נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תמיד טענתי שהטייטל "ארוחת בוקר" הוא טייטל שעושה עוול לארוחה הכה מופלאה הזו ומצמצם אותה לשעות ולתפריטים מסויימים. עבורי, ארוחת בוקר היא קודם כל שפע: שפע בצבעים, באפשרויות ובמרכיבים וערבים רבים אני מוצאת את עצמי מתגעגעת לשפע הזה ומסתפקת במנת בשר או פסטה שגרתית.

נראה כי בנדיקט, אותה ענקית ארוחות הבוקר המפורסמת שמזמן הגיעה למסקנה שארוחות בוקר הן ארוחות לכל היום, הגדילה לעשות ויצאה לאחרונה בקמפיין חדש שהסיסמא שלו: "מסתבר שארוחת הערב הטובה ביותר היא בכלל ארוחת בוקר". ההזדהות החזקה שלי לא איפשרה לי להתנגד ומצאתי את עצמי צועדת בערב קריר במיוחד עם הדס, חברה גרגרנית ומעריצה מושבעת של הרשת, לסניף בן יהודה בתל אביב.

אחוות המקום
כבר מהרגע הראשון חשתי שההזדהות לא היתה מוטעית. הסניף החמים היווה נחמה מפני הרוחות של תחילת האביב שאיימו להכניע אותי ואת הדס. האורות הנעימים, עיברי לידר ברקע, ריחות הלחמים, הספות הרכות ואפילו ויטרינת הזכוכית, ממנה נשקף הרחוב כתמונה איפרסיוניסטית, קיבלו את פנינו ואפשרו לנו להתרווח בסיפוק עוד לפני שאכלנו ביס אחד. ואכן, גם לביס הגענו, וגם הביס כמו המקום, היה מנחם מאוד.

בעודנו מתלבטות אלו מבין המנות החדשות ננסה, לגמנו הפוך גדול (14 ₪) ואייס קפה קטן (15 ₪). לעיתים, אפילו לגימת קפה בכוך חמים כשבחוץ מזג אוויר לא החלטי, זו סיבה טובה מספיק לחוש הנאה, אבל המנות שהונחו על שולחנינו בהמשך נתנו לנו סיבות טובות נוספות.
הבוקר החדש
כיאה לבנדיקט, הוגשה לשולחנינו סלסילה כפרית חביבה עם מיטב הלחמים שיכולתם להעלות על דעתכם: בריוש מופלא, לחם תפוחים ועוד לחמים בליווי ריבה ושוקולד למריחה. כל הלחמים כמובן נאפים במקום ומדיפים ריח של בית ולנו נשאר רק להתפנק. אז התחלנו בקטן עם מנת פתיחה חדשה - פטריות פורטובלו (24 ₪), שכשמה כן היא, כוללת פטריות פורטבלו מושרות בשמן זית, שום וטימין על הגריל עם גבינת עיזים וויניגרט בלסמי. מנה טעימה למדי, אם כי לא מאוד גדולה. סטארטר נחמד, אם תרצו.

שעת זריחה
המשכנו בהדרגה למנת סלט המכונה בוקר צבעוני (57 ₪). אולי המנה הצבעונית ביותר של הערב שהכילה: בורגול, בצל סגול, סלרי, גזר, פלפל אדום ודובדבני אמרנה עם גבינת פטה מטוגנת בטמפורת שומשום ודבש. כמובן שהטוויסט הבלתי מעורער של המנה היו דובדבני האמרנה, שהוסיפו לא רק גוון מפתה וצבעוני והגבינה המטוגנת שהייתה נפלאה, לא שמנונית מדי כמו גבינות מטוגנות אחרות, ויחד עם זאת, מענגת דיה.
מנת הברקפסט טאקו (69 ₪) – מנה בסטייל מקסיקני המכילה 3 טורטיות עם איולי צ'יפוטלה, פריחול'ס, ביצה מקושקשת עם נקניקיות צ'וריסו ובצל, רוטב חלפיניו ליים וסלסת עגבניות, מוגשת עם קלח תירס צרוב על הגריל וגוואקמולי והצליחה להפתיע. היה בה שילוב נדיר של טעמים ואיזון כשהטורטיות הדקיקות היו תענוג לחיך והמילוי הכיל את כל הצבעים שלמקסיקו יש להציע. בהחלט השפע שחיפשתי ואפילו עם טוויסט חריף.

עוד ועוד ועוד
מנת הפילדלפיה סטייל (73 ₪), שהיא למעשה פיליצ'יזסטייק סנדוויץ' המפורסם מפילדלפיה (ג'בטה מהמאפייה עם נתחי שייטל עסיסי צרובים במחבת עם בצל, פטריות, גבינת גאודה, איולי צ'יפוטלה ושתי ביצי עין), מוגשת עם עגבניות שרי צלויות, קטשופ פלפלים, צ'יפס ובירה. מדובר אולי על ההצלחה הגדולה ביותר של הערב. הבשר היה איכותי ביותר ומי שטרם ניסה את השייטל, כדאי לו. ביצי העין, שנשברו אי שם בביס השני וחשפו נוזל צהבהב של מליחות סמיכה, היוו תוספת מופלאה והצי'פסים הדקיקים היו כל מה שהעורקים שלי היו צריכים כדי להצדיק כמה ימי מחלה.
ואם כבר ימי מחלה, אמרו לי העורקים, אז תעמיסי וכך היה. בחרתי במנת פנקייקס שוקולד לבן ואספרסו (41 ₪) למרות שעמדתי כלפיהם תמיד הייתה אדישה מעט. לא היה בהם התענוג השטני של עוגת פאדג' שוקולד ולא העננות המשמימה של עוגת גבינה, אך בנדיקט שינו את עולמי והגישו לי מנה לא פחות מאלוהית. "בפעם הבאה את חייבת לטעום את האגס בנדיקט" אמרה לי הדס בעודנו עוזבות את המקום "זו המנה הטעימה ביותר שלהם". הנהנתי בהסכמה, מדמיינת בריוש ועליו ביצים ורוטב הולנדייז. "שלא תעזי" שמעתי את העורקים שלי פוקדים עליי, אך כשראו את הבעתי המאוכזבת התרככו: "טוב, נו, בשבוע הבא".

חשבון בבקשה
הפוך גדול -  14 ₪
אייס קפה קטן - 15 ₪
פטריות פורטובלו - 24 ₪
למנת סלט המכונה בוקר צבעוני - 57 ₪
מנת הברקפסט טאקו - 69 ₪
הפילדלפיה סטייל - 73 ₪
פנקייקס שוקולד לבן ואספרסו - 41 ₪
סה"כ – 293 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ללקק את האצבעות בלוקה
אותו דג רק אחר
אומרים לנו שיש (סוקו) סושי כשר
מסע אל לוקה
יש סושי אחר, בגבעתיים
יש סושי אחר, בגבעתיים
אוקיאנוס סוער
כיבוש מושלם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר