נגישות
נגישות

זה טעים וכשר: המסעדות הכשרות הכי טובות בארץ

מסעדת שף איכותית במלון בלב העיר, מקום איטלקי עם אג'נדה חברתית מבורכת או בקתה קסומה על הר בגליל שמגישה בשר מקומי - נבחרת מנצחת של מסעדות כשרות ומעולות ברחבי הארץ

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 12/07/2018, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אלא אם כן חייתם מתחת לאדמה בעשור האחרון, רוב הסיכויים ששמתם לב לפריחה הבלתי רגילה של המסעדות הכשרות בישראל. מעניין לדעת שהביקוש הגובר והולך למסעדות כשרות ברמה גבוהה, מגיע כיום לא רק מצד הקהל הדתי, אלא גם מצד הקהל החילוני. מפאת קוצר היריעה, לא ניכנס כאן לתהליכים שהניעו את המגמה המבורכת הזו. תחת זאת נכיר לכם את המסעדות הכשרות הטובות ביותר שפועלות כיום בישראל.

מחפשים מסעדה איטלקית מומלצת?
מצאנו את המסעדות הכשרות הכי טובות בתל אביב
גורמה לקטנטנים: מסעדות מומלצות לארוחה עם הילדים
עולים לאכול: מסעדות כשרות בירושלים

אנה – ירושלים

אנה היא הרבה יותר ממסעדה איטלקית ירושלמית כשרה: בדומה ל"מלכה" של אייל שני ולמסעדת "ליליות", הזכורה לטובה, אנה היא גם פרויקט חברתי המשלב נערים במצבי סיכון שנפלטו ממערכת החינוך. נכון להיום המסעדה פועלת בקומה השנייה של בית אנה טיכו, כשבקומת הכניסה פועלת שלוחה של מוזיאון ישראל. התפריט החלבי המהודק של אנה כולל ארבעה קינוחים, שלוש פיצות, שלוש מנות דגים, ארבע פסטות, ארבע ראשונות, ארבעה פתיחים וארבעה מאפים (גריסיני, ברוסקטה ושתי פוקצ'ות). כל אחת מהמנות הטעימות היא מופת של איזון, הקפדה ומקצועיות. כן ירבו כמו אנה בישראל.
אסור לפספס: פילה בורי על ריזוטו לימוני וקרם סלק. מנה קלילה ומענגת.
אנה, הרב אג"ן 10, ירושלים. 053-4274618

תפריט חלבי מהודק. אנה (צילום: באדיבות המקום)

לה רג'נס – ירושלים

לה רג'נס, מסעדת הדגל של מלון המלך דוד, נפתחה ב-1930 ועברה לא מעט תהפוכות לאורך השנים. כיום מוביל את צוות הטבחים השף דודו כהן, שהצליח למלא את הנעליים הגדולות שהותיר אחריו רפי כהן (רפאל). ביטון מייצר בלה רג'נס את כל חומרי הטעם שמשמשים אותו לתיבול (למעט מלח ופלפל): החל משמנים מעושנים, דרך תמציות שהוא מפיק מפרחים וכלה באבקות שהוא מפיק מירקות טריים. ב-2017 נכללה לה רג'נס ברשימת אלף המסעדות הטובות בעולם, שפרסם משרד החוץ הצרפתי (רק עשר מסעדות ישראליות זכו לכבוד הזה) והאמת היא שאין בזה שום דבר מפתיע.
אסור לפספס: מרק הקונסומה עוף של לה רג'נס הוא חוויה קולינרית קלאסית של ממש. אזהרה: אחרי שתסיימו אותו, תתקשו לאכול מרק עוף אחר.
לה רג'נס, המלך דוד 23, ירושלים. 053-9444152

מנת דג של לה רג'נס (צילום: יורם אשהיים)נחשבת לאחת הטובות בעולם. לה רג'נס (צילום: יורם אשהיים)

שאלוט – תל אביב

מסעדת שאלוט נפתחה ב-2017, על ידי השף מיכאל (משה) אמייב (המחזיק במספר מסעדות במוסקבה), כשעל עיצוב הפנים המרשים של המסעדה היוקרתית, הופקדה מעצבת הפנים סנדרה חליוה, האחראית לעיצוב של כמה מדירות היוקרה האקסקלוסיביות ביותר בישראל. בתפריט של שאלוט מככבות מנות ממגוון מטבחים, כשבין היתר מדובר על המטבח הבוכרי, הרוסי והבלקני, כשכולן זוכות לנגיעות ים תיכוניות. המסעדה הכשרה למהדרין, מציעה מפלט מההמולה של רמת החיל לשלווה של מזרח אירופה.
אסור לפספס: פילה בקר ברוטב יין אדום וחבושים. מנה צרפתית בניחוח קווקזי.
שאלוט, הברזל 3, תל אביב. 053-9375639

מפלט מההמולה. שאלוט (צילום: באדיבות המקום)

הרברט סמואל – הרצליה

לקראת סוף 2013, בהשקעה של קרוב לשמונה מיליון שקלים, נפתחה מסעדת הרברט סמואל הכשרה במלון ריץ קרלטון על ידי קבוצת עדי'ס לייף סטייל (טאפאס אחד העם, עלמה לאונג', יבנה מונטיפיורי). אין ספק ש-2013 היוותה ציון דרך בתולדות המסעדנות הישראלית, שכן בשנה זו נפתחו גם טורו, המטבח של פיני ובלו סקיי. בשלב הראשון ניצח על צוות הטבחים של הרברט סמואל ההרצליינית השף קובי אוחיון, אך לאחר סבב חילופי שפים במסעדות הקבוצה, תפס את מקומו השף מור כהן, שכיהן עד אז כסו-שף של הרברט סמואל תל אביב. למרות שב-2015 נפרדה עדי'ס לייף סטייל מיונתן רושפלד, המסעדה לא חוותה מכה אנושה. עדות לכך ניתן למצוא למשל בעובדה שכבר שנתיים ברציפות היא מדורגת במקום הראשון ברשימת המסעדות הכשרות הטובות בישראל של טיים אאוט.
אסור לפספס: לברק שלם ממולא בעשבי תיבול, פלפלים ננסיים, עגבניות באוזו וקרמבל קלמטה. מנת לברק מלאת ברק.
הרברט סמואל, השונית 2 (קניון ארנה), הרצליה פיתוח. 053-9370831
להזמנת שולחן בהרברט סמואל

מסעדת שף במלון. הרברט סמואל (צילום: באדיבות המקום)

לומינה – תל אביב

לומינה היא המסעדה הרביעית של קבוצת "כתית" והמסעדה השנייה של מאיר אדוני שפועלת בקרלטון תל אביב. למרות שאדוני נמצא בימים אלה בניו יורק, שם הוא קוצר שבחים עם מסעדת נור, הנוכחות שלו מורגשת בכל פינה ובכל טעימה, החל מהבייגלה הירושלמי שמוגש לצד מסבחת עדשים, דואה ושמן זית או לחמי המחמצת והשיפון שמוגשים לצד איולי פפריקה מעושנת וכלה בקובה הלבנונית המפורסמת (טרטר פילה, בורגול לבנוני, אריסת פלפלים, זרעי שומר, קרם דלעת מעושנת, שמן זית ועלי חרדל).
אסור לפספס: קרפ הונגרי הכולל ראגו זנב שור, תפוחי עץ בקרמל וניל, שזיפים מעושנים, פטריות שימאג'י בציר יין ואגוזי פקאן מתובלים. הכי אדוני שיש.
לומינה, אליעזר פרי 10, תל אביב. 053-7933435

צ'ופ צ'ופ – הוד השרון

אם כבר הזכרנו את יונתן רושפלד, אנחנו שמחים להכיר לכם את מסעדת צ'ופ צ'ופ של השף מור בק, שעבד עם רושפלד בשתי המסעדות הראשונות שלו. צ'ופ צ'ופ היא מסעדה פצפונת הפועלת בסמטה צדדית בדרך רמתיים משנת 2014. מאז ועד היום היא ממלאת את הסמטה בניחוחות ממכרים של בשרים מעושנים, המוגשים לסועדים בג'בטה או בצלחת. התפריט של צ'ופ צ'ופ כולל נתחים כמו אסאדו, חזה בקר וסינטה בגזרת המעושנים והמבורגר 250 גרם, דנבר (נתח מס' 2) ואנטריקוט בגזרת הבשרים הטריים על הפלאנצ'ה. את רזי העישון למד בק בניגריה, שם שהה בשנות ה-70, את רזי המסעדנות וההקפדה על הפרטים הקטנים למד כפי שציינו מרושפלד ואת כל הידע והניסיון שלו הוא מגיש לסועדים הרבים עם המון אהבה ובחיוך גדול, במסעדה המקסימה והמענגת שלו שבהוד השרון.
אסור לפספס: לא משנה מה תזמינו במקום, אל תחזרו הביתה לפני שתעברו במעדנייה ותצטיידו גם במשהו להמשך השבוע.
צ'ופ צ'ופ, דרך רמתיים 69, הוד השרון. 053-9387450

הקפדה על הפרטים הקטנים. צ'ופ צ'ופ (צילום: באדיבות המקום)

בראסרי קזן – רעננה

בראסרי קזן נפתחה בסוף 2015, על ידי האחים ליאור ולירון טיזבי, שהחלו את קריירת המסעדנות שלהם כשהיו בסך הכול בני 18. על עיצוב המקום הופקד האדריכל דן טרוים (אביגדור, שולחן, ביסטרו דלי גרינברג, חדר אוכל ועוד רבות ומהממות אחרות) ועל התפריט אחראי השף והיועץ הקולינרי שחר ברנע (POMO, ג'וזף אנד סאנס, רפאלו, קפה נואר ועוד רבות וטעימות אחרות). אמנם גאוות המקום על הבשרים המשובחים שמוגשים בו, אך לצד הפריים ריב, האנטריקוט, הסינטה, ההמבורגרים ופילה הבקר, מגישים בקזן גם יופי של פסטות ואפילו סלטים מצוינים.
אסור לפספס: המבורגר רוסיני עם כבד אווז ברוטב יין אדום וציר בקר. בדיוק כשחשבנו שבגזרת ההמבורגרים כבר לא יצליחו להפתיע אותנו.
בראסרי קזן, אחוזה 71, רעננה. 053-9374681

ביף בהר – יערה

לא רחוק מראש הנקרה ונהריה, במושב יערה הפסטורלי שבגליל המערבי, שוכנת לה מסעדת בשרים כפרית שרוב הסיכויים שאתם לא מכירים. ביף בהר היא מסעדה כשרה למהדרין, המשקיפה לעבר הים התיכון, מערת קשת והרי הגליל. הטבע שעוטף את המסעדה מהווה חלק אינטגרלי מהתפאורה של המקום והשימוש בעץ כחומר הגלם המרכזי בעיצוב, מעניקה למקום קסם של בקתה הררית חמימה. הבשר המשובח של ביף בהר מככב כמעט בכל המנות בתפריט, החל מ"החציל של גילה", הכוללת בשר טלה מפורק, דרך הסיגרים שמלאים בבשר טלה פיקנטי ("מרקש אקספרס") וכלה בשווארמה שואו (נתחי אנטריקוט קצוצים, פיתה חצויה, סלטים אסליים וחופן סלט) או במדליוני פילה הבקר, שמיוצרים מעדרים הגדלים בגליל. יחד עם זאת, גם צמחונים ואפילו טבעונים מתקבלים בברכה בביף בהר ויכולים ליהנות במקום מניוקי פטריות וערמונים, סלט פטריות חם ועוד.
אסור לפספס: קרניבורים אמיתיים יפיקו עונג של ממש ממנה שעונה לשם "סחרחורת בשר", הכוללת נתח אנטריקוט במשקל 300 גרם, צלע טלה וכבד אווז, המוגשת עם תוספת לבחירה.
ביף בהר, יערה, הגליל המערבי. 053-9369316
להזמנת שולחן בביף בהר

תוצרת גלילית אמיתית. ביף בהר (צילום: באדיבות המקום)

פסקדו – אשדוד

פסקדו היא מסעדת דגים אשדודית הנמצאת בבעלות של השף יחיאל (יחי) זינו וערן ז'אנו, נצר למשפחת דייגים וסוחרי דגים, המספקת למסעדה את הדגה הטרייה מדי יום ביומו. רוב הלקוחות של פסקדו הם לקוחות קבועים. קברניטי המסעדה מודעים לכך היטב ודואגים להפתיע אותם חדשות לבקרים עם מנות ספיישל, המשתנות בהתאם למה שעלה ברשת באותו היום. זינו דוגל בשימוש בחומרי גלם טריים ועונתיים, בטעמים עזים ובמינימום של תהליכי עיבוד. רק כך הוא מאמין שניתן לתת לחומרי הגלם את הכבוד שלו הם ראויים. והאמת היא שעם דגים באיכות כל כך גבוהה, מדובר ללא ספק בבחירה הנכונה.
אסור לפספס: סשימי קליפורניה היא מנה הכוללת דג ים, דף אבוקדו וסלט חלפיניו. מנה נדירה שמצליחה לאזן בין החריפות של החלפיניו לטעמו העדין של הדג הטרי.
פסקדו, מרטין בובר 1, אשדוד. 053-9381040

כדאי לנסות גם:

רפאלו קריית ביאליק הסניף הכשר (חלבי) של רשת רפאלו מגיש את כל הקלאסיקות המצוינות של הרשת החיפאית, מינוס הבשר. לשבת בקריון, להרגיש באיטליה. דרך עכו 192, קניון הקריון, קריית ביאליק.

בלו סקיי לא באמת חשבתם שנרכיב רשימת מסעדות כשרות איכותיות מבלי להזכיר את מסעדת בלו סקיי, נכון? בלו סקיי של מאיר אדוני פועלת על הגג של מלון קרלטון תל אביב ומזמנת לסועדים חוויה בלתי נשכחת של קולינריה, נוף ומקצוענות. אליעזר פרי 10, תל אביב.

לוויתן ב-2015, אחרי שסגרו את המסגר 5, פתחו בני הזוג ענבר שפירא וליאור רפאל את המסעדה החדשה שלהם, הנחשבת בעיני רבים לאחת המסעדות הטובות בישראל. זכרו זאת בפעם הבאה שתגיעו לאילת. טיילת מלון הרודס המזרחית, החוף הצפוני, אילת.

קלאסיקות איטלקיות. רפאלו (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אנה בירושלים
053-4274618
הרברט סמואל בהרצליה
053-9370831
צ'ופ צ'ופ בהוד השרון
053-9387450
רפאלו קריית ביאליק בקריית ביאליק
053-9443377

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית