נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אביב בתל אביב
ישנה תקופת חסד נפלאה בימיו הראשונים של האביב. רוחות נעימות מנשבות ומלטפות אותנו בזמן ההליכה ברחובותיה הציוריים של נווה צדק ויוצרות תחושה מיוחדת, המתעצמת עם הכניסה לרחבת סוזן דלל הפתוחה. מעבר לתכונה הערה של אנשים יפים ומחייכים היוצאים ונכנסים מאירועי התרבות המתקיימים במקום, מקבלים את פנינו גם ריחות משכרים ומרחיבי לב של פריחה אביבית נהדרת.

פסטיבל בבליני
אלון, מנהל המסעדה, מלווה אותנו לשולחן, מניח בידינו תפריטים ומתנדב לספר על הפסטיבל הנוכחי המתקיים במסעדה. בימים אלו חוגגים שם את פסטיבל הניוקי שמצויין כל שנה בוורונה כבר למעלה מ - 350 שנה. החגיגות היו אמורות להמשך בחודשים פברואר ומרץ בלבד, אך בעקבות ההצלחה הגדולה שהתפריט גורף מסתמן שהוא ימשיך לרוץ גם באפריל. בבליני, בכל כמה חודשים מתקיים פסטיבל אחר וכל מנה עוברת מבחני קבלה נוקשים כדי לקחת חלק בחגיגה. הפסטיבלים הללו מחליפים את השיטה הרווחת של ספיישלים הנכתבים כל יום על לוח וגיר בהתאם למלאי חומרי הגלם במטבח.

התפריט של בליני מעורר ומגרה ומשלב בין קלאסיקות איטלקיות וותיקות שמוגשות כאן כבר 18 שנה לבין מנות פורצות דרך, פרי מוחו הקודח של השף אמיר שולר. כדי להקל על ההתמודדות עם פיתויי התפריט ולהרחיב עוד יותר את החיוך והלב הגיעו לשולחן קוקטייל בליני אפרסקי ולחם הבית – לחם בירה הנאפה במקום עם זיתים שחורים, עגבניות מיובשות ועשבי תיבול. מלצרית חיננית מהלה לכבודנו שמן זית ובלסמי מתקתק לתוך צלחת, בעוד מחווה אחת מיני רבות לשירות המצוין שמקבלים כאן, שכן  בליני היא מסעדה וותיקה שמובילה כבר 18 שנים בקוליסאום הקולינרי התל אביבי ולא עוד חלטורה חולפת.

האיש שבפנים
רגע לפני שאנו נכנעים לפיתוי ומחליטים להזמין את כל התפריט, השף אמיר שולר נחלץ לעזרתנו. עם סינר טבחים מקומח, חיוך רחב, זקן תיש כתמתם והר של כריזמה נראה שהוא יודע בדיוק מה מה אנחנו רוצים. הוא מתיישב ומספר לנו קצת על הדרך שעבר עד שהפך לשף. על המקום המרכזי של אבא שלו בסטנדרטים הגבוהים ובאיכות הבלתי מתפשרת ואיך בסנדביץ' שלו לבית ספר היו פרושוטו ואגסים, כשכולם מסביב אכלו חומוס ועגבניה.

אמיר הוא מעצב תעשייתי בהשכלתו, ונגיעותיו העיצוביות ניכרות בכל מנה ופינה במסעדה. דרך פסטיבלי הקונספט הללו נותן אמיר דרור לנפשו היצרתית ועונה על הצורך הבוער בו לגוון ולשנות, לצד הצורך לשמור על הקלאסיקה והמסורת של בליני. אומרים ששפים גדולים מקפידים כל הזמן לטעום את המנות שהם מכינים, לבדוק ולתקן וברור לכל אחד שאכל פה אי פעם שהאוכל המוקפד והמדוייק שאמיר מוציא תחת ידיו עובר כאן את אותו תהליך. אבל מעבר לאוכל הנפלא, אמיר ואלון מקפידים לבדוק ולטעום גם את מצבם של הלקוחות במסעדה. שניהם מסתובבים תכופות בין השולחנות, מחליפים מילה, ממליצים, שואלים ודואגים שהכל יהיה בסדר. איכות השירות בבליני היא מהטובות ביותר שחווינו, אולי הגבוהה מכולן.

קלאסיקה לצד חדשנות
אמיר ממליץ לנו לפתוח עם ניוקי אלה רומנה - מנה ראשונה של ניוקי סולת מטוגן עם שרימפס, פטריות, צלפים וחמאת לימון. כל מרכיב במנה הזו וכולם יחד הופכים אותה למושלמת, לא פחות. השרימפסים טריים, עשויים בדיוק ומוגשים ברכות מושלמת, הניוקי סימטרי עם מרקם מדהים וחמאת הלימון חובקת אותו בעדינות. לכל אלו מצטרפים הצלפים והפטריות ומשלימים כל ביס לכדי חוויה מכוננת. אם הייתי צריך לבחור את המנה הראשונה הטובה ביותר שאכלתי אי פעם, המנה הזו הייתה לבטח אחת
המתמודדות המובילות. כמובן שהיא גם המנצחת שלנו להערב למרות התחרות הקשה.

לצד הניוקי הזמנו סלט קפרזה, מנה שמלווה את בליני מתחילת דרכה, כשהשילוב בין העגבניות, הבזיליקום והמוצרלה מהווה מעין מחווה מוכרת לדגל איטליה. אמיר נותן גם לה את הטוויסט שלו על ידי צמצום הבלסמי שיוצר מעין מתיקות עדינה. כמובן שהמוצרלה כאן היא מבאפלו, בבליני אין פשרות על חומרי הגלם ולכן גם אין פלא שדגל איטליה מעולם לא נראה טוב יותר. המשכנו עם אותו קו ולעיקריות הזמנו ניוקי פריזאי לבן, מנה שהיא חלק מפסטיבל הניוקי הנוכחי וכדאי לכם מאוד למהר ולטעום. לצדה הזמנו סלטימבוקה, עוד מנה וותיקה של בליני שבמרכזה אסקולופ עגל ממולא כל טוב, ברוטב גרפה, חומץ בלסמי ודבש. מנה נהדרת שרבים מהלקוחות של בליני חוזרים כבר שנים לאכול פעם אחר פעם. מבין השניים הכוכבת כאן, לדעתנו, היא דווקא הניוקי הפריזאי שמכילה כבדי עוף, תרד, חרדל, חמאה ונגיעות לימון. הניוקי כאן הזכירו מרשמלו או עננים או כל דבר נפלא אחר שגורם לכם לחשוב על חגיגת נימוחות בפה. והשילוב של הכבדים והחמצמצות הלימונית שידרגו את המנה הזו לכדי יצירת מופת.

מתוק לו
ואם כבר פסטיבל, אז עד הסוף - גם לקינוח מציעים כאן ניוקי, דוגמא נוספת ליצירתיות של אמיר. הפעם זהו ניוקי נוגט על קרם מסקרפונה ותותים טריים כשלכל התענוג המפתיע הזה מתלווה סורבה קוקוס נהדר. קינוח אסתטי ורומנטי, מלא מעוף ומחשבה מקורית ובכלל, דרך מתקתקה וקלילה להתחיל לסיים ארוחה שכזו.

חשבון בבקשה
כוס יין הבית - 40 ₪ לכוס
ניוקי אלה רומנה - 39 ₪
סלט קפרזה - 49 ₪
סלטימבוקה - 114 ₪
ניוקי פריזאי לבן - 84 ₪
ניוקי מסקרפונה ונוגט - 38 ₪
סה"כ - 364 ₪ לארוחה זוגית נפלאה ובלתי נשכחת.


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יוחאי סבג

המקום והאגדה
בין מזרח למערב
מלכת הצפון
בי בוערת אש
לינדה האחת והיחידה
לקבל מוזה לאוכל טוב
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר