני בו מתבשלים לאיטם תבשילים. טאג'ין איכותי ממלא תפקיד הדומה לפוייקה או אבן אפייה, בכך שהוא אוגר חום ומפזר אותו באופן אחיד אל התבשיל לאורך זמן. כל תבשיל שמוכנס לטאג'ין ומבושל בו ארוכות מתאפיין בעומק, רכות והתכה של טעמים זה בזה וזה אל זה.

מנה מנצחת

מנה של פרגיות בגריל (55 ₪), כללה שלושה נתחים עסיסיים של פרגיות שנצלו על גריל ותובלו בתערובת חריפה קלות. לצד הפרגיות ביקשנו אורז, שהגיע עם תוספות משמחות של פירות יבשים ושקדים מולבנים קלויים. חרף הטיפול המדויק בפרגיות, די היה ברור מראש שבמקום שנקרא הטאג'ין, העיקר יהיה בתבשילים. ואכן, מצאתי עניין והנאה רבים יותר בטאג'ין עוף בפירות יבשים 55 ₪), שהיה רך ומתקתק בזכות השזיפים, הצימוקים והמשמשים עמם התבשל. לצד העוף קיבלתי, איך לא, תוספת של קוסקוס עם ירקות. אולם, מנה מנצחת יש רק אחת, ועבורי הייתה זו 'טאג'ין אגאדיר' (55 ₪) שכללה תערובת חריפה של עגבניות ולבבות ארטישוק בהם השתכשכו קציצות עוף בתיבול עשיר ומעניין.  

חשבון בבקשה

סלטים לשני אנשים - 2X25 ₪, טאג'ין אגאדיר - 55 ₪, טאג'ין עוף בפירות יבשים - 55 ₪, פרגיות בגריל - 55 ₪ (כל מנה עיקרית מגיעה עם שתי תוספות לבחירה), בקבוק קולה - 10 ₪. סה"כ - 225 ₪.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הטאג'ין בירושלים
053-9443001

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דבר אלי בשיפודים
כל הדרכים מובילות לקרדו
גבריאלה הקדושה
אידי דגים וים של תענוג
הסיפור של תמול שלשום
בחזרה לעתיד של ג'וי
שאפו ל-Medzzo
הקסם של אביחיל
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר