נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מאז שאני זוכרת את עצמי, אהבתי את אזור השרון. לא עניין מפליא הודות לעובדה שגדלתי בו רוב חיי ועם זאת, תמיד כיף לגלות מקום חדש ומפתיע או מקום וותיק שרק משתבח. בניסיון לחשוב איך להתחיל לתכנן את מעבר הדירה שלנו לאותו אזור ממש, הפעם כזוג מאורס, החלטנו סער ואני לקחת ערב חופשי ממחשבות ולהתפנק. איפה? זו כבר הייתה החלטה הרבה פחות מסובכת.

את חנדל'ה אין באמת צורך להציג. לא לתושבי השרון לפחות. אני מניחה שכל מי שגר באזור הגיע לשם יותר מפעם אחת ואז חזר שוב ושוב. מדובר במוסד קולינארי וותיק, הממוקם בקו התפר בין החממות ושדות התותים של גבעת חן לרעננה המטופחת. לא רבים יודעים, אך המסעדה הכפרית בלב המושב הייתה פעם לול תרנגולות ורק שנים מאוחר יותר, לבקשתו של הבן הבכור למשפחת חקלאים וותיקה, הוסב הלול לפינת החמד הניצבת שם היום.

לחיינו
הגענו לחנדל'ה אחרי יום ארוך במיוחד, אך כבר הנסיעה למקום בשבילי העפר בין הפרדסים הצליחה להרגיע קצת מהלחץ. התיישבנו באחד משולחנות העץ הגדולים, נהנים מריחות פירות ההדר ומהביתיות החמימה ועיינו בתפריט. אחרי דקה הרגשתי שאני ממש רעבה ואז נזכרתי - לא אכלתי יום שלם. לרוב אני משתדלת לאכול מסודר אבל אחרי ההתרוצצויות שהיו לי היום, החלטתי להרשות לעצמי לשבור קצת מוסכמות. סער, תמיד מוכן להתפנק, זרם איתי בשמחה ולשולחננו הגיעו יין הבית של חנדל'ה במהדורה מיוחדת (28 ₪ לכוס) ויין לבן גוורצנטרימר תבור (30 ₪ לכוס). לחיינו.
מוכרת לי מפעם
למרות היכרותנו עם המקום והתפריט התלבטנו רבות. מבחר המנות רחב מאוד והתפריט מתעדכן בתדירות מפתיעה. החלטנו לפתוח עם מנת ספיישל של ניוקי סלק בצבע ורדרד, ממולא בצנוברים עם נגיעות רוקפור ברוטב שמנת (42 ₪) מעדן שאין לתאר. במקביל אליו, הגיע לשולחננו הר של קלמארי פריך שניטבל ברוטב איולי צ'ילי ואיולי כוסברה שהוסיפו המון והוגש לצד חמוצים אסיאתיים מתקתקים (45 ₪). ממש ללקק את האצבעות.

לכבוד הנוסטלגיה, סער החליט להזמין כעיקרית את מנת האנריקוט המיושן (124 ₪). 300 גרם של בשר רך על מצע פירה בטטה מתקתק ורוטב שמנת פלפלת וברנדי, השאירו טעם של עוד, הרבה אחרי שבצלחת לא נשאר פירור. אני, למרות שבהתחלה עוד התלבטתי אם לקחת סלט, בחרתי במנת פרגיות על הגריל ברוטב צ'ילי וקולה, על מצע אורז בר (68 ₪) ונהניתי מכל רגע. לאוהבי המאכלים הפיקנטיים, מדובר במנה המושלמת! וכן, מותר לכם גם לא לחלוק..  

סיום מתוק
כששומרים מקום רק לקינוחים, קשה להחליט מה לעשות עם כל הטוב הזה. בסוף בחרנו שני קינוחים כי לא הצלחנו להסכים על אחד. לאחר שסער הזמין קפה הפוך (12 ₪), נחתה על שולחננו עוגת שוקולד חמה לצד גלידת וניל וקצפת (32 ₪). אין מילים לתאר את אושר הטעמים שיוצרים סינרגיה מושלמת בפה מבלי להתאמץ. יאמי! הקינוח השני בחרנו היה עוגת גבינה עשירה עם קרם שמנת, מעוטרת בפירורי לוטוס ותות אדמדם (36 ₪). רק מאוחר יותר הסתבר לנו שאחת המלצריות מכינה את העוגה שמצאה את דרכה גם לתפריט ומאז היא זוכה להצלחה מסחררת ובצדק! אם לא היה מדובר במתכון סודי, כבר מזמן הייתי מנסה להכין אותה.
כיף לדעת שלא משנה כמה שנים יעברו, כמה חברים ייכנסו ויצאו מחייך וכמה דירות עוד תעבור, יש דברים שפשוט לא משתנים. הם הדברים המאפשרים לך לקחת דברים בפרופורציה ולהרגיש שלא הכל זז מסביבך. כזו היא חנדל'ה, העוגן של השרון וגם קצת שלנו.
 

חשבון בבקשה
כוס יין גוורצנטרימר - 30 ₪ (*2)
יין הבית חנדלה של תבור - 28 ₪ 
ניוקי סלק - 42 ₪
קלמרי מטוגן - 45 ₪
אנטריקוט מיושן - 124 ₪
פרגיות על הגריל - 68 ₪
עוגת שוקולד חמה - 32 ₪
עוגת גבינה - 36 ₪
קפה הפוך - 12 ₪
סה"כ - 447 ₪ 

        
*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דנה אלעזר

סופגניה עולמית
ספרד שבלב
חותמת איטלקית
כמו נורה שנדלקת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר