נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חג שמח
לטאיפיי הגענו בשיאה של תקופת החגים - הרבה איחולי חג שמח, ביקורים משפחתיים ושבועות שחולפים מהר מדי. עבורי יותר מכל דבר אחר, מתאפיינת תקופת החגים בכמיהה עזה לעלות על מטוס ולצאת לעוד הרפתקה בארץ אקזוטית ויפה עם נופים מדהימים, ניחוחות מיוחדים ותרבות לא מוכרת. השנה לצערי זה לא קרה, אבל מסעדת טאיפיי העניקה לנו חוויה אותנטית ומיוחדת שענתה ולו במעט ורק לרגע על הדחף הבוער לנדוד.

אז במושבה
טאיפיי הצפונית הקרויה על שם בירת טאיוואן שוכנת בלב המושבה הגרמנית בחיפה. לשמחתנו, מדינתנו הקטנה נתברכה במגוון מקומות מיוחדים שקסמם מדיף ניחוחות של ארץ רחוקה והמושבה הגרמנית מדלגת בקלילות לתוך רשימה זו. בתור תל - אביבים טיפוסיים שלא מרבים לבקר בחיפה קפצנו על ההזדמנות, שינסנו מותנים והגענו מוקדם כדי שנוכל ליהנות קצת מקסמה של המושבה השורר בכל גם בטאיפיי הקטנה. באופן מפתיע או אולי לא בהכרח (בכל זאת ישנם כמה יתרונות למגורים בחיפה) מצאנו חניה בשניות ויצאנו לתור את האזור, תוך שאנו עושים את דרכנו במעלה הטיילת היפהפייה שנשפכת מטה משיפולי הגנים הבהאיים המדהימים ולאורכה שלל מסעדות, בתי קפה ופאבים מזמינים. מיקס מיוחד בין מזרח למערב שאפשרי רק כאן.

תיירים רבים חלפו על פנינו ובליל השפות שריחף באוויר אפילו לא נשמע מוזר. ההליכה הנינוחה בנתה תחושת רעב קלילה והכינה את הפה והקיבה לטעמים מיוחדים ואז, היא נגלתה לפנינו. במעלה המדרון הגרמני נצצה למרחוק טאיוואן הפרטית של ישראל – מסעדת טאיפיי בצבעי אדום ושחור, מלאה בסמלים וסימנים אותנטיים הפזורים לכל עבר, מוסיקה מרגיעה ומלצר טאיוואני שהוביל אותנו הישר לפינה נעימה במסעדה. טל, בעל המקום, מספר לנו בחיוך שאנשים מחפשים את שחסר להם ולכן הם תרים אחרי האותנטי והמיוחד ולאו דווקא אחר היוקרתי והראוותני. ממקום מושבנו הצופה על המסעדה ההומה נראה שהוא צודק.

האיש שלנו (גאווה מקומית בקטגוריית האווז)
מסעדת טאיפיי הגיחה לעולם לפני כשנה וחצי כשהוקמה על יסודותיה של מסעדת טאיוואן המפורסמת שפעלה במקום יותר מ - 20 שנה. טל נולד וגדל לתוך עולם המסעדנות שכן הוריו ניהלו מסעדה בעצמם, וכך צבר ניסיון רב בניהול מספר מסעדות בארץ ומחוצה לה. מלבד ניהול המקום הסתבר לנו למרבה הפליאה כי הוא גם השף הראשי. הוא מספר בגאווה כיצד השתתף בעבר בתחרות בישול בינלאומית בקפריסין וזכה במקום השני בקטגוריית האווז. אז מעבר לדיפלומת האווז, תוכלו למצוא בטאיפיי שני חדרי VIP בקומה העליונה של המסעדה - אחד המכיל עד 14 איש ואחד המסוגל לארח עד 24 איש. כמובן שכל אירוע אחר שתבחרו לערוך בפרטיות כזו או אחרת גם כן אפשרי כאן.

מנה מנצחת
כשם שהעיר טאיפיי מורכבת מגורדי שחקים מודרניים לצד מקדשים עתיקים, כך גם טאיפיי המסעדה משלבת בין מנות מסורתיות לצד מנות מעודכנות ומטבח מודרני. אז ערכנו תחרות קטנה ולמרות שלא הכנו מראש את המשתתפות - הן עמדו בה בגבורה. בסיבוב הראשון התחרו שלוש מנות: מרק וונטון - מרק ירקות צלול שבתוכו משתכשכים כיסוני בצק דקים ממולאים בבשר, מרק חמוץ חריף ומנת וונטון פיקנטי - צלחת גדולה ויפה עמוסה בצלים, פטריות ושאר ירקות עליהם נחים כיסוני בצק מטוגנים, מלאים בבשר ורוטב אדום מתקתק - חרפרף.

את הסיבוב השני פתחו חתיכות אנטריקוט רכות לצד פלפלים אדומים וירוקים על פלטה לוהטת ופרגית מטוגנת ברוטב לימון. שתיהן היו מצוינות. בסיבוב השלישי והאחרון התמודדה בגפה פלטת קינוחים שהכילה בננה, אננס וליצי מטוגנים, סלט פירות וגלידת פיסטוק כשמעל הכל פוזרו פקאנים מסוכרים. לאחר התייעצות ממושכת בין השופטות הוחלט כי המנה המנצחת ללא צל של ספק, למרות שהייתה תחרות קשה ביותר היא, טטם טטם – מרק חמוץ - חריף גבירותיי ורבותיי! כן, כן, המנה הצנועה מהסיבוב הראשון היא שגברה על חברותיה על אף שהתחרות לא הייתה קלה כשהשילוב העדין בין החמיצות לפיקנטיות של המרק היוו פתיחה מגרה ומעוררת תיאבון לכל הטוב שהגיע בהמשך. 

חשבון בבקשה
מרק חמוץ חריף – 24 ₪
מרק וונטון – 24 ₪
וונטון פיקנטי – 42 ₪
אנטריקוט עם פלפל אדום וירוק – 88 ₪
פרגית מטוגנת בלימון – 62 ₪
תה סיני – 10 ₪
קינוח הבית (צלחת קינוחים משולבת) – 44 ₪
הר חרמון לבן (בקבוק קטן)- 48 ₪
סה"כ - 342 ₪ לזוג.

*כתבה פרסומית

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יוחאי סבג

לא על הפסטה לבדה
המקום והאגדה
מלכת הצפון
בי בוערת אש
לינדה האחת והיחידה
לקבל מוזה לאוכל טוב
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר