נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את המפגש עם ארנסטו, הבעלים של המסעדה האיטלקית ERNESTO 90 - אנו מתחילים דווקא בקינוח. צפייה ב- marron glace (ערמונים מסוכרים) על צג הטלפון של ארנסטו שולחת אותנו במתיקות וגעגועים הישר אל טבורה של רומא, המקום בו שוכנת משפחתו כבר 60 שנה, מתמחה בייצור מתוקים ושוקולד לפי מתכונים העוברים מדור לדור.

איטליה זה בהחלט מקום להתגעגע אליו, גם אם לא היית בו מעולם. שם, לכל משפחה טירמיסו משלה השונה לחלוטין מעיר לעיר ולכל משפחה מתכון משלה העובר בסוד כמוס. אגדה איטלקית מספרת שלולא מתנתה הנדיבה של אחת הרוזנות לבית דה מדיצ'י, בדמות ספר מתכונים איטלקי שהוגש למלך צרפת, לא היה נוצר המטבח הצרפתי כפי שהוא מוכר היום. אז מה גרם לארנסטו לעזוב את הרומנטיקה והקולינריה האיטלקית לפני 16 שנה ולהקים במדינה הלוהטת שלנו ועוד במרכז תל אביב מטבח איטלקי לא מתפשר?

דברים שרואים משם
במרפסת פתוחה על כסאות עץ, מעבר למפה לבנה, כוס יין הבית צ'יטרה סאנג'ובזה (27/ 89 ₪) וכוס גבוהה של בירה קרלסברג צוננת לבחור שאיתי, חושף אותנו ארנסטו לתפיסת העולם הקולינארית של המטבח הרומאי. מתברר די מהר כי בשורשיה של כל מנה טמון סיפור וכל ענב שנבצר עבור היין הוא עולם ומלואו. "כולם חושבים שמסעדה איטלקית זה לזניה, בולונז ופפינו די קפרי אבל במטבח הרומאי אוכל זו קולטורה. במטבח האיטלקי אין צורך בתוספות".

ואכן, ארנסטו מעניק כבוד גדול לחומרי הגלם המוגשים נטו, ללא תוספות מיותרות ואנו פותחים עם מספר מנות ראשונות מעוררות תיאבון. פרחי קישואים מטוגנים ממולאים במוצרלה (3 יחידות 39 ₪) מגיעים ראשונים. מסתבר שתוחלת חייהם של פרחי הקישוא העדינים מסתכמת ב- 24 שעות וכשהמוצרלה מתפשטת בפה, אורך חייהם הקצר בהחלט גורם לך להעריך את שלך.

ארטישוק אה-לה ג'ודיה - ארטישוק בנוסח יהודי שטוגן בשמן עמוק (35 ₪) מגיע לשולחן. ארטישוק נהדר שטוגן שלם במים ולימון, מחליק בפה כמו סוכריה כשלצידו צלחת עם כדורי ריזוטו  (3 יחידות -  39 ₪). הריזוטו נראים ממש כמו קובה עם לב של מוצרלה ורוטב עגבניות המצופים בפרורי לחם מטוגן, מחווה לילדי רומא הנוהגים לאכול ברחוב את המוצרלה בתוך קונסים מנייר. פגוטינו ריקוטה ותרד (35 ₪), שהוא קרפ ממולא בריקוטה, תרד ופרמג'ינו על מצע רוטב עגבניות, מגיע כמו תרמיל קטן, קריספי מבחוץ ונמס מבפנים.

הום מייד
חלק מהפסטות מוכנות במקום, חלקן מיובאות מאיטליה ובין המנות המיוחדות אצל ארנסטו תוכלו למצוא זנב שור, ספגטי קרבונרה וספגטי קצ'ו אה פפה (עם גבינת פקורינו רומנו, חמאה ופלפל שחור גרוס). למקום מגיע קהל לקוחות קבוע וגם לא מעט תיירים איטלקיים שלא מוותרים על המטעמים המוכרים גם כשהם רחוק מהבית. עבורם אגב, ישנו תפריט מיוחד באיטלקית. כיף לדעת שבשעות הצהריים בימים ראשון עד חמישי גם מוצעות עסקיות שוות ב-35-59 ₪, הכוללות מרק/ סלט, פסטה וכוס שתיה קלה.

פתאום הופיעו העיקריות. ספגטי קרבונרה (59 ₪) עם רוטב שמנת, פרמיג'נו, חלמון וחזה אווז צרוב מתגלה כהפתעת השנה. רק כאשר טועמים מהספגטי מבינים שמעולם לא אכלנו ספגטי עם רוטב שמנת כה עשיר בטעמים. חזה האווז מדגיש את המרקם בעסיסיותו והחלמון וגבינת הפרמיג'רו נותנים את הפינאלה המושלמת. פטוצ'ינה מרי & מונטי (69 ₪) היא הפסטה ברוטב רוזה, שרימפס, פטריות, חזה אווז, מעט ברנדי וחריף שהגיעה אחר כך. מנה טיפה חריפה שדווקא הסינרגיה בין טעמי הים והיבשה יוצרת בחיך תחושה של חוף מבטחים. כפי שיש מקומות שאתה רוצה לחזור אליהם, כך בדיוק נוצר הטעם במנה הזאת ואתה מבין במהירות שעוד תשוב אליה.

נשיקה איטלקית
סיום מתוק הגיע בדמות אפוגטו אל קפה (35 ₪) - גלידת וניל טבועה בקפה אספרסו. השילוב בין הקפה המריר לגלידה המתוקה היה מספיק קליל כדי לאזן את מלאות המנות העיקריות. אם נחזור לרגע לערמונים איתם התחלנו, כפי שבמסורת האיטלקית ובמשפחתו של ארנסטו מספיגים אותם ברוטב מסוכר, כך נספגה בנו חווית הטעמים המתוקה של רומא דווקא בלב תל אביב.

חשבון בבקשה
כוס יין הבית צ'יטרה סאנג'ובזה - 27/ 89 ₪
בירה קרלסברג - 23/27 ₪
פרחי קישואים מטוגנים ממולאים במוצרלה - 39 ₪
ארטישוק אה-לה ג'ודיה - 35 ₪
כדורי ריזוטו  - 39 ₪
פגוטינו ריקוטה ותרד - 35 ₪
ספגטי קרבונרה - 59 ₪
פטוצ'ינה מרי & מונטי - 69 ₪
אפוגטו אל קפה - 35 ₪
סה"כ - 365 ₪  לא כולל שירות
.
*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ארנסטו בתל אביב
053-9415314

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מספר מזל
מספר מזל
החיים מתחילים ב-90
ג'ויה אהובתי
על דגים ותובנות קיציות
לראות מגבהים אחרים
דייגים בלב ובנשמה
נהרות היופי של ריבר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר