נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ביום רביעי גשום אחד של תחילת חודש דצמבר, נסעתי בדרך המפותלת במעלה הכביש המוביל לצפת יחד עם אבי מולידי. היעד – האר"י 8, מסעדה ששמה יצא למרחוק והגיע עד אוזנינו החיפאיות למהדרין. השמועות אומרות כי מדובר במקום המצדיק נסיעה מיוחדת לצפת, ששם לו למטרה להרים את הרמה הקולינארית בעיר הקסומה הממוקמת בחלל יוצא דופן.

במבט ראשון אפשר לומר כי בכל הנוגע לחלל, השמועות נכונות. האר"י 8 ממוקמת במבנה אבן בן 120 שנה, כשחלל ההסעדה המרכזי ממוקם היכן שבעבר שכנו סוסיהם של בעלי הבית. החדר הפנימי שימש כבור מים וחדרי הבית שהיו ממוקמים בקומות העליונות משמשים היום כחדרי הארחה במלון שמעל המסעדה. למרות שבבתים שלי ושל אבא אין תקרת עץ או קשתות אבן ירושלמית, תוך רגע הרגשנו בבית.

ואהבת לרעך כמוך
תראו לי עוד כרטיס ביקור של מסעדה שמתהדר בכיתוב החשוב הזה. במסעדת האר"י 8 הפתגם העתיק משחק תפקיד מרכזי וניכר כי מדובר במקום שאוהב את לקוחותיו לא פחות מאהבתו לעצמו. לדוגמא אזכיר את הזיתים המצוינים שתובלו בשום ופטרוזיליה והוגשו לשולחן בשנייה שהתיישבנו, את צ'ייסרים הערק הביתי (שעוד נגיע אליו) שנמזגו ולא נכללו בחשבון ואת התה המצוין שסגר לנו את הארוחה שגם זכר ממנו לא נמצא בחשבון הסופי. אבל גם אם נשים את כל הצ'ופרים בצד, אוכל להעיד כי החיוכים האותנטיים של המלצרים, הכנסת האורחים החמה של הצוות במקום והנוכחות האבהית של אבירם זייד (גם אליו עוד נגיע בהמשך) גורמת לכל סועד להרגיש שהגיע לחוף מבטחים ולא פחות חשוב מכך, שאוהבים אותו.

מה בצלחת?
את הארוחה פתחנו עם לחם הבית (24 ₪) המצוין שנאפה במקום ולצדו מספר מזטים. מתוכם התבלטו בעיקר הטחינה הלימונית הסמיכה והמצוינת, סירות הבטטה הצלויות ופטה הכבד המתקתק. לא זכור לי שישבתי בעוד מקום שמגיש פטה כבד עוף כתוספת ללחם. מרשים. למנה ראשונה הזמנו כבד אווז צלוי (100 ₪). מדהים מה 150 גרם של כבד אווז, קונפיטורת שומר וכמה פרוסות של אגסים מבושלים ביין לבן יכולים לעשות לאב ובנו שהגיעו לצפת בערב גשום וסוער. מומלץ לצרוך בחום גבוה ולעיסות איטיות, מנה מנצחת ללא ספק.

למנה עיקרית הזמנו מיקס גריל זוגי (180 ₪) שכלל נתח קצבים עסיסי, צ'וריסוס שמנמנות, פרגיות ואנטריקוט. על מחבת הגריל המרשימה הונח פלפל ירוק חריף, עגבניות שרי ופטריות צלויות וקרוב לקילוגרם בשר שהובא לכדי שלמות על ידי אבי ממן, השף המכהן. מי שמכיר את אבי ממלון מצפה הימים או ממסעדת דוריס קצבים, ודאי יבין כשאומר שכל ביס מהמנה מרחיק את הסועד כמה מאות מטרים ממחשבות על צמחונות. כל זה נשטף בלא מעט ערק (כבר מגיע אליו) וגולדסטאר מהחבית (20/26 ₪).

האיש שלנו בפנים
אבירם זייד הוא הבעלים של האר"י 8. הוא כתב את התפריט, פעם בשבוע ניתן לאתר אותו מאחורי הגריל החם ובאופן כללי הוא הרוח החיה של המקום. אבירם מתייחס לאורחים באר"י 8 כאל בני ביתו, מה שלא כל כך רחוק מהמציאות בהתחשב בעובדה שכילד התגורר בחלקו העליון של המבנה, היכן שאביו הקים את בית המלון שלו. אבירם דואג לכל לקוח באופן אישי ואת חלקם הלא מבוטל הוא אף מכיר בשמם הפרטי. הוא סיפר לי שאפילו בימים הכי לחוצים גם במידה שהוא עובד במטבח, תמיד ידאג לצאת לחלל ההסעדה, לוודא שכולם מקבלים את השירות הטוב ביותר ושכולם מרגישים בבית. לפי התפוסה המלאה והחיוכים על פרצופי הסועדים במקום, ניתן להגיד בפה מלא צ'וריסו איכותי שזה אכן כך. אבירם אף מייצר בעצמו את הערק הכי טעים ששתיתי מזה זמן רב ומקפיד להשקות את הלקוחות שלו ברוחב לב. בקבוק מהמשקה העשיר הזה שמעלה בנחיריים ארומה של תאנים עולה 60 ₪ ומתברר שהוא אף מיוצא למספר ברים באירופה.

Children friendly
אבירם נמצא בתחום המסעדנות בערך מאז שהוא זוכר את עצמו ואחת הנקודות שתמיד הפריעו לו הייתה סוגיית הילדים. איך שלא תהפכו את זה, לא מדובר בנושא פשוט, אך במסעדת האר"י 8 נמצא הפתרון – מלבד תפריט הילדים המשובח, תוכלו למצוא שם חדר שלם וייחודי עבור הסועדים הקטנים ובו שפע של משחקים, צבעים ודפי צביעה, פינת יצירה ושולחן אחד ארוך עליו יכולים הילדים להוציא קצת מרץ, ליצור ובעיקר לא להפריע למשפחה לאכול בשקט. בנוסף מפעיל אבירם פרויקט שנקרא האר"י 13 - יום שלם הכולל עלייה לתורה, סיור בצפת בליווי תזמורת חסידית וארוחה מפוארת במסעדה ולנו נותר רק לשאול - איפה הייתם לפני 20 שנה?

הדרך הארוכה הביתה
אני לא זוכר יותר מדי מהדרך הארוכה הביתה. האלכוהול הרב שזרם בדמו של אבא גרם לו לספר לי את כל הידוע לו על האר"י הקדוש. האלכוהול הרב שזרם בדמי גרם לי לנמנם ולהנהן בהסכמה לחילופין. שנינו הסכמנו שהאר"י 8 מציבה רף גבוה מאוד לא רק למסעדות בצפת, אלא למסעדות בצפון בכלל ואני מקווה שעוד מסעדות ילכו בדרכה המבורכת ושכולנו נלמד לאהוב את רעינו כמונו. אמן.

חשבון בבקשה
לחם ומזטים – 24 ₪
כבד אווז – 100 ₪
מיקס גריל זוגי, סלט ירקות ואורז בתיבול מוסקט עם אטריות דקיקות– 190 ₪
שני חצאי גולדסטאר – 52 ₪
סופלה שוקולד בליווי גלידת לימון -  33 ₪
סה"כ – 399 ₪


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר