נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אוכל ישמח לבב אנוש
מאז ש-ע' שובת הלב חצתה את הגבול ועברה ליפו, אנחנו מתראות רבה פחות. אנחנו מנסות לחפות על כך בשיחות טלפון תכופות יותר אבל בשורה התחתונה, אין כמו מפגש פנים אל פנים. ויותר מכך, אין כמו מפגש פנים אל פנים במסעדה. ואתם יודעים עוד משהו? כשמדובר במסעדה טובה, ממש על קו המים, זה הכי טוב שיכול להיות. אז זה מה שעשינו - קבענו במסעדת על המים בהרצליה, והנעמנו את זמננו בפטפטת מעודנת ובליסה מעודנת לא פחות. פתאום המעבר של ע' ליפו נראה קצת פחות טראומטי.

על מים וציפורים
שם המסעדה מצביע כמובן על מיקומה, אך לא רק. התפריט מתגאה במגוון רחב של מנות דגים ופירות ים (אם כי גם חובבי הבשר והירק ימצאו את מבוקשם), אשר נע בין דגים נאים בתצורות שונות, דגים אפויים, מרקים, ואפילו סושי. האמת שלסושי מקום נרחב ומכובד בתפריט של על המים ומניסיון העבר, מומלץ מאד לנסותו. עם זאת, ציפור קטנה לחשה לנו ששף חדש הגיע למטבח, שבחר לחדש קודם כל את המנות שאינן סושי ולכן החלטנו להתמקד בהן.

אומנם אותה ציפור ידעה לבשר על השף החדש, אך רק מאוחר יותר התברר לנו כי אותו שף הוא יואב בלימן הצעיר אך עתיר הניסיון ממיטב המסעדות (כתית, פרידה קאלו, מטבח לילה). שינוי שכזה מבטיח כי על המים ניצבת בפני ריענון מסקרן במיוחד מבחינה קולינרית, שאין לי ספק שיסב עונג רב לסועדים במקום.

>> מה זללנו בפעם הקודמת ב"על המים"

הראשונות המתוקות שלי
על אף שכל המנות שאכלנו היו טעימות מאד, הארוחה שלנו מהווה דוגמא מושלמת לכך שמנות ראשונות הן אלה שצריכות להיות לב הארוחה. אם לא בתזמון, הרי לפחות בכבוד לו הן זוכות. בקרב הסועדות בשולחננו (דהיינו, ע' ואנוכי), יש הסכמה שבשתיקה כי למנות ראשונות שמור כבוד רב ובשל כך החלטנו לנקוט בכיוון זה גם בביקור בעל המים. בסופו של דבר לא הצלחנו להתאפק ובחרנו גם בעיקרית אחת וכמובן שגם בקינוח, אבל הפעם נתמקד בעיקר. כלומר, בראשונות. מבלבל, העניין הזה...
מסעדת על המים

אז מה אכלנו?
שלא במפתיע לאור הבחירה שלנו בכיוונים מגוונים, המנות היו מאד שונות זו מזו, אך מוצלחות ביותר, כל אחת בדרכה ובטעמה היא. מניפת הוסיו (72 ₪) הורכבה מנתחים עזי טעם של בשר שמקורו בשריר הבטן, אשר הונחו על אטריות שעועית עם קייל, מנגולד, חמציץ ונענע. הבשר היה נפלא וגם לתוספת האטריות לא היה חסר דבר. כבד האווז (85 ₪) הוגש פרוס לפיסות שמנמנות, חלקן יותר וחלקן פחות, עם ג'לי תפוחי עץ, קרמבל גזר ורוטב בזיליקום שהראה שפסטו הוא לא הדבר היחיד שיכול לצאת מהתבלין הנהדר הזה.

בתואר המנה היפה של הערב זכה הסביצ'ה דג ים (69 ₪), אינטיאס במקרה שלנו, שהגיע בצורה לא לגמרי סטנדרטית כפרוסות במקום בצורה קצוצה. אבל זה לא גרע במאום מהטעם, אולי אפילו הוסיף לו. לדג נלוו עגבניות צלויות ונגיעות של יוגורט עיזים, קרם בזיליקום וגילופי צנון בר. נהדר, נהדר, נהדר.

פנינה של מקום
כשמדברים על מסעדת על המים, אי אפשר שלא להתייחס למיקום. רצועת החוף בה נמצאת המסעדה היא מעין פנינה שעדין לא התגלתה על ידי ההמון. היא אינה שוקקת מסעדות ובתי עסק כמו אזורים דומים דוגמת המרינה בהרצליה ונמל תל אביב, אך נגישה לא פחות מהם (כולל חנייה נוחה) והים בה, קרוב הרבה יותר. כך שאין זה מפתיע לגלות שעל אף הניתוק היחסי של המיקום, מסעדת על המים הייתה שוקקת חיים וסועדים, גם באמצע שבוע. אז אם חשקה נפשכם בפנינה של מיקום ושל מקום, לכו "על המים".

חשבון בבקשה:
סביצ‘ה דג ים - 69 ₪
מניפת וסיו - 72 ₪
כבד אווז - 85 ₪
שרימפס קריסטל טרי - 142 ₪
פארי ברסט - 51 ₪
ריזלינג קאיומי - 49 ₪
שרדונה אודם - 51 ₪
סן פלגרינו - 28 ₪
2 כוסות תה - 24 ₪
סה"כ – 571 ₪

* כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
על המים בהרצליה
053-9443332

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה