נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אז והיום
בתחילת העשור הקודם חשבתי שבעשור הבא הנאותיי יכללו בעיקר החלפת טיטולים, מפגש משפחות וכל מה שנשואים והורים עושים. לפני שבוע וקצת חגגתי יום הולדת 31 (אבל אל תגלו לאף אחד) והאמת, מרגיש לי 21. ולא כי 30 זה ה- 20 החדש אלא כי למעט שותפה לבנה ושעירה אין לי הרבה מחויבויות בחיים, כך שיוצא שכל מה שנשאר לי לעשות הוא ליהנות כי יום אחד (ואם לשפוט לפי שעון ישראל - פולין המלחיץ – ממש לא רחוק) הכל ישתנה.

לרוב אני משתדל לפתוח את הבוקר עם מוסיקה טובה ואם נשאר זמן לארוחת בוקר מפנקת במיוחד, סימן שהולך להיות יום פינוק. וכך היה. אחת ממתנות יום ההולדת שקיבלתי מחברה טובה היה בוקר פינוק בבנדיקט ואם נלך לפי המוטו הידוע שכפי שפתחת את הבוקר כך ייראה המשך יומך, הולך להיות יום מצויין.

הביצים של מר וגברת בנדיקט
קצת לפני שיצאתי מהבית שוטטתי לי ברחבי הרשת כדי להבין איך ומאיפה הגיעה ההשראה למקום המופלא שהוקם על טהרת ארוחות הבוקר והגעתי לא במפתיע למי ששינה את חוקי המשחק הקולינארי בישראל - "מועדון ארוחת הבוקר" - הגרסה הישראלית. או במילים אחרות - בנדיקט. אם תרצו לדעת עוד אתם מוזמנים לחפש בויקיפדיה את הערך "ביצים בנוסח בנדיקט". אני התחברתי יותר לגרסה השנייה על מר וגברת בנדיקט.

8:30 שעון ישראל ולאחר חיפוש חניה קצר אנו צועדים לעבר בנדיקט בן יהודה, סניף הדגל של הרשת המונה 3 סניפים. אני לא מאמין שיש אחד מתושבי הצפון והדרום הרחוקים שלא מכיר את המותג שלא לדבר על תושבי המרכז שעומדים גם שעה בתור רק כדי לומר יום למחרת בעבודה שהם אכלו ארוחת בוקר בבנדיקט הקרוב לביתם או בדרך לביתם הרחוק. מה עוד לא סופר ונאמר כבר על הקונספט הייחודי שנולד ל- 4 חבר'ה שהגיעו מחיי הלילה וככאלה הבינו שחיי הלילה מביאים איתם רעיונות לא שגרתיים.

הפסקה פעילה
האמת שהגענו מוקדם באמצע שבוע כדי לראות מקרוב את הבייבי החדש של הרשת – Fast break – מיני ארוחת בוקר המוגשת בתוך 7 דקות, כך שגם אם שמתם את הרכב על המדרכה ממול סביר להניח שתשבעו עד שיגיע הפקח. תפריט ה- Fast break כולל 4 מנות לבחירה – מוזלי, טאבולה בוקר, ברולה הדרים וכריך בריוש קטן במחיר 16 ₪ (עוד 8 ₪ לשתיה חמה). אם אתם מאלה שמשכימים קום בין 6-9 בבוקר וממהרים לעבודה/ לשים את הילדים בגן/ לגלישת גלים מטורפת - אל תפספסו! ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום.

היות ואכן השכמנו אבל לא מיהרנו לאף מקום ארגיע ואומר שברור שאכלנו גם ארוחת בוקר של בנדיקט!! את ה- Fast break הזמנו כקינוח. כך פתחנו בלי לחשוב פעמיים עם מנת פלורנטין מגזרת האגז בנדיקט (65 ₪) – 2 ביצים עלומות על לחם בריוש עם ערימת (ולא על מצע) תרד בשמנת, בצל ותיבול אגוז מוסקט. רק מלראות את הבעות פניה של חברתי הבנתי שהיום שלה הולך להיראות טוב יותר בזכות פתיחה שכזו. אף על פי גיבור ילדותי פופאיי אני אישית פחות מתחבר לתרד אז המשכתי לרפרף בתפריט ולבסוף בחרתי את קרוק הפטה והעגבניות (55 ₪) – טוסט מלחם בריוש, פסטו, עגבניות, גבינת פטה ומעל לכל זה – ביצת עין ברוטב הולנדז. בין ביס לביס שמעתי את קיבתי מזמזמת לה: לפנק, לפנק, לפנק!

רבותיי ההיסטוריה חוזרת
אם אכן שמעתם בעצתי ועלעלתם בויקיפדיה בערך המצוין מעלה כנראה שהבנתם שביצים בנוסח בנדיקט נולדו מתוך רצון לגוון ולהתנסות בדברים חדשים. אין ספק שהקונספט שהחל כטרנד תל אביבי טיפוסי כמו עשרות ומאות טרדנים לפניו וכאלה שיבואו אחריו הוא שגרם לנו לשנות את תפיסתנו, הפך לשגרה ומשם למסורת. זה מה קרה לי וכחלק מהטו דו ליסט לשנה החדשה ובכלל אני מתכוון לאמץ את מסורת בוקר הפינוק לפחות אחת לשבוע.

צ'ק פליז
ארוחת בוקר בנוסח פלורנטין – 65 ₪
קרוק פטה עגבניות – 55 ₪
כריך בריוש קטן – fast break – 16 ₪
טאבולה בוקר - fast break – 16 ₪
שתיה חמה וקרה במסגרת המנות
152 ₪ והמסורת יוצאת לדרך

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
להתאהב כמו איטלקי
פאר והדר בהוד השרון: מסעדת מדיסון
הכי בית איטלקי: מסעדת גוסטו
האיטלקיה השמחה
NG מציגה: ארוחת פליאו
צ'ק אין של אחרי מלחמה
צ'ק אין של אחרי מלחמה
נשף אבראג'
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר