נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

על שכנות ואמנות
רצה הגורל ולמרות שלא רצינו זאת אנחנו, ע' הנהדרת ואנוכי כמעט שלא התראינו בעת האחרונה. בהתחשב בכך שע' ואני שכנות, היה מצער במיוחד להבין זאת. טיכסנו עצה והגענו למסקנה שאל לנו לסמוך על יחסי השכנות הטובה שלנו, כנראה שנגזר עלינו לשנות מיקום על מנת להצית מחדש את הלהבה וכך עשינו. יצאנו כל הדרך מהצפון הישן והטוב של תל אביב, עד לחוף הים של הרצליה פיתוח ואם כבר מרחיקים, אז שיהיה למקום ברמה.

הגענו לחוף בדמדומים אחרונים של השקיעה, מה שהפך את ע' לשלולית משתפכת ואמנותית במיוחד ("את לא רואה כמה יפה הצבע של השמיים? ואיך האור משתקף במים? ואיך הכלב ההוא שם ממש ממש יפה???"). אני לא ממש ראיתי את כל זה, אבל אולי זה בגלל שכשאני מגיעה למסעדה אני רואה קודם כל האוכל, ורק אחר כך את כל השאר.
"על המים" נקראת כך בצדק רב. שפר מזלנו, וקיבלנו שולחן בקצה המרפסת רחבת הידיים כך, העברנו את כל הארוחה בבהייה מתמשכת בגלים ובחוף. איכשהו, גם כשחשוך, חוף ים הוא מקום נהדר וכשלא מתלכלכים בחול ונהנים מאוכל טעים, מדובר במקום נהדר עוד יותר.

אז.... האוכל
הדבר הראשון ששמים לב אליו בתפריט של על המים היא העובדה שמדובר בספר מהודר ועב כרס. דפדפנו בו בחדווה והחלטנו לדגום קצת מכל פרק. התלבטנו קמעה במה לבחור מפרק הראשונות עד שגילינו ששתינו חובבות גדולות של מרקי פירות ים. מזל שגם בערבי הקיץ בריזה קרירה מנשבת על המרפסת של על המים ומאפשרת ליהנות ממרק איכותי.
מרק פירות הים (62 ₪) מבוסס על זעפרן, פסטיס ויין לבן ומכיל קלמארי, ראשי קלמארי, שרימפס ומולים. תענוג צרוף. המשכנו עם קצת סושי - רול וואסאבי אינטיאס (74 ₪) שכלל אינטיאס, וואסבי טוביקו, טאקוואן ומלפפון עטופים באינטיאס קלע לטעמנו במיוחד. לשלב וואסאבי בתוך הסושי ולא להשאיר לסועדים את האחריות להוסיפו – אין ספק שמדובר בהברקה. לעיקרית חלקנו מנת פילה דניס (115 ₪) בקראסט רומסקו, שעועית ירוקה ופטריות פורטובלו צלויות מה שהותיר אותנו שבעות ומרוצות. כיף לאכול על המים.

לא על האוכל לבדו
מסתבר שבמסעדת על המים מקפידים גם על אלכוהול איכותי וכך, אתם מוזמנים לבחור קוקטייל מתוך תפריט מגוון ומיוחד. אנחנו התלבטנו רבות כי כל האפשרויות נראו מפתות ומעניינות, אך בעזרת המלצרית החביבה החלטנו על ריו דה קמפרי בשביל ע' (49 ₪), שהוא טוויסט על המוחיטו הקלאסי עם נגיעות קמפרי ובזיליקום טרי ומונג-יאו (48 ₪) בשבילי. רוצים לדעת מה זה מונג-יאו? תצטרכו לבדוק בעצמכם. סתם, אני אהיה נחמדה ואספר לכם, אבל רק הפעם. מונג-יאו הוא קוקטייל אסייתי על בסיס ג'ין עם נגיעות של פירות (ליצ'י, בעיקר) ותבלינים אסייתי. היינו מרוצות מאד מהבחירות שלנו ועם מצב רוח מרומם גם האוכל מתעכל טוב יותר.
הופתעתי מאד לגלות שהמסעדה קיימת כבר 26 שנים. למרות עיצובה המודרני מתברר שהיא לא השתנתה כלל מאז הקים אותה שף שלמה זיידנשטדט ב-1987. עוד הוכחה לכך שסוס מנצח לא מחליפים. התפריט גם הוא לא עבר שינויים רבים, פרט להתאמות ממוקדות לחיך הלקוחות. עם זאת, שינוי מהותי אחד נעשה בינואר 2012, עת הוחלט להוסיף לתפריט גם סושי. השף המומחה ימה-סאן בנה תפריט סושי מגוון ומוקפד, שממשיך את הרמה הגבוהה של יתר המאכלים ומשלים את החוויה הקולינרית בעל הים.

רוצים להיות יודעי דבר?
כאשר שאלתי את מנהל המסעדה כיצד ייתכן שגרתי לא רחוק מהמסעדה במשך חמש שנים ומעולם לא שמעתי עליו, הוא ענה לי "מי שצריך לדעת איך להגיע הנה, יודע". בהתבסס על הערב המוצלח והטעים שהעברנו שם, אני מרגישה חובה להעביר את הבשורה. מיקום יפהפה, עיצוב נעים ותפריט עשיר, הם כל המרכיבים של מקום ששווה להכיר. מקווה שעזרתי לכם לעשות זאת.

חשבון בבקשה
ריו דה קמפרי - 49 ₪
מונג יאו - 48 ₪
ריזלינג קאיומי - 42 ₪
מרק פירות ים - 62 ₪
סקאלופ - 69 ₪
רול ספיידר - 74 ₪
וואסאבי אינטיאס - 74 ₪
פילה דניס - 115 ₪
סה"כ - 533 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
על המים בהרצליה
053-9443332

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה